Penat

1.3K 90 23
                                    

(Sweety room)
Ejen lelaki dah terbongkang terbaring atas katil king tu..Memandangkan tadi ada misi jadi mereka perlu menyelesaikannya.Ejen perempuan pula buat kerja sendiri ada yg mencari resepi untuk juadah buka puasa nanti,baca novel,main hp dan termenung..Tiba ii perut moon berbunyi menandakan yg dia lapar..Ejen perempuan hanya tahan ketawa sambil menggeleng.Moon tersengih malu.'Ihh perut ni masa begini buat hal'..
Iman:Korg saya ada pilihan menu ni untuk juadah korg tolong pilihkan boleh?
Alicia:Boleh jer..
Ejen perempuan mendekati iman yg duduk di sebelah meja.
Moon:hurm kita pilih nilah..
Roza:Tukan dah smlm kita makan menu lain lah pulak..
Minju:Kita pilih yg nilah..
Mika:Aku ikut jer apa yg korg pilih..
Alicia:Hah iman kami pilih menu ni..
Iman:Oh ok tq korg semua tapi kalau nak pilih menu ni ada bahan yg tak cukup lagi..Kita kena pergi beli kat pasaraya.
Ejen perempuan hanya mengangguk setuju..
Moon:Nak bawa dorg ni ke?*tuding ejen lelaki*
Rose:Takyah lah dorg mesti penat..
Ejen lain hanya mengangguk

Skip(*'∀'*)

Iman sdg melihat pada list barang yg ada kat tangan dia.
Iman:Ni sdh ni pun sdh..Korg tinggal paha ayam lagi kita kena beli..
Ejen perempuan mengangguk lalu pergi ke kedai yg menjual ayam..Sdg mereka berjalan Moon terlanggar dengan someone..Mmglah terlanggar ada ke pulak dia berlari a.k.a superman. Manalah tak terlanggar.
Moon:Auch sorry!!
Iman:Moon awak ok?
P:Hei you ni dah buta ke apa?Lain kali jalan tengok dpn bukan tutup mata..*tunjal dahi moon*
Moon tertunduk serba salah..Yg lain nak aje smackdown pompuan ni.Suka hati tunjal kepala anak org..Kau sape?!!
Roza:Eh kalau ye pun dia langgar takyah lah sampai nak hina dia..Ihh kauu..eh Kau!!!!!
Ejen perempuan terkejut sebab perempuan yg moon langgar tadi tu adalah perempuan yg buat dorg jelous masa picnic hari tu..Para readers ingatkan yg cpr semua tu..Kemudian yg perempuan tersenyum sinis.
P:Korg rupanya..Patutlah aku rasa mcm ada aura miskin berdekatan aku..Habis baju aku ni terkena tempias miskin sbb terlanggar ngan budak tak matang ni..
Panas telinga ejen perempuan mendengar suka suki perempuan ni hina dorg..Ikutkan hati dorg nak je sumbat kepala pompuan ni dalam mangkuk tandas tapi ni kedai..Bukan gelanggang WWE.
P:Euw rosak baju aku ni kau tau tak..Kau tau tak berapa duit aku kena korbankan untuk beli baju ni..Korg ni mmg hina &jijik dia mata aku!!!

Pang!!!!!

Roza menjeling tajam muka perempuan tu..Iman pula rasa nak tampar sekali lagi pipi perempuan tu..Ye mmg dia yg tampar mulut teda lesen tu..
Alicia:Kau jangan sampai aku koyakkan baju acah mahal kau tu biar kau berbogel!!!.Daripada kau belanjakan duit kau untuk baju yg aku rasa ali boleh beli seribu tu baik kau belanjakan dia rumah anak yatim tu..Dasar selfish!!!!
Roza:Kalau ikutkan hati aku ni aku nak je tampar ii muka yg tak seberapa cantik kau ni!!!
Iman:Awak jangan nak melampau sngt eh nak hina org..Awak ingat ni jangan sampai saya tuntut balik kat akhirat nanti!!!
Moon:Suka ii nak ejek hina org..Woi pompuan kw cerminlah diri kau tu sikit!!Aku rasa lelaki terjelek pun tak nak lah ngan kau ni..
Rose:Awak boleh marah kami pasal baju awak tu tapi awak jangan nak sekali kali hina kami..Kami mmg hina d mata awak tapi Insya Allah kami tidak hina d mata Allah..
Minju:Ew aku nampak cam murah jer baju kau tu..Beli kat bundle ke apa??
Mika:Ntah kau ni...Mulut puaka!!!
Shikin:Nak ake aku sumbat kepala kau kat lubang tandas yg tak dicuci selama berabad.

Perempuan tu memegang pipinya yg merah padam sbb tamparan iman tadi kuat sangat..Boleh patah giginya..Lalu dia berlalu pergi dari situ sbb tahan malu dan rasa nak nangis jer..Padan muka..
Iman:Erm korg tak rasa mcm melampau ke?*serba salah*
Roza:Melampau apanya betul kot tindakan kita tu..Biar dia sedar sikit!!!
Mika:Baru aku puas dapat kenakan dia balik..
Tanpa disedari mereka semua iman mencuri berjalan ke tempat perempuan tadi tu..Dia nampak perempuan tu sdg memeluk lutut dia kawasan agak terpencil.
Iman:Hye awak ok??*lembut*
Perempuan tu terkejut..
P:Knp kau datang sini?nak hina aku lagi?
Iman serba salah..
Iman:Tak saya nak minta maaf sbb ikutkan sangat perasaan marah saya ni..
P:Sepatutnya aku yg minta maaf*terkejut*
Iman hanya tersenyum manis:Biarpun kita rasa bukan kita yg bersalah tapi kita tetap perlu minta maaf.*menyeka air mata perempuan tu*
Perempuan tu tersenyum kelat..
Iman:Boleh saya duduk?
Perempuan tu mengangguk lalu memberi sedikit ruang pada iman..
Iman:Oh ya nama saya iman..Awak pula?
P:Nama aku rini..
Iman:cantik nama tu mcm org nya jugak..
Rini:Erm iman aku nak minta maaf pasal tadi..Aku tak patut hina korg*menangis*
Iman:Kalau betul awak dah insaf mari saya bawa jumpa kwn saya..
Rini terdiam seketika..
Rini:Kalau dorg tak nak maafkan aku mcm mana?
Iman:Kwn ii saya tu bukan lah pendendam sngt..

(Gurls situation)
Iman dan rini mendekati group perempuan yg sdg menunggu d restoran.mereka terkejut bila iman bawa perempuan mulut puaka tu...
Mika:Iman knp kau bawa pompuan ni?
Roza:Ihh ntah apalah lagi dia nak hina kita!!
Iman:Dia datang bukan nak hina kita lagi.Dia nak minta maaf..
Rini:Betul a..aku nak minta maaf ngan korg..Aku tak sepatutnya hina korg..Aku just jealous je ngan korg yg ada ramai kwn. Tak mcm aku yg dipinggirkan..*menangis tunduk bawah*
Tiba ii bahunya dipegang.Kelihatan Alicia tersenyum manis padanya...
Alicia:Xpelah kalau kau dah insaf..Btw aku Alicia..
Rini tersenyum..
Rose:Kitorang boleh jer jadi kwn awak kalau awak sudi..Nama saya rose..
Moon:Aku moon..Sorry pasal kes tadi..*ceria*
Shikin:Aku shikin..Its ok kalau kau tak berat hati kau boleh jadi kwn kitorang!!
Roza:Hurm yelah nama aku Roza..Sorry jugak sbb aku hina kau tadi..
Minju:Nama saya minju..
Mika:Ihh yelah yelah aku mika..
Rini terus memeluk lapan org gadis dia depannya..Sambil menangis..
Rini:Terima kasih korg sbb maafkan aku dan terima kasih juga sbb sudi jadi kwn aku yg tak seberapa baik ni...
Ejen lain hanya tersenyum lalu membalas pelukan rini..

(Bukan puasa)
Bulat:Adui penatnya....
Ejen lelaki ni baru bangun ..lamanya dorg tidur👏
Roza:Hah baru nak bangun..Cepatlah duduk nak buka puasa dah ni..
Ali:Kitorang tidur dari jam berapa?
Alicia:10.00 pagi..
Boys:What?!!Lamanya..
Tiba ii azan berkumandang..Mereka membacakan doa buka puasa lalu menjamah makanan di depan dorg..Hurmm sedap..Mereka dapat juga tambah pahala di bulan puasa ni selain menambah kenalan baru💘

Bersambung...

Best tak?author berusaha memerah otak ni untuk keluarkan idea yg lebih menarik..Sorry kalau tak menarik dan boring..Nantikan chapter seterusnya..vote eh😉

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now