Suasana dalam grab kedengaran bising disebabkan bunyi gelak ketawa dan gurau senda para ejen.Mereka ingin mengajak ejen Bakar sekali tapi dia ada misi.So dorg pergi ber16 ah.Bagi mengelakkan suasana bosan dlm perjalanan,mereka buat challenge try not to smile and laugh!!Mereka mula menceritakan kisah lucu atau lawak terkini yg viral.Sekali tengok muka dorg time tahan ketawa tersangatlah lucu😂Hilang hensem ngan cool muka lelaki.Hilang cute muka perempuan.Akhirnya beberapa dari mereka mengaku kalah sbb sakit perut tahan ketawa.Kini yg tinggal hanyalah Alicia,iman,roza,jet,zass,moon,rudy.Ejen lain mula membuat pelbagai aksi untuk mengalahkan mereka.Tapi bukan mudah.Muka dorg still serious especially Rudy.Khai bisik ngan moon,"psst moon,kauman bff iman ngan gf zass,kw mesti tau apa kelemahan dorg.""Hurm aku mmg tau tapi takut dorg marah,""Takpe aku backup kw".Moon mula mendekati Zass.Dia mengubah ponytailnya kpd ikatan betul2 atas kepala.Zass mula tersenyum then ketawa sbb tak tahan melihat muka lucu Moon..
Chris:Hah zass kalah!!
Zass tersedar lalu pandang tajam moon.Moon sengih sambil cuba pujuk zass lalu mendekati iman.Dia mencucuk pingang iman beberapa kali menyebabkan iman ketawa kegelian😂
Iman:Moon hahah ber..berhenti hahha gelilah..moon hah ok2 saya hahah me..mengalah*sambil ketawa *
Rudy dan moon sengih.Iman pandang malu muka rudy.Yelah tadi dia dah syok ketawa.
Haikal:Hah,iman ngan rudy kalah!!
Semua ejen pandang rudy yg masih tersengi melihat iman.Kini tinggal Alicia,jet,roza.Tapi mereka dah sampai kat rumah Uncle amir a.k.a Uncle Jet.Mereka terus keluar dr grab.
Minju:hah finally,sampai gak.*regang badan*
Mereka semua kagum melihat rumah Uncle Amir yg terlampau besar.Rumah banglo 5 tingkat.Siap ada pool kat blkg.Taman mini kat halaman rumah.'Ni rumah ke shopping mall'.(Bayangkan rumah tu 5 tingkat)
Tiba2 mereka ditegur oleh seorang wanita,"kamu semua ni siapa ya?"Jet terus keluar."Aunty sarah!!",peluk wanita lingkungan 30 itu."Eh is,kamu rupanya!Bila sampai?",wanita itu juga terkejut lalu memeluk jet.Kelihatan mereka nampak sngt akrab."Baru jer".Aunty Sarah memandang 15 orang budak di depannya,"Siapa dorg ni?","oh dorg ni kwn is,ni my sweety girl,Roza.Ni alicia,iman,moon,rose,minju,shikin,mika,ali,rudy,zass,khai,chris dan bulat."Ejen perempuan salam aunty sarah."Wah cantik betul gf kamu ni is",mengusik jet.Roza senyum malu.Jet sengih."Eh jemputlah masuk.Buat mcm rumh sendiri,"ucap aunty sarah.Ejen lain mula melangkah msuk ke dlm rumah agam itu.Tiba2 bulat ternampak susuk tubuh putih memandang kearahnya dari tingkap tingkat 4.Mukanya mula pucat.
Mika:Eh bulat kenapa muka kw pucat ni?
Bulat diam.Mika hanya biarkan jer.Kemudian Aunty sarah memberi kunci pada roza&jet.
A.sarah:Bilik kamu ada d tingkat 2,tandas ada d setiap bilik.Bilik kamu hanya bersebelahan.Apa2 bagitau aunty.Bilik aunty&uncle ada kat tingkat 1 paling hujung.
Jet:mana uncle amir,Aunty?
A.sarah:oh dia ada kerja sikit kat office nanti baru dia balik.Kamu siaplah dulu nanti turun bawah lunch.
Jet:ok aunty..
Mereka berlalu pergi.Tanpa mereka sedari aunty sarah memandang tajam mereka.mereka mula memasuki bilik yg ditunjukkan td alangkah terpegun+kagum dengan keindahan depan mata.Moon terus melompat landing atas katil king tu.Empuk lagi.Mata semua ejen perempuan berpinar-pinar.'Ni bilik ke hotel ni.'Mereka dengan segera meletakkan beg2 dorg.Lelaki baru jer nak masuk dlm bilik perempuan tapi ada org tegur..
Iman:Eh korg nak kemana?Ni bilik perempuanlah!!
Lelaki yg tersedar mereka telah memasuki kwsn larangan terus sahaja berlari masuk ke dlm bilik mereka tahan malu.
YOU ARE READING
Fall In love M.A.T.A(Complete)
FanfictionAku ada buat 8 ship kat sini Rudy x iman ali x alicia Bulat x mika Zass x moon Jet x roza chris x ???? Khai x ???? Ha nak tau siapa ship Chris Dan Khai???Silalah baca💗💗 Start:22 mei 2020📌 End:12 february 2021📌 maybe will be in editing but idk wh...