part 11

2.6K 129 7
                                    

"Weyh weyh korang! Aku ada berita tergempak babe!!!"engku afifah berkata sambil tercunggap-cunggap akibat berlari tadi...aku yang tengah bengang dengan masalah tengku azreen terus mengetuk kepala engku afifah menggunakan pencil box. "Aduh! Engku afifah mengaduh kesakitan, eh kau kenapa ketuk kepala aku hah dira? Eyy dia ni selamat kawan baik "dia berkata sambil menarik muka.. Aku terus menyoal "ingat cantik?".Dia hanya berlalu ke meja engku wani sambil menghentak hentakkan kakinya... Aku hanya memandangnya dengan pandangan kosong, mood aku sekarang ni memang melayang entah kemana, hati ni masih sakit mengenangkan azreen dan shira yang selalu membuat drama queen kat depan aku..Aku yang tengah mengelamun tersentak bila mendengar suara engku afifah yang kuat bagai tercekik mikrofon(oky author gurau😂),aku terus memandang kearahnya yang sedang memberitahu 'berita tergempak' dekat engku wani itu.

"Weyy wani kau tahu tak aku nampak lelaki hensem kat pejabat tadi, aku rasa dia pelajar baru laa. Hope dia sama kelas dengan kita!." Engku afifah berkata sambil tersenyum angau. 'Hm aku dah agak minah ni pasti angau dengan mamat tu' di dalam hatiku sedikit pun tak terasa nak amik kisah pasal pelajar baru tu.

Aku melihat cikgu Hidayah masuk ke kelas ku bersama seorang lelaki yang boleh tahan hensem jugak laa, hm tapi aku tak amik port pun pasal dia. "Oky kelas kita ada pelajar baru" cikgu hidayah mula bersuara..."weyy dira! Dia ni laa yang aku kata tadi, tak sangka sama kelas dengan my crush!! ".aku hanya tersenyum nipis. Malas mahu melayannya.. Tiba tiba cikgu hidayah berkata "oky perkenalkan diri kamu".Lelaki tersebut menggangukkan kepala lantas bersuara "Hai nama aku ahmad nu'man bin muhd zain, aku berpindah ke sini atas urusan keluarga, aku berdarah kacukan Melayu-Amerika,jadi aku harap korang semua mampu membantu aku dalam setiap mata pelajaran yang aku kurang fahami dan semoga sudi menganggap aku sebagai kawan korang semua.Terima kasih"dia tersenyum sambil memandangku,aku menjadi tidak selesa apabila matanya tidak henti-henti memandangku.Tetapi aku hanya mendiamkan diri dan membalas senyumannya,oky memang tak dinafikan aku tercair bila tengok dia. Dia mempunyai badan tegap,tinggi,dan senyuman dia mampu membuat hati wanita cair apatah lagi kalau dia bercakap dalam bahasa inggeris,sungguh petah percakapannya.Tanpa sedar aku tersenyum sendirian,lamunanku terhenti apabila engku afifah menyiku lenganku sambil berkata "oit dira kau dah angau dengan mamat tu jugak ke?jangan nak macam macam eh,ingat sikit azreen kau tu dan kau pun harus faham yang aku minat kat mamat ni!" Dia berkata dengan suara sedikit meninggi.Aku hanya memberikan respon dengan tersenyum dan menganggukkan kepala.

.......……………………………………………
Chris evans-ahmad nu'man

……………………………………………Chris evans-ahmad nu'man

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Skip


Seminggu selepas kejadian ahmad nu' man masuk ke kelasku,masih tiada apa apa perubahan terhadap dirinya,dia selalu juga menegurku malah pernah memberitahu aku tentang perasaannya terhadapku. Aku bukan niat mahu mengecewakan dia,tetapi hati aku dan aku sendiri masih lagi mempunyai ikatan dengan tengku azreen.

Flasback

"Hai dira, boleh temankan saya pergi kantin?saya baru masuk sekolah ni kan,so saya tak tahu lagi selok belok sekolah ni" katanya sambil tersenyum manis. Urghh serius aku cair tetapi aku tidak menunjukkan muka seakan cair,aku hanya menjawab "okay no problem" kataku
dengan selamba.Kami berjalan beriringan ke kantin, aku perasan ramai perempuan memandangku dengan pandangan tajam dan ada yang berbisik bisik dengan kawannya sambil memandang kearahku dan ahmad nu'man tetapi aku tidak kisah kerana aku dengannya tidak ada apa apa hubungan yang istimewa pun,kami hanya kawan dan classmate. Lagipun aku masih ingat yang aku ini masih dengan tengku azreen. Selepas itu dia memberitahu ku tentang perasaannya "em dira saya nak bagitahu sesuatu ni". "What" tanyaku bersahaja "em sebenarnya saya suka kat awak, saya harap awak terima saya" dia berkata sambil memandang lantai . Aku memberitahunya "sorry, tapi saya tak boleh terima awak sebab saya dah ada someone special dalam hati saya, sekali lagi sorry" aku berkata da terus melangkah masuk ke dalam kelas

Huhhh part ni xbrp best, I know.... Tapi semoga terhibur lahh yerr jangan lupa vote dan saya janji next chapter lagi baik dari ni...jangan berhenti support sy 🙌

Mr.tengku Vs Mrs.engkuWhere stories live. Discover now