Shira pov
Aku terlihat dua orang pasangan sejoli sedang bersweet-sweet di taman berhampiran kolam ikan di sekolah, apabila aku perhati betul-betul, baru aku perasan lelaki tersebut adalah pakwe aku iaitu tengku azreen(perasan nak mati pompuan ni🙅).aku dengan geramnya terus berjalan ke arah mereka dan berkata "hai yeen,u buat apa kat sini dengan minah ni?".Aku lihat tengku adira terus memandang tajam ke arah azreen dan membuat muka tanda bertanya siapakah aku. Azreen dengan tergagapnya bertanya kepadaku "shira,awak buat apa kat sini?"...aku menjawab "aikk i tanya u,u tanya i balik tu kenapa?"..."ouh awak tanya saya ye?em saya tengah dating dengan girlfriend saya,kenapa ada masalah?"tanyanya...hah?girlfriend!!jeritku di dalam hati. "Ouh erhh!" Aku menjawab.End pov
"Em siapa ni az?"tanyaku.Azreen dengan tergagap gagap hendak menjawab "errr niii e.....",shira dengan lebih pantas memotong ayat azreen"em hai,I ex gf azreen, nice to meet you girl! "." Ouh ex, ingatkan gf baru!! Tengkingku kepada azreen, aku hanya berlalu begitu sahaja. "Erhh perlu ke perempuanku datang waktu aku tengah bahagia dengan az".bebelku sendirian.
Tengku azreen pov
Haa memang cari nahas betul aku kali ni, kataku di dalam hati. "Em yeen jom masuk kelas bersama-sama. Dah lama i tak berjalan dengan u (oky author nak muntah jap).alaa tak payah kisah laa pasal perempuan tu, dia tak sedar diri, dah laa dia rampas u dari I... I nak u balik, boleh kan? "... Aku mula rimas dengan perangai shira "ehh shira, kau boleh berambus dari sini tak? Kau ni menganggu ketenteraman hidup aku betul laa, kau tak ada hak nak kutuk kutuk gf aku macam tu!!!" Aku dengan bengangnya terus meningking shira dan aku terus berlalu untuk pergi mencari adira, dalam kepalaku saat ini hanya lah ada nama adira sahaja,hm dia pasti merajuk dengan aku kali ni.. Urhh dah laa bila dia bahagia aku pun turut bahagia, bila dia derita aku pun rasa benda yang sama.
End pov
Di rumah...
Aku terus masuk ke dalam bilik dan menghempaskan badanku ke atas katil, sungguh letihku rasakan hari ini, sebenarnya di sekolah takde buat apa apa aktiviti pun, letih ni pun sebab tengok drama antara shira dengan azreen"err nak buat drama free depan aku laa dua orang makhluk tu pun!,hm baik aku pegi mandi pastu solat biar tenang sikit hati aku ni.kalau shira yang boleh buat azreen bahagia,aku rela beri ruang untuk shira,tu janji aku".
Skip...
Di sekolah
"Em hai korang"sapaku kepada dua orang sahabatku siapa lagi kalau bukan engku afifah dan engku wani. "Eh hai princess" jawab mereka berdua serentak.."ehemm nak amik hati aku ke apa ni hah? Kataku sambil ketawa..engku afifah menjawab "hati kau kan dah ada orang amik" dia berkata sambil membuat muka seposen, "aikk siapa yang amik?"tanyaku pelikk...engku wani pula membalas "siapa lagi kalau bukan...tuuu"dia menghalakan jari telunjuknya menghala ke belakangku, aku dengan pantas berpaling wajah. Rupa rupanya orang yang dimaksudkan oleh mereka ialah tengku azreen. Aku melihat tengku azreen sedang berjalan menuju ke arahku, aku segera menarik tangan rakan-rakanku apabila melihat kelibat azreen semakin dekat,"em korang jom balik kelas,kat sini tak best laa panass!" Kataku... "weh dira tengku azreen panggil kau" wani berkata,"ish biar laa dia suruh dia pergi kat shira dia tu,aku ni kan tak berguna!"marahku.."aikk nak marah azreen,tapi kitaorang pulak yang kena,ish kau ni dira!".aku hanya tersenyum kecil.
Oky settle part ni, sorry laa pendek sangat sis kekurangan idea Sekarang...HAHAHAHAH tipu je, oky nanti kalau sis tak buzy, sis update lagi tau. Selamat membaca!jangan lupa tekan ☆
YOU ARE READING
Mr.tengku Vs Mrs.engku
RandomKata orang jangan terlalu membenci kerana lama kelamaan akan terjatuh cinta dengan insan tersebut Adakah itu yang akan terjadi kepada mereka? Mungkin YA ataupun mungkin juga TIDAK Kerana masih ada pendengki dan penghancur cinta!