Misi:Hospital lama II 🏨

1.6K 78 220
                                    

Ssrrttt...

Bunyi kerusi roda bagaikan ditarik perlahan .mendekati dorang..

Mereka tak sanggup lagi memandang apa yang berlaku sekarang ni.Mereka menutup mata sambil berpelukan..Tiba-tiba,satu suara menyapa pendengaran..

"Akak semua boleh tolong saya?Sa-saya sesat..Saya takut kak"..

Mereka membuka mata dan melihat siapa yang baru sahaja menegur mereka.Rupa-rupanya apa yang tak dijangka berlaku.Seorang budak sedang berjalan sambil mengheret sebuah cangkul bertanah-tanah.Mukanya juga hodoh dan berlumuran tanah dan darah yang pekat.Bibirnya terherot-herot meraung meminta tolong dari mereka..

Shikin:Astaghfirullahalazim..Apa yang kau nak?!!!

Dia cuba memberanikan dirinya menegur si lembaga mengerikan itu.Tiba ii budak tu terhenti dan ketawa kuat.Seperti mengilai!

"Akak semua jom main dengan adik!Akak adik taknak main ngan adik!Dia benci adik!Dia tanam adik hidup ii!Adik sedih kak...hiskkk

Mereka semakin menggeletar apabila budak tu betul ii depan mereka dan tambah ii lagi darah yang berlumuran di muka budak tu menitik satu persatu ke kepala dorang.Baunya sangat meloyakan..

Mika:To-tolong jangan kacau ki-kitorang..

Nada suara mika tersekat-sekat menahan ketakutan..Tiba ii pergelangan tangannya dipegang membuatkan mika terjerit kecil..

"MEH LAH IKUT ADIK!!"..

Mika:ARGHHHHHHH!!!

Tangannya ditarik kuat sehingga dia tersembam ke lantai yang kotor.Mereka semua cuba untuk menarik badan mika tapi satu tolakan membuatkan semua terdorong ke belakang dan terhentam dinding.

Alicia:Mi-mikaa..

Mika:KORANG TOLONG AKU!!!ALICIA ROZA!!

Pergelangan tangannya tetap ditarik sehinggalah dia merentapnya sendiri..

Mika:Tolong lepaskan aku!

"Jomlah akak main dengan adik..Kita main tanam ii nak?Mesti best!Akak jadi mayat,adik jadi penggali kubur dan tanam akak hihihi~"..

Mika semakin ketakutan mendengar ketawa budak tu.Dia mengundur ke belakang apabila budak tu semakin lama semakin dekat dengan dirinya.Dengan tiba ii budak tu menjerit dengan kuat dan badannya bertukar menjadi asap hitam dan hilang.Mika yang ketakutan terperanjat besar dan menutup matanya rapat ii.

"MIKA!!"..

Kedengaran suara dua orang memanggil namanya.Dia mengangkat sedikit kepalanya dan wajah kerisauan iman dan moon menyapa pandangannya..

Mika:I-iman..

Dan mika pengsan..Iman dan moon meluru mendapatkan tubuh mika yang sudah terbaring lemah..Iman memangku kepala mika dan menyuruh moon pergi ke arah ejen perempuan yang lain.

Moon:Korang!

Alicia:Moon..

Moon:Ya Allah,korang ok?Ada kecederaan serius ke?

Moon membelek tubuh setiap satu kawan ii nya untuk memastikan mereka selamat dan tiada luka.

Rose:Kitorang ok moon.Tapi roza..

Iman:Kenapa dengan roza,rose?

Rose:Roza kena tarik di sebalik dinding ni tadi.Kitorang cuba untuk selamatkan dia tapi secara tiba ii dinding ni muncul dan menghalang jalan kitorang..

Sayup ii kedengaran suara rose.Badannya sdh cukup lemah untuk bersuara.Dan dia pun turut jatuh pengsan di pangkuan minju di sebelahnya..Minju yang menutup mata menahan sakit sedari tadi automatik membuka mata dan melihat rose yang sdh pengsan..

Fall In love M.A.T.A(Complete)Where stories live. Discover now