Moon:Yeay esok puasa!!*melompat lompat*
Iman hanya tersenyum melihat kawannya yg sorang ni teruja betul.Dia pun sangat gembira sebab bulan yg mulia telah tiba.
Iman:Hah semua mesti puasa penuh tau kecuali perempuan yg datang(faham2lah ye)
Ejen lain hanya mengangguk..Mereka juga turut berasa teruja tapi taklah nak tunjuk sangat..
Roza:Siapa tak puasa penuh atau ponteng puasa aku sebat korg!!
Yg lain hanya gerun bila kak long dorg kata nak sebat..Uwu taubat taubat..Speaker🔊
PERHATIAN KEPADA SEMUA EJEN MUDA DIMINTA PERGI KE COMMON ROOM SEKARANG!!Mendengar pengumuman daripada ejen leon mereka segera pergi ke common room.Kang tak pasal ii free je kena bebel.Bukan dorg tak tau yg mulut ejen leon tu kalau dah bebel takkan habis sampai esok.Mcm nenek ii😂😂
(Common room)
E.Geetha:Baiklah semua sdh ada?
Ejen muda mengangguk.
E.Karya:Tujuan kami mengarahkan kamu semua kesini adalah untuk memberitahu yg kita ada misi untuk mengagihkan bekalan makanan buka puasa kepada kanak ii di rumah kebajikan.Selain kita menolong mereka kita juga dapat menambah amalan kebajikan kita di bulan yg mulia ni..
Ejen muda mengangguk+teruja..
E.Bakar:Jadi kamu akan stay di akademi sahaja dan kamu akan tinggal di asrama M.A.T.A.Tapi bagi sahur dan juadah berbuka puasa kami serahkan sepenuhnya pada ejen perempuan..
Ejen perempuan hanya akur manakala ejen lelaki teruja sebab dorg akan goyg kakilah nampaknya.Heheh
E.Leon:Aip tapi yg ejen lelaki jngn sng ii dulu kamu juga ditugaskan untuk bersama Membersihkan kawasan asrama dan akademi.Peralatan just ada kat stor.Ambil sendiri.Semua boleh beredar..
Ejen lelaki terlopong.Ceh terlepas peluang nak main ps4.Ejen perempuan pula hanya ketawa kecil..(Keesokan harinya)
4.13
Iman terjaga daripada tidurnya.Dia menilik kearah jam dinding di dalam dorm mereka.Ikut hatinya nak jer dia tidur balik tapi bila teringatkan tugasan yg ditugaskan pada mereka dia terus mengejutkan yg lain..Bahkan moon yg teruja tahap nak mati semalam pun liat sangat nak bangun.Mana semangat kau moon😂😂Skip...
Ejen perempuan sdh berasa segar sbb mereka sdh mandi.Mereka terus pergi ke cafe akademi..
Roza:Aduh apa nak masak ni?Aku bukan terer sangat bab masak ni.Potong bawang aku taulah..
Mata mereka tertumpu pada iman yg lincah dalam selok belok dapur ni.Hahaha mama iman dah mula dah..😂😂😂
Iman:Erm Roza boleh awak tolong potong bawang?Mika awak tolong kupas kentang,minju goreng telur mata,Alicia basuh ayam..Pandai kan?Dan yg lain korg tolong panggilkan yg lain atau tolong saya masak.Faham?
Ejen lain mengangguk faham yg amat faham:Ok boss!!
Iman tersenyum.Setengah jm berlalu...
Moon:Emm sedapnya!!!Tak sabar nak makan..
Alicia memukul tangan moon yg cuba mengambil ayam yg rangup tu..moon hanya tersengih..
Iman:Korg dah panggil yg lain?
Rose,Shikin,moon, mengangguk.Kemudian terdengar bunyi pintu cafe dibuka.Kelihatan ejen lelaki yg masih berpakaian baju tidur sdg berjalan tersengguk-sengguk sambil terhuyung hayang.Ejen perempuan menggeleng.
Roza:Hei korg ni ada basuh muka ke tak?
Ali:Hah dah tadi aku shopping ngan jet..*mamai*
Ejen perempuan pelik.Then baru dorg tau yg mereka mengigau😂Dorg dapat idea untuk mengenakan lelaki.
Moon:Ehem ali kau sanggup tak mati demi Alicia?
Ali:Lautan dalam sanggup ku renangi..*buat gaya sekali*
Mika:Jet kau sayang siapa?*tahan ketawa*
Jet:Ofcourse my sweety sweetheart lovely boo..*small love*
Roza malu tapi mencuba tahan ketawa..
Rose:Wei haikal awak sayang shikin tak?
Haikal:Soalan apa kau merepek ni?Mestilah sayang..sapa tak sayang gf..
Roza:Rudy kalau Iman cari bf lain apa kau nak buat?
Rudy:Aku smackdown lelaki tu aku hempuk kepalanya kat pintu pastu aku suruh dia brake ngan iman..and aku akan pastikan iman cintakan aku balik..*mamai dalam kesungguhan*
Iman senyum:Korg dahlah tu jomlah kita kejutkan dorg ni kang tak pasal ii tak sahur kita..
Ejen perempuan yg sedari tadi menahan ketawa terbahak bahak sambil cuba mengejutkan para lelaki yg terlepas cakap dalam keadaan mamai..Aduhai..Ejen lelaki yg terdengar suara org ketawa terus sahaja bangun dan memandang pelik ejen lelaki..Skip sahur...
(Sweety room)
Ejen perempuan sdg membawang.😂Ejen lelaki pula tidur.Ish teda kerja lain ke selain tidur?Lalu mereka teringat kembali kejadian pagi tadi..Semua ejen perempuan tertawa sekali lagi..Ejek lelaki terbangun..
Jet:woahwoah apa yg korg syok sangat cite ni?Cer share sikit..
Ejen perempuan yg sdg ketawa menyeka airmata kerana terlalu banyak ketawa..
Moon:Nak bagitau dorg ke?
Minju:Well bagitau jerlah..
Roza:Camni blablablabla
Moon:Pastu aku tanya ali dia sanggup tak mati demi Alicia..pastu dia cakap ehem'lautan dalam sanggup ku renangi'*buat suara ali*
Ali malu sendiri..
Mika:And aku tanya jet pulak dia sayang siapa pastukan dia mata' ofcourse my sweety sweetheart lovely boo'
Roza yg mendengar terus sahaja malu sekali lagi..Jet hanya sengih.'yeke aku kata tau'
Rose:oh ya dan saya pulak tanya haikal dia sayang shikin tak?Dia kata 'soalan apa kau merepek ni?Mestilah sayang..siapa tak sayang gf..
Haikal membulat matanya lalu menutup muknya malu..
Roza:Oh dan last aku tanya rudy pulak kau iman cari bf lain apa dia nak buat?
Rudy yg mendengar namanya disebut terus sahaja tertarik mendengar cerita Roza.
Roza:Pastu dia kta 'aku akan smackdown lelaki tu pastu hempukkan kepala dia kat pintu dan suruh dia brake ngan iman..Aku akan pastikan iman cintakan aku balik..'
Rudy terus sahaja menahan malu sebab dia terlepas cakap..Adui.Iman pula tersenyum malu..(Buka puasa)
Chris:Eemm sedapnya korg masak!!*makan ayam*
Ejen perempuan tersenyum bangga.Mereka juga telah menghantar juadah berbuka puasa pada anak ii yatim.Mereka juga gembira melihat wajah gembira anak ii disitu..Alhamdulillah.Semoga ibadah puasa mereka diberkati oleh Allah.Insya Allah..Mereka berharap mereka dapat menunaikan ibadah yg lain dengan penuh khusyuk dan tawadhu'..Bersambung.....
Hah amacam best tak?Sorry eh kalau tersangat boring untuk korg yg duduk santai kat rumah tuu..Nantikan chapter seterusnya..Vote tau💘
YOU ARE READING
Fall In love M.A.T.A(Complete)
FanficAku ada buat 8 ship kat sini Rudy x iman ali x alicia Bulat x mika Zass x moon Jet x roza chris x ???? Khai x ???? Ha nak tau siapa ship Chris Dan Khai???Silalah baca💗💗 Start:22 mei 2020📌 End:12 february 2021📌 maybe will be in editing but idk wh...