Misi:Hospital lama🏨

1.5K 80 98
                                    

Note:Aku nak buat kat sequel book tapi part alilicia tu tak habis lagi so aku buatlah kat sini.Oh and korang imaginelah kat sini dorang belum kahwin,aku tau otak korang sangat berimaginasi huehuehue.And jangan kecam aku kalau korang x dapat tido ek HAHAHAHAH..And aku dapat idea gempak ni dari itschem so marahlah dia kenapa dia request kat aku idea ni ok joke ii..Kena baling kepala aku nanti pakai kuali mak dia..So enjoy reading anak ii✌

...

"Perhatian kepada semua ejen muda,sila pergi ke briefing room sekarang juga!!"..

Ali:Aik sekarang dah nak balik kot.Kenapa tiba ii kena panggil pulak ni?Emergency ke?

Alicia:Ish jangan banyak tanyalah.Jom pergi!Meroyan para mentor nanti..

Para ejen muda pun bergegas lah pergi ke briefing room atas desakan dan paksaan daripada Alicia.

Sesampainya di sana mereka nampak semua para mentor dah ada,sekali ketua teras guys.'KETUA TERAS!'..Mereka pun terus berdiri di posisi masing ii mengelilingi holog-oh bukan hologram.Tu real general.

Rudy:Erm ada apa General panggil kitorang datang segera ke sini?Ada benda yang urgent ke kitorang kena buat?

Dia masih lagi pelik kenapa ketua teras pun ada.

G.Rama:Baiklah,saya ada tugas untuk diberikan kepada kamu semua dan sa-

Kata ii general terberhenti seketika.Riak wajahnya nampak macam susah nak berkata yang terlintas dalam kepala otaknya.Tiba ii Ejen Dayang mencelah..

E.Dayang:Tidak mengapa general.Baiklah,kami ada misi untuk kamu semua.

Iman:Misi apa tu ejen dayang?

E.Dayang:Kami mendapat aduan dan maklumat di sebuah pinggiran kecil mengenai hospital lama yang dibina berdekatan.Hospital tu memang dibina sejak zaman perang lagi,tapi sekarang ianya tidak digunakan dan dibiarkan sehingga kawasannya menjadi sunyi.

Moon:Aduan?Aduan pasal apa tu ejen dayang?

E.Dayang:Mereka mengadu bahawa setiap malam dan setiap hari mereka akan kena ganggu oleh-emm maybe karut lah tapi dorang kena ganggu oleh jelmaan seorang budak yang pernah kena bunuh oleh kakak nya sendiri.Sampai sekarang dia akan merayau-rayau memanggil nama kakaknya.Jadi,saya nak kamu semua pergi menyiasat kes ni,boleh?

Mika:Hah kitorang?Kenapa kitorang dan kenapa tak polis or pihak hospital je yang siasat kes ni?

Mika terus memprotes bila mereka yang di suruh menyelesaikan kes ni.Aku rasa dorang dah trauma dah pasal kejadian yang berlaku di rumah aunty jet haritu.Roza menepuk-nepuk bahu mika tanda menyuruhnya bawa bertenang..

E.Dayang:Sebab Dato' bandar memgarahkan kita untuk menyelesaikan kes ni sendiri,tidak perlu meminta pertolongan dari pihak lain.

Bodo kan,Dato' othman😃

Rudy:Habistu apa yang kami kena buat,Ejen Dayang?

Ali memukul bahu rudy.Taklah kuat mana.Tu pun dia buat masa para mentor dan ketua teras berbincang.

Rudy:Kau kenapa budu?

Ali:Kau ni macam rela pulak nak buat kerja camtu.Kau tak takut ke?!

Rudy:Pengecut tu bererti dia kalah sebelum berjuang.Aku tak macam tu.Kau macamtu?

Ali terdiam.Belum sempat,dia membuka mulut,ejen geetha bersuara..

E.Geetha:Baiklah saya dan ketua teras serta para mentor yang lain telah berbincang,kamu akan pergi malam ni..

Ejens:What?!

Ejen geetha:Malam ni..

Ejen perempuan mula membuat muka tak percaya.Diikut juga muka ternganga ejen lelaki.And ada yang pengsan😃

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now