Pulih seperti sediakala

1.4K 100 9
                                    

Suasana di sweety room seperti biasa tapi masih ada yg kurang.Ya kelibat ejen neuro,tekno ngan inviso tu masih belum ada..Siapa lagi kalau bukan Alicia,Bulat ngan rudy.Mereka masih berada di hospital untuk pemeriksaan selanjutnya.Tiba2 mereka dapat panggilan daripada Dr.Humairah iaitu doktor yg merawat Alicia yg mengatakan dia sdh selesai diperiksa.Ya mereka ada doktor dorg sendiri.Semua mereka mengucap syukur dan dengan segera bersiap ke hospital.Ejen perempuan menaiki kereta ejen geetha manakala yg lelaki ikut Ejen leon&bakar.

Skip...

Mereka tiba di hospital pada pukul 6.30 ptg kerana mereka bertolak tadi nak dekat senja dah.Mereka segera pergi ke wad yg menempatkan Alicia . kemudian keluar seorang doktor yg bertag nama Humairah..
E.Bakar:Mcm mana dngn keadaan dia doktor?
Doktor tersebut tersenyum sambil meneliti fail di pegangannya.
Dr.Humairah:Keadaan dia semakin pulih sebab kamu dah rawat dia dari awal cuma dia masih tak sedarkan diri dan badannya kekurangan air.
Yg lain menghembus nafas lega.
Ali:Doktor tau bila dia akan sedar?
Dr.Humairah:Jangkaan saya 2-3 hari lagi.Bersabar ya..
Ali mula mengukir senyuman.Kemudian mereka meminta diri untuk melawat Bulat..

°°°°°°°°°°°°
Mika hanya menunduk lemah.
Dr.Syafiq:Erm dia kekurangan banyak darah dan luka di pinggang nya agak sukar untuk dirawat kerana koyakannya perlu dijahit.Diminta bersabar ya..
Roza memegang bahu mika memberi semangat.Ejen lain senyum menyokong mika.Mika bangga dapat kwn yg sentiasa ada disisinya.
Iman:Ejen geetha apa kata kita pergi wad rudy pulak.
Ejen geetha mengangguk.Mereka meninggalkan yg lain sementara sebab ada yg lawat Alicia dan Bulat.Yg tinggal hanya E.geetha,Chris,Jet,Moon dan iman.Mereka menunggu diluar bilik pembedahan sebab rudy masih dirawat.Iman gelisah.'Dah pukul 7.21 baik aku solat maghrib dan isyak dulu'.Dia meminta izin dengan ejen geetha.
E.Geetha:Saya pun nak ikut jugak.
Iman:Takpe,nanti kalau rudy sedar siapa nak jaga dia.
Ejen geetha akur.

____________________

Ali sdg memerhati susuk tubuh yg terbaring tak sedarkan diri didepannya.Dia mengelus perlahan pipi gebu si 'sleeping beauty'.Dia memegang tangan Alicia.
Ali:Icha..sedarlah aku rindu sangat kat kau..Rindu kau marah aku,rindu muka kau bila malu,rindu ketawa kau,rindu suara kau..Kalau kau tak sedar lagi siapa nak jaga aku..siapa nak tegur aku bila salah..
Tiba2 dia ketawa perlahan.
Ali:Alicia kau ingat tak masa aku kejutkan kau haritu kau terus tumbuk muka aku.Sakit woh.Tapi sesakit pipi aku,sakit lagi aku tahan rindu ni Alicia . bangunlah. ..
Dia mula melelapkan matanya disebelah Alicia.Empat pasang mata memerhati mereka dari luar.Khai nak masuk kedalam tapi ditegah rose.
Rose:Biarlah dia tenangkan fikiran dulu..
Khai hanya menurut.Mereka mengambil keputusan untuk menunggu di kereta.

°°°°°°°°°
Mika sdg memandang tubuh yg banyak berselirat dengan wayar.Dia memegang tangan Bulat.Setitis demi setitis air matanya jatuh.Dia tau yg Bulat pasti akan selamat tapi fikirannya lebih tertumpu pada sekiranya bulat pergi selamanya.Roza memeluk bahu mika menyalurkn kekuatan pada sahabatnya itu.
Roza:Don't worry mik.Bulat will get well soon.
Mika menyeka airmatanya.Disebelahnya terdapat minju,Ejen leon,Haikal dan shikin yg tersenyum manis padanya.Dia memandang wajah bulat yg kelihatan pucat.Senyuman mula terukir di bibirnya..

Setengah jam dah berlalu tapi kelibat Dr.Zamri yg merawat rudy masih belum keluar.Moon dah terlelap di bahu Iman.Jet&chris meminta diri untuk ke cafe hospital untuk beli air.

Tik tik tik...
Pintu pembedahan dibuka.Iman terus meluru kearah doktor tersebut.Moon yg tersedar terus mendekati Iman.
Iman:Mcm mana keadaan dia doktor?
Dr.Zamri:Erm dia kehilangan banyak darah dan pisaunya agak dalam jadi ambil masa untuk dikeluarkan.Dan....
Kata-katanya terhenti disitu
E.Geetha:Dan?..
Dr.Zamri:Dan peluangnya untuk hidup agak tipis..

Pap!!!

Iman pengsan..Moon terkejut lalu memangku kepala Iman.
Moon:Iman,iman!!!

Skip...

Iman:Erk saya dimana ni?
Roza:Kau kat infirmary M.A.T.A ni
Iman melihat sekelilingnya.Terlihat semua ejen muda memandangnya risau.
Iman:Ma..mana rudy?Saya nak jumpa dia!!!*turun katil*
Ejen perempuan menahan.
Moon:Kau kena berehat iman
Iman:Tak saya nak jumpa rudy.
Chris:Tunggu,doktor tadi suruh bagi ni*serah surat pada iman*
Iman pelik lalu mengambilnya.
Rose:Erm kitorang tinggalkan awak kejap eh..
Ejen muda keluar.Tinggal iman.Dia mula membuka lipatan surat tu.Terdapat gambar rudy senyum!!!

Dibawahnya tertulis,'Hai Iman♡!!Awak suka saya tak?*iman angguk*Awak sayang saya tak?*angguk*Awak cinta saya tak?*iman angguk+blush*Hah mesti awak blushkan!!*senyum*Awak jangan sedih tau!!awak pegang janji saya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dibawahnya tertulis,'Hai Iman♡!!Awak suka saya tak?*iman angguk*Awak sayang saya tak?*angguk*Awak cinta saya tak?*iman angguk+blush*Hah mesti awak blushkan!!*senyum*Awak jangan sedih tau!!awak pegang janji saya..Saya takkan tinggalkan awak..*Iman menangis sambil tutup mulut*
Kelihatan gambarnya pun ada..'mcm mana ada gambar aku pulak ni'.Dia pusing belakang gambar..

Dia pusing belakang gambar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Saya curi2 ambil gambar awak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Saya curi2 ambil gambar awak...Jangan marah eh'
Iman senyum.Dia menangis kembali.
'Ya Allah,izinkan aku bertemu dngn dia sekali lagi.'
Tiba2 terasa airmatanya diseka.Dia menoleh..
Iman:Ru..rudy!!
Rudy tersenyum manis.Tanpa banyak bicara Iman peluk rudy.Lalu melepaskannya.
Rudy:Awak ni degilkan,saya kata jangan sedihkan..
Iman sengih.
Iman:Tapi bukan awak..*bingung*
Rudy:It just a prank!!!Lagipun saya kan kuat kalau awak kuat..
Iman memukul geram bahu rudy.Rudy hanya ketawa.

Seminggu kemudian..
Keadaan Alicia &bulat semakin sihat.Alhamdulillah
Ali:Icha kau syg aku tak?
Alicia:Tak.
Ali diam
Alicia:Tapi aku cintakan kau..
Ali mencuit hidung Alicia.Alicia blush.

Kini keadaan mereka pulih seperti sediakala..😊

Bersambung...

Hah best tak?Sorry lah cite aku ni balik2 masuk hospital..Tapi yg tak suka tu aku syorkan baik tkyah baca..Sbb nanti korg kena tahan telinga aku maki..Well nantikan chapter seterusnya..Vote tau..

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now