15│ Sürekli Acıkmamak İçin Ne Yapmalı ?

5.7K 81 14
                                    

Merhaba Mavi Tavsiyeler Ailesiiii , canım okuyucularıııım ♥ :D
İçimdenn böyle demek geldi bugün sjsjjsj

Evet bugünkü konumuz " Sık Sık Acıkmamak İçin Ne ? Yapmalıyız "
Ahh ahh bu sorun bendede vaar :(
Yemek yedikten bir saat sonra acıktığım oluyor yaa . Nee yapaaamm nerelere gideem lililili
diye kafamı yastığa vururken aklıma geldi bu sorun hakkında ne yapabilirim bi araştırayım
dedim :D ( Kafamı vurunca beynim çalışmaya başladı heral assdhgsk )
Şaka bir yana araştırdım bakalım ne yapmalıymışız :D ;*

★ Yavaş yemek yiyin. Yediğimiz yemek üst bağırsağa 15-20 dakika sonra gidiyor ve yemek buraya ulaştığında tokluk hormonları salgılanmaya başlıyor . Bir süre sonra açlık hissi yok oluyor.

★ Egzersiz iştahı azaltır bu yüzden yemek sonrası 30-40 dk tempolu yürüyüşler yapmak gece iştahı azaltıp, yeme ataklarını bastırır.

★ Sakız çiğnemek açlığı gidermenin en basit ve masrafsız yöntemidir.

★ Karbonhidratlı yiyecekler tercih edin. Karbonhidrat sık acıkmanızı önler, mesela beyaz undan yapılan ekmek yerine tam buğdaylı , yulaflı ve karabuğdaylı ekmek yiyin.

★ Yemeği uzun süre çiğnemek çabuk acıkmayı engeller. Yemek yemeye başladıktan 20 dk. sonra beynimize doyum sinyalleri gider. Uzun süre çiğneyerek çabuk doyarsınız.

★ Yeterli uyku uyuyun.

★ Yemek yemeden 15 dakika önce dışarı çıkın ve gün ışığından yararlanın. Az gün ışığı ruh halinizi olumsuz etkiler ve sürekli tatlı yiyecekler yemeye yönlendirir.

★ Mutlaka kahvaltı yapan ve güne enerjik başlayın

★ Yemek yerken başka şeylerle ilgilenmeyin, Tv seyrederek, ders çalışarak, okuyarak, ya da masa başında bir şeyler yaparken yemek yemeyin. Sofraya oturunca sadece yemeğinizle ilgilenin. Bu yediğiniz miktarın azalmasına, ve daha kolay doymanıza yardımcı olacaktır.

★ Yarın önemli bir sınavınız var . Stres içindesiniz ve o sıra çikolataları , cipsleri görüyorsunuz ve açıp yemeye başlıyorsunuz. Kendinizi durdurun.. Stres yüzünden yemek yemeye başlayabilirsiniz. İlk başta açmısınız yoksa stres yüzunden mi yemek yiyorsunuz düşünün ve eğer açsanız gidip yemek yiyin .

★ Ara öğünlerde iştah kesen yiyecekler yiyin.

★ Yanınızda su bulundurun. Düzenli olarak su içerseniz açlık hissiniz azalır. Su açlık hissini bastırır.

★ Sürekli belirli saatlerde aynı yiyeceği yerseniz vücudunuz alışır. O saatlerde canınız hep onu yemek ister. Her öğle arasında kahve içiyorsunuz, diğer gün öğle arasından sonra için , öğle arasından önce için bir farklılık yapın , başka şeyler için.

( Bu bölümünde sonuna gelmiş bulunuyuruuuzz :D İstekler öneriler eleştiriler varsa yoruum atın mesaj atın ✉ Yorum atanlardan birini seçip diğer bölümü ona ithaf ediyorum bilginizlee ^_^ ★ ☆ Yıldızlarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum canlarım. ;* Diğer bölümde görüşmek üzere iyi bakın kendinize )

Mavi TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin