The best picnic ever !

2K 114 32
                                    

(Pagi itu)

E.Bakar:Semua dah siap sedia untuk pergi picnic!!!!
Semua ejen:SEDIA!!!Jom pergi..
Hah mesti korang nak tau dorang pergi naik apakan??

(Flashback)
Lepas je dorang shopping di mall,mereka pergi ke akademi dulu.Pastu.m
Ali:Eh korang,kita nak kesana nanti naik apa?
Khai:Eh ha'ah lah..
Rose:Kita tak boleh jalan kaki kesana sebab jarak dari M.A.T.A ke sana melebihi 6km.
Semua ejen mengangguk sambil memerah otak memikirkan idea macam mana nak kesana.
Jet:Hah aku tau!!
Roza:Tau apa Jet??
Jet:Apa kata kita pujuk uncle Bakar(memang dah biasa panggil gitu) untuk tumpangkan kita kesana??Amacam!!
Chris:Ok jugak ideamu tu,tapi kalau uncle nak ikut macam mana??
Minju:Kita ajak dia sekali.
Semua ejen muda:Alright!!!(angkat ibu jari)
(Jangan tanya aku macam mana dorang pujuk😂)

(Flashback ends)

Akhirnya mereka meneruskan perjalanan mereka.Setibanya disana,semua ejen perempuan terus meluru keluar kereta lalu terus menjerit kesukaan.Mana taknya,pemandangan disitu sangat cantik.Fuyoo!!!Yang lelaki pula menghirup udara segar.Yelah kenalah control cool kan.Ego,ego!!Ejen lelaki tersenyum melihat ejen perempuan yang terkinja kinja macam tak pernah pergi pantai.Ada yang selfie,main simbah air dan ada yang melompat lompat a.k.a budak ii gitu.Siapa lagi confirm moon ngan shikin.Yang selfie tu semua ajak bf/crush dorang ikut sekali.Biarlah author bagitau aktiviti dorang.Heheh.
Selfie:Iman x rudy
Roza x jet
Minju x chris
Rose x khai
Main simbah air:Mika x bulat
Alicia x ali
Lompat ii:Moon x zass
Shikin x haikal
Pastu bila dah habis dorang buat aktiviti 'sampingan' dorang mulalah teringat...
Haikal:Korang,bila kita nak picnic nii..
Semua tersengih sambil tepuk dahi(lupalah tu)
Bila dorang pusing,mereka tengok semua makanan dah terhidang.Siapa lagi kalau bukan Uncle Bakar yang buat semua tu.Kesian dia.Heheh

Iman:eh uncle ke yang sediakan semua ni?Minta maaf sebab dah susahkan uncle(buat muka simpati)
E.Bakar:Eh xpe iman.Uncle tengok korang dah happy,uncle tolonglah sediakan.
Roza:Wah,thanks uncle!!
Semua ejen lelaki peluk E.Bakar.Ejen bakar tersenyum.
Chris:Hah,tunggu apa lagi!!(lalu menyerbu ke arah makanan yang lazat belaka itu)
Minju menggeleng tengok chris.Semua ejen lelaki terus pergi ke arah makanan.Yang paling cepat bulat ah.Heheh.Ejen perempuan duduk sebelah bf/crush dorang.
Jet:Eh,roza ada bendalah kat pipi kau tu..
Roza:Yeke mana?(sambil mengelap pipinya)
Jet ketawa sebab Roza lap tak kena.Akhirnya dia sendiri lap pipi Roza ngan tisu.Muka Roza dah merah dah.Jet tersengih.

Zass:Moon,apa beza kau ngan laut??
Moon:Hurmm laut besar,aku kecik(ketawa)
Zass:Salah.Laut semua orang suka,kau aku sorang jer suka(kenyit mata)
Moon:(merah muka)

Rose:Wah indahnya pemandangan kat sini.
Khai:Ada lagi indah dari ini...
Rose:Huh,apa dia??(pandang khai)
Khai:Pemandangan bidadari depan mata aku ni.
Rose:Eh,memandai jer(pandang bawah tahan malu)

Chris:Minju buka mulut..Ah!!
Minju:Ada apa,ch...(belum sempat menghabiskan ayat,chris dah suap dia)
Chris tersenyum:Sedap tak??
Minju:Erm sedap..(tutup muka)

Ali:Icha..Kalau aku nak cakap something boleh tak?
Alicia:Hurm ada apa??
Ali:sebenarnya..
Alicia:Apa?!
Ali:hurm aku sebenarnya..a..aku suka kau.Aku tak tau bila perasaan ni muncul.
Alicia:Erk..a.aku pun suka kau(pandang laut)
Alilicia tersenyum manis.

Bulat:Mika,kau suka lelaki yang macam mana??
Mika:Aku suka lelaki yang macam rudy tu.Dahlah kuat..
Bulat:owh..(pandang bawah)
Mika:Tapi tak semestinya aku tak suka lelaki yang kuat makan(tersenyum malu)
Bulat pandang Mika macam tak percaya.Dua ii tersenyum.

Rudy:Iman,kau ada suka sesiapa tak?
Iman:Tentulah ada,tapi saya tak tau dia suka saya ke tak.
Rudy:Erm siapa?teras apa?
Iman:Erm dia inviso
Rudy:Zass?
Iman mengangguk.Rudy mcm nak balik jer.
Iman:Eh nak kemana??
Rudy:nak cari awek lain
Iman bersalah pastu tarik tngn rudy.
Iman:Ihh saya main ii jelah.Takkanlah saya nak suka Moon punya.Saya suka ejen lagi stau nilah(menghalang jln rudy)
Rudy:(berpeluk tubuh)siapa lagi ni?
Iman mendekat sambil tersenyum.Iman betul ii dekat dada rudy.Rudy pandang lain.
Iman:Awak memang tau tau ke,awak memang betul ii tak tau ni?
Iman:Takpelah,biar saya bgtau.Dia ada kat depan saya ni hah.Buka mulut...
Rudy mengikut jer.Iman makin lama makin mendekat,jarak hanya satu jengkal jer.(Iman menyuapkan macaroon.)
Iman:Sedap tak??(Rudy mengangguk).Iman menyentuh pipi rudy(nasib berlapis)Lalu terus melarikan diri.Rudy blushing.Iman ketawa.Disitu baru rudy sedar dia diusik.Akhirnya mereka main kejar kejar
Rudy:Iman!!!
Iman ketawa...

Harith:Sweet jer kan dorg semua ni shikin.
Shikin memandang semua pasangan terlebih sweet didepannya.
shikin:Erm,Harith kalau saya kata saya suka awak,awak terima tak??
Harith:Awak bergurau ke ni?
Shikin:Awak mesti tak sukakan(mcm nak nangis jer)
Harith:Saya kata awak bergurau ke sebab saya fikir awak yg tak suka saya..
Shikin pandang harith.Harith pandang shikin.Keduanya ketawa.

Semua ejen pergi depan pantai..Ejen perempuan berpandangan sambil tersengih..Mereka berdiri didepan ejen lelaki lalu mereka menyimbah lelaki ngan air.Ejen lelaki terkejut.Kemudian mulalah semua main simbah ii air...Sampaikan E.bakar pun terkena percikannya.Habis basah lencun.😂😂Mereka menghabiskan hujun minggu mereka dengan berkelah,bermain air dan meluahkan perasaan..
Semua ejen:THE BEST PICNIC EVER!!!!!

Hah amacam.Best tak cite ni.Sorry lah kalau terlampau kolot ke.Ada typo ke.Sorry lambat update ye.Author nak ucapkan selamat hari raya kepada semua para readers..😉nantikan chapter seterusnya.

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now