Perpisahan

1.7K 98 13
                                    

Sebelum korg baca korg hayati tau cerita ni,sediakan tisu awal ii😂Ok serious pastikan korg baca sampai habis..Thanks😌😌
.
.
.
.
Beberapa bulan kemudian...

Kini tibalah masa yg menyedihkan buat para Ejen muda kerana ini adalah tahun terakhir bagi mereka berjumpa..Mungkin boleh berjumpa tapi agak jarang kerana mereka perlu tumpukan pada pelajaran bila naik tingkatan 1.Ye dorg skrg dah tingkatan 1..Sorry lambat sangat..

(Sweety room)
Suasana agak sunyi yg kedengaran hanyalah bunyi muzik daripada telefon Khai yg sdg baca buku..Dahalh dia buka lagu sedih..Tambah sendulah..
Roza:Wei korg tahun ni kita dah masuk form1..Korg nak sekolah d mana?
Semua ejen memandang Roza dan di masa yg sama agak sedih sbb dorg jarang berjumpa dah..
Jet:Akupun fikir benda yg sama..Kalau boleh aku nak sekolah sama ngan korg..Tapi ntahlah..Aku tengok lah mana sekolah yg nak kan aku ni..
Ejen muda bersetuju ngan jet..Tapi tak mungkinlah dorg sekolah sama..Mereka mengeluh kuat..
Moon:Its okaylah korg..Walaupun kita tak jumpa kat sekolah kita boleh jumpa kat sini kan!!*senyum hambar*
Ejen lain mula mengangguk perlahan..
Ali:Korg aku nak minta maaf ngan korg sebab sebelum ni aku selalu menyusahkan korg..Selalu gagalkan misi,cari pasal..And aku tahu kalau korg benci sngt ngan aku..hisk..Tapi korg mesti ingat ni sampai bila ii..Aku suka kawan ngan korg bukan sebab korg kuat segala tu..Tapi sebab korg tak pernah belot dan setia kawan.Aku bangga dapat kawan mcm korg..And rudy aku minta maaf sebab selalu cari pasal ngan kau..Thanks you all sebab sudi jadi kawan aku yg banyak kekurangan ni..Hisk..
Ejen lain pun mula mengalirkan air mata sedih..Then Rudy mendekati ali lalu memeluk ali..
Rudy:Aku pun nak minta maaf jugak..Tak pernah aku jumpa kawan yg penyabar mcm kau.Biarpun kami banyak kali buli kau,banyak kali kacau kau,ejen kau..Tapi kau tetap sabar ngan kerenah kami yg nakal sangat ni..
Ali tersenyum.Alicia ngan iman juga tersenyum lega..
"Wei ali aku pun nak minta maaf gak..dulu aku selalu support rudy pakat nak buli kau.."-Jet
.
"Ha'ah ali memang dulu kami nakal sangat"-Chris
.
"Kau maafkan aku kan,ali?"-Roza
.
"Lah chill lah ali..And aku kagum ngan kau ni.Thanks juga sebab sudi kawan ngan aku"-Mika
.
"Dulu aku selalu pandang rendah kat kau..sorry eh kan zass"-Moon
.
Zass angguk.
.
And last sekali wanita kesayangan ali..
Alicia:Well terpaksalah kan aku minta maaf ngan kau..Sorry ali sebab dulu aku biarkan je bila dorg buli kau..Now aku baru sedar yg kau sangat istimewa bagi aku..
Ali terkejut lalu mengusap kepala Alicia..Alicia tidak dapat membendung emosi nya lalu memeluk ali..
Alicia:Aku minta maaf ali!!Hisk aku minta maaf!!
Ali membalas pelukannya lalu berkata,"takpa aku dah lama maafkan kau..Lagipun kau sangat berharga bagi aku"*bisik*..
Alicia tersenyum sambil melepaskan ali..Mcm taknak lepaskan..
Iman:Saya pun nak minta maaf ngan korg semua..Saya ni lemah sangat..
Ejen lain mula tersenyum..ejen perempuan memeluk iman..Mereka sangat sedih..Mcm mereka takkan berjumpa dah untuk selama lamanya..Moon mula mengalirkan airmata kesedihan..Iman menenangkan moon.Rose mengelap airmata ngan tisu yg diberikan Alicia.Roza try untuk tahan airmatanya tapi dia tak boleh..Dia menghamburkan tangisnya dia bahu mika.Minju dan shikin menunduk bawah.Ejen lelaki pula hanya memandang sendu lantai di bawah..
Moon:Ihh apalah korg ni,nak juga sedih ii.Bagi mengelakkan masa terakhir kita ni terbuang jom main game nak?!!*senyum kelat*
Ejen lain setuju lalu cuba mengukir senyuman palsu..hahah
Ali:Jom main ToD.
Ejens:K
Minju mengambil kotak yg berisi pen,kertas dan sebuah balang..Mereka mula menulis cabaran dan denda di kertas dan memasukkannya dalam balang.

Skip..

Mulut botol diputar dan terkena pada Roza.
Khai:K Roza,truth org dare?
Roza:Erm aku pilih dare ah
Khai mula menyeluk tangannya didalam balang..Lalu mulutnya menguntum sengih nakal.Roza mula rasa tak sedap hati..
Khai:Dare nya kau kena pergi ke ruang legar and pastikan ada para mentor sekali then kau mesti ckp I LOVE U(crush) kuat ii..
Roza:What?!!!Siapa buat tu??
Zass angkat tangan..
Roza:Erm apa denda dia?
Khai mula menyelukkan kembali tangannya..
Khai:Kau kena pergi dekat crush kau pastu kau bagi dia flying kiss..
Roza:Huhu simple sangat
Khai:Eh belum habis lagi..kau buat flying kiss kat dia pastu kau dekatkan muka kau ngan dia pastu cakap I love you sampai kitorang dengar..
Roza terbuntang..Dia mengeluh lalu mendekati jet yg tersengih sengih.Gatal😂😂
Dia mula memberikan flying kiss pada jet dan mendekatkan mukanya ngan jet..
Roza:I.I love you..
Ejen lain yg memandang mula tersenyum nakal..
Jet:I love you too sayang!!!*jerit*
Roza:Aip!!*tutup mulut jet*
Ejen muda ketawa..Roza pusing botol dan mulut botol menuju ke arah shikin..
Khai:Shikin,truth or dare?
Shikin:If roza choose dare,I will choose truth..
Khai:Ok apa yg kau suka ngan haikal?
Shikin berfikir sejenak
Shikin:Aku suka dia punya muka yg hensem gitew,tough,baik,sporting and aku suka dia bila buat lawak..
Khai:So kau tak suka ke dia sweet?
Muka shikin mula memerah.Dia mengangguk lalu memandang bawah.
Boys:uWu..~~~
Haikal memandang manis wajah shikin yg berubah merah tu..Shikin putar botol dan..terkena pada mika..
Khai:Kau pilih apa mika?
Mika:Aku pilih truth ah
Khai:Ok kau cintakan bulat?
Mika terkejut..soalannya nampak mudah tapi jawapannya sangat susah..
Khai:Cepat mika..
Mika:Ye Aku cintakan dia!!
Bulat tersengih..Ejens tepuk tangan..
Mika putar botol dan terkena pada Ali
Khai:Hah ali truth org dare?
Ali:Aku pilih dare lah..
Khai membaca kertas d tangannya dan terbuntang..
Ali:Kenapa khai?
Khai membisik pada ali.Muka ali merah padam..Khai memberi kertas tu pada ejen yg lain..Tertulis..

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now