6│ Renklerin İnsanlar Üzerindeki Etkileri

3.8K 101 29
                                    

Bugün renklerin insanlar üzerindeki etkilerini inceliycez. Bu ne böyle ? Ne etkisi ? dediğinizi duyar gibiyim asdfg :D Bazıları inanmıyor renklerin etkilerine ama böyle birşey var ve bunu bir çok yerde kullanıyoruz aslında. Bu bölümün size hayatınızda çok yardımcı olacağını düşünüyorum. Hadi bakalım renkler ne işe yarıyormuş. ♥ ( 🎶 Bölüm Şarkısı : Taylor Swift - Blank Space )

*Sıcak renkler: kırmızı, turuncu, sarı

*Soğuk renkler: mavi, yeşil ve mordur.

Kırmızı

Kırmızı canlılığı simgeler. Mutluluğu temsil eder. İştah açar. Coca cola,McDonalds vb.birçok yiyecek içecek markası , bazı restorantlar kırmızı renk kullanır çünkü insan kırmızı renk gördüğünde iştahı açılır ve daha çok yemek yer bu yüzden kırmızı renk tercih edilir. Tansiyonu yükseltir ve kalp atışını hızlandırır. Adrenalin salgılar. Fazlası sinir yapar. Kırmızı renk aşkı , cinselliği tetikler bu yüzden aşk ve cinsellik kavramlarını duyduğumuzda hep kırmızı gelmez mi aklımıza? Kırmızı rengin soğuk algınlığına iyi geldiği gözlenmiştir. Mutluluğu hakimiyeti temsil eder.

Turkuaz

Bu renkten hoşlananların duygu ve düşüncelerinin saf ve açık olduğu görülür. Açık fikirliliğin, gururun, yardımseverliği temsil eder. Son derece dinlendirici ve soğuk bir renktir. Bu özelliğiyle baş ağrısı, alerji,tahriş ,kesik ve yanık gibi rahatsızlıkların tedavisinde kullanılır. Turkuvaz konsantrasyona yardımcı olur. Turkuaz,sezgi gücünün ve karmaşık zihinsel becerilerin de simgesidir. Zihinsel yorgunluğu gidermek için, sakin ve rahatlatıcı özelliğinden dolayı, turkuaz rengin bolca kullanıldığı mekanlar önerilir. Genç ve dinamik kalmak isteyenlerin rengidir turkuaz.

Yeşil

Yeşil güven veren renktir. Yaratıcılığı körükler. Mide rahatsızlığına iyi geldiği gözlenmiştir. Fazlası tembellik ve kıskançlık yapar. Yeşil renkte huzur buluruz. Olaylara hakimiyetimiz artar. Yeşile ilgisi olanların kalbi ve duygu yüzeyleri yüksek olur. Doğanın rengidir.

Mavi

Benim en sevdiğim ve bunun gerçekten benim rengim olduğunu düşündüğüm renktir her zaman. Gökyüzünün ve geniş ufukların rengidir. Huzur verir. Sakinleştirir. Kalp atışını yavaşlatır. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler. Yaratıcılığın ve sabrın rengidir. Fazla mavi moral düşürür.

Sarı

Zeka ,incelik ve pratiklikle ilgilidir. Odaklanmaya yardım eder. Düşünceleri genişletir. Bu yüzden çalısacağınız odanın sarı renk olması istenir. Ders çalısacağınız odanın sarı renk boyalı olması veya sarı eşyalar olması ders çalışmanıza yardımcı olur. Dikkat çeker. Bu yüzden taksiler sarı renktedir. Toplumsal yaşamı, birlikte çalışmayı yansıtır. Ayrıca hüzün ve özlemin rengidir. Umudu teşvik eder. Moral verir. Fazlası sinirlilik,asabiyet yapar. Morali bozuk insanların sarı ortamlarda mutlu olduğu gözlenmiştir.

Mor

İhtişamı , asaleti , lüksü temsil eder. Bilgelik rengidir. Pozitif bir renktir. Fazlası hayalperest yapar. Depresyon yapar. En belirgin özelliği sakinleştirir huzur verir. Sarıyla yeşille kombin edilebilir. Dengeleyici , hafifletici özelliği vardır. Ego hissini bastırır. Ruhani düşünceleri aktive eder.

Pembe

Neşe , güven ve rahatlığı temsil eder. Pembe renk kırmızı gibi canlılık verir ama daha yumuşaktır. Sakinleştirici bir etkisi vardır. Sinir ve böbrek hastalıkları ile epilepsi (sara) hastalığının tedavisinde kullanılır.

Kahverengi

Rahat ve güveni temsil eder. Ciddiyet, dayanıklılık, sadelik, dostluk ve metanetin sembolü olarak kabul edilir. Kahverengiyi seven insanların tenleri genellikle hassas ve duyarlıdır. Duygusal yönleri ağır basar. Kaherengi bulunduğu ortamda insanın hareketlerini hızlandırır. Bundan dolayı, hızlı yemek yenilen hazır yemek salonlarında kahverengi tercih edilir.

Beyaz

Temizlik, saflık ve güven hissi verir. Hüzünlendirir. Gelinliklerin beyaz olmasının nedeni insanda uyandırdığı berraklık duygusudur. Soğuk kanlılığı, asaleti, masumiyeti, istikrarı ve devamlılığı temsil eder. Beyaz renkle boyanan mekanlar daha geniş ve ferah olarak algılanır. Temizliği ve sağlığı çağrıştırdığı için, beyaz renk başta hastaneler ve ilaç firmaları olmak üzere sağlık alanında oldukça sık kullanılır. Hatta dikkat ederseniz neredeyse bütün ilaç kutuları beyaz renktedir. Yapılan araştırmalar özellikle, akciğer ve bağırsak hastalıkları ile şeker hastalığının tedavisinde beyaz renk iyi geliyor.

Siyah

Konsantrasyonu ve özgüveni arttırır. Kolay dikkati dağılan kişiler çalışmak için daha karanlık ortamları tercih edebilirler ama sürekli karanlık ve siyah ortamda kalmanın da olumsuz etkileri olabileceği için bunu alışkanlık haline getirmemek daha yararlı olur. Işığı emen ve yok eden siyah, hüznü, yalnızlığı, sıkıntıları ve endişeleri hatırlatarak karamsarlığı arttıcı etkiler gösterebilir. Siyah renk aynı zamanda, gücü, soyluluğu, ağırbaşlılığı, hırsı ve tutkuyu ifade eder.Kimi toplumlarda ölümü çağrıştırdığı için siyah, genellikle matemin rengi olarak bilinir. Sürekli kullanıldığı için hayatımızda doğru ve dengeli bir şekilde kullanmak daha isabetli olacaktır.

Turuncu

Sıcak renklerden bir tanesidir. Sosyalliği çağrıştırır. Bu yüzden turuncu renkli bir obje grubu, olduğundan daha fazla görünür. Ayrıca turuncu "herkes için" imajı verdiğinden yine pazarlama sektöründe sıklıkla kullanılan bir renktir. Ara renktir. Mutluluğun,dinginliğin aşkın rengidir. İştahı arttırır. Sağlıklı bir renktir. Baş ağrısına iyi gelir.

Mavi TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin