Hanya kesedihan

1.7K 102 8
                                    

Keadaan di Hospital Besar Cyberaya sunyi sepi bagaikan bunyi kipas sahaja..3 orang lelaki menunggu diluar bilik pembedahan dengan penuh rasa cemas dan panik..Namun mereka ditenangkan oleh para lelaki yg lain..Mereka ber3 gementar dengan keadaan Iman,Moon,Alicia yg sedang dirawat.Ya lelaki itu ialah Rudy,Zass,Ali yg masih setia berada dikerusi menunggu..Masing2 mendoakan keadaan gf mereka yg berada di dalam..Tiba2 pintu bilik pembedahan dibuka dari dalam.. Keluar seorang pemuda yg memakai mask dan kot.Mungkin doktor..Mereka ber3 meluru kearah doktor tersebut..
Rudy:Mcm mana keadaan mereka doktor??Mereka ok ke?
Dok.:Keadaan Moon selamat Alhamdulillah..Dia hanya mengalamikecederaan kecil seperti luka2 dan lebam di badannya..Tapi...
Zass meraup mukanya tanda bersyukur kepada Allah.Ejen lain masih menunggu ucapan seterusnya daripada doktor tersebut.Rudy dan Ali tak senang duduk.
Ali:Ta..tapi apa doktor??*memandang muka doktor yg memakai mask..
Dok.:Alicia mengalami kecederaan dikepala yg menyebabkan kepalanya koyak.Namun keadaan nya masih stabil..Cuma Iman mengalami gegaran otak yg membuatkan dia koma.Kami akan cuba inform maklumat yg kami dapat lagi..

Bam!!!!

Seperti batu dihempap..Rudy rasakan lutut nya kian melonggar dan kemudian terduduk lemah..'Iman..',Ali hanya memperbanyakkan doa semoga Alicia cepat sembuh.Amin.Ketua teras cuba menenangkan keadaan Rudy."Iman,kau dah janji kau takkan tinggalkan aku..Kenapa kau mungkir janji???",dia berkata kuat.Para ejen lain hanya memandang sayu Rudy yg sudah menghamburkan airmatanya..
Jet:Erm sabar Rudy,Iman hanya koma dia masih berpeluang hidup..
Chris:Rudy kami akan tetap bersama kau..
Rudy:Itupun kalau dia masih hidup!!!Kalau dia dah pergi mcm mana??!!Kalau dia dah tinggalkan aku mcm mana??!!..
Jet&chris hanya memandang sayu muka Rudy..Kini lelaki ego itu dah tak kisah standard nya turun ke,low class ke Dia tetap akan menunggu sehingga wanita kesayangannya sedar..
E.Dayang:Kita perlu berdoa kepada Allah Rudy semoga Iman cepat sedar..Rudy kan kuat..*memberi semangat*
Kemudian Rudy memandang kawan-kawannya yg lain yg tersenyum memberi semangat kepadanya..Ali mendekati dirinya.Lalu memegang bahunya.Rudy terus menangis dibahu Ali..Ali hanya menenangkan nya..
Rudy:Hurm Doktor boleh benarkan saya lawat dia??
Doktor:Awak boleh melawat dia jam 10.00 nanti..
Rudy mengeluh..

Skip..

Rudy memasuki wad yg dipindahkan Iman tadi..Dia memandang sayu muka polos iman yg berbalut..
Rudy:Iman..Kau dengar aku tak??Aku nak cakap ngan kau cepatlah sedar..Aku tak sanggup hilang kau..A..aku sayang sangat ngan kau,Iman.Kau tak sedar ke..?
Cuba menahan tangisannya tapi dia terduduk lemah..Makin lama suara esakannya semakin kuat..Dia memegang tangan Iman yg dicucuk dengan jarum dan dengan banyak wayar..
Dia kemudian menyanyi perlahan..
~perlahan engkau pun menjauh..isk..dari diriku..melupakan semua..isk~dia tidak dapat menghabiskan lirik lagu tu.Ya dia kalah dengan egonya sendiri.Dia kalah dengan airmata..
Rudy:Aku minta maaf Iman..Aku tak layan kau ngan baik sebelum ni..aku taknak kau tinggalkan aku bangunlah cepat Iman..
Mata rudy sembab gara2 airmata yg tak henti2 keluar..Author pun nak nangis sekali ni..😢😂
Beberapa ejen muda yg lain hanya memandang susuk tubuh Iman dan rudy dari luar..Kemudian Jet,chris ngan ali masuk..
Jet menepuk bahu rudy memberi semangat..Rudy senyum kelat..

Sejak dari itu,Rudy selalu berulang-alik dari akademi ke hospital untuk melihat keadaan Iman..Setiap malam dia akan tunggu iman sehingga dia tertidur dengan airmatanya..2 minggu sudah berlalu tapi tiada tanda2 yg Iman akan bangun..Rudy selalu bercakap dngn iman walaupun dia tau yg Iman belum lagi sedar..
Doktor:erk rudy saya rasa dia dah lama tak sedar,mungkin kita patut ma..matikan alat bantuan dia..
Rudy terkejut:Apa?Tak boleh doktor...!!!Saya tau Iman kuat,dia boleh bangun..Please doktor saya merayu jangan matikan..
Doktor:Huh*mengeluh*baiklah tapi saya bagi masa seminggu lagi selepas tu saya akan mematikan mesin..*nada tegas*
Rudy menghembus nafas lega.Tapi sempatkah seminggu..Iman akan bangun ke??Dia masuk kedalam wad Iman..
Rudy:Iman..*pegang tangn iman*awak ada masa seminggu lagi..isk..bangunlah cepat..jangan tinggalkan aku..isk.aku tau kau bukan pemungkir janji..hiskhisk..

Iman pov

Aku rasa aku didalam dunia yg aku tak tau dimana..Aku cuba membuka mata aku tapi susah..Aku mencuba lagi.Akhirnya mata aku terbuka sedikit demi sedikit..Aku merasakan ada org pegang tangan aku..Aku pun menoleh ke sisi..Terharunya aku rudy sedg tidur dengan airmatanya..'dia yg jaga aku ke'..Kemudian aku tersenyum sambil mengusap tngn rudy..Aku cuba memanggilnya"Rudy.."Tapi dia masih lagi tidur,mungkin tak cukup tidur..Aku nampak bawah matanya agak sembab..Mungkin banyak menangis..Aku menggerakkan tangannya..Dia mula bergerak sikit.Mata dia terbuka luas..
Rudy:Iman..ka..kau dah sedar*suara tak percaya*
Iman tersenyum sambil pegang tangan rudy..
Rudy terus memeluk Iman..Iman berasa sedikit tidak selesa tapi dia taknak merosakkan kebahagiaan Rudy so dia balas balik pelukan Rudy..
Rudy:Aku ingat kau akan ting..tinggalkan aku..hisk.
Iman:Rudy saya kan dah janji taknak tinggalkn awak*mengelap airmata rudy*Muka awak ni kenapa monyok,mana hensem kalau monyok,cuba senyum sikit..*memegang kedua2 pipi rudy..
Rudy senyum kelat..
Iman:Hah kan nampak hensem,nilah bf sebenar saya..Kalau muka awak monyok lagi saya cari bf lain*mengusik rudy*
Rudy:Ala jngn main2 iman,Muka aku ni monyok ke marah ke aku tau kau masih sayangkan aku..
Iman:Awak ni perasanlah..*tersenyum*oh ya mana yg lain..
???:Kami kat sini tengok drama sebabak depan mata..
Mereka ber2 menoleh automatik merah muka..Terdapat semua ejen termasuk ketua teras sedang memandang nakal wajah mereka berdua..
Roza:Erm korang ni hospital..
Rudy garu pipi..
Moon:Bye korang kitorang tinggalkan dulu korang nak bersweet ke apa*menolak ejen Lain keluar*Nanti kitorang jenguk kw eh Iman*kenyit mata..
Rudy&iman ketawa kecil..
Iman:So rudy awak rindu saya tak??*pandang rudy*Aik mana dia pergi tadi ada sekarang dah hilang..
Kemudian dia terdengar bisikan halus dari tepi telinganya..
Rudy:Aku rindu sangat kau.Aku rindu nak tatap muka ayu ni,rindu nak dengar suara merdu kau,yg paling aku rindu muka merah kau kalau malu..
Kemudian iman menoleh tepi terdapat bunga yg lebih indah darpda bunga yg hari tu..
Iman:Wah cantiknya..
Rudy:Tak secantik kau..
Iman:Urm rudy boleh saya nak minta sesuatu??
Rudy:hurm*angkat satu alis*
Iman:Boleh tak awak bahasakan diri awak saya-awak..
Rudy:Aku bukan jenis yg lembut Iman,susah ah..
Iman:owh takpelah..
Rudy:Huh aku boleh ckp ngan kau sorang jer..Setuju??
Iman tersenyum riang..lalu mengangguk laju..Rudy ketawa kecil melihat muka iman.Cute sangat..Dia kemudian memegang pipi Iman..Iman blushing.Lalu rudy ketawa..Owh nak kenakan saya balik ye..Hah para readers ingat tak the best picnic ever..Hah mcm tulah rudy buat..
Lalu mereka menghabiskan masa dengan bergurau senda..

(Skip)
Roza:Cut dah rudy kitorang pulak nak lawat sweety gf kau ni..Kau tak puas lagi??
Rudy memonyok..Iman memberi senyuman kecil kepada ejen lain yg amat dirinduinya tu..
Moon:Hai Iman kau sihat??Kau rindu aku tak??Aku pun rindu kau..
Pelbagai soalan diterjah kepada Iman..😂😂Zass menggeleng..
Iman:Saya sihat jer awak semua sihat??
Semua ejen mengangguk..

(Skip)

Bersambung...

Amacam best tak??kalau best comment ngan vote tau😉😉Nantikan chapter seterusnya..
~Daa💝

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now