الخاتمة
شوق كانت بتبكي وهي بتبص لأمير إللي بيبعد عن القاعة لحد ما إختفى ..
شوق:"ربنا يربط على قلبك يا حبيبي."
عمر خرج من القاعة لقى شوق واقفه وبتبص لمكان خروج أمير وبتبكي .. قرب منها ومسك أكتافها، شوق لفت وبصتله بعيونها إللي الدموع بتنزل منها ..
شوق ببكاء وهي بتبص في عيونه:"قلبي واجعني على إبني يا عمر، إبني حبيبي إتدمر."
عمر ضمها لحضنه وطبطب عليها ..
شوق ببكاء وهي في حضنه:"محتاجة أبقى معاه الفترة دي .. محتاجة أداوي جرحه .. محتاجة أسند إبني يا عمر."
عمر إستغرب كلامها وبص في عيونها ..
عمر بإستفسار:"تقصدي إيه بكلامك ده؟"
شوق بهدوء وهي بتبص في عيونه:"الفترة الجاية عايزة أبقى مع أمير .. مش هقدر أبقى موجودة في مكان هو مش موجود فيه."
عمر:"بمعنى؟"
شوق بشهقات خفيفة:"عايزة أبقى معاه الفترة الجاية على ما نفسيته تتحسن، هروح أقعد معاه فترة لحد أما أتأكد إنه بقى كويس."
عمر بإستفسار وعدم إستيعاب:"طب وأنا؟"
شوق سكتت ومردتش ...
عمر بتكرار:"وأنا يا شوق؟"
شوق بدموع:"مش عارفة، بس كل إللي أعرفه إني محتاجة أبقى مع إبني."
عمر سكت شويه وهو بيبص في عيونها وبعدها إتكلم ..
عمر بهدوء وهو بيمسح دموعها:"حاضر ياحبيبتي، هدور على حل بخصوص الموضوع ده، ممكن تهدي؟"
هزت راسها وحاولت تهدى ..
عمر بإبتسامة:" تعالي ندخل دلوقتي."
شوق هزت راسها وهو مسك إيدها ودخلوا القاعة ... إسماعيل عيونه جات على عمر وشوق إللي دخلوا القاعة وبعدها بص لمراته إللي قاعدة جنبه ..
إسماعيل:"مش هتتكلمي معاها بقا؟ من ساعة ما دخلنا القاعة وإنتي ماسلمتيش عليها."
عفاف بإحراج:"بتحرج يا إسماعيل."
إسماعيل بضحكة خفيفة:"ماتتحرجيش."
مسكها من إيدها وقام من مكانه ..
عفاف:" في إيه؟"
إسماعيل:"قومي بس."
قامت وراه بإستسلام .. إسماعيل قرب ناحية شوق وعمر ووقف قدامهم ...
إسماعيل لشوق:"عفاف كانت عايزة تقولك حاجة."
عفاف بصت لإسماعيل وبعدها بصت لشوق إللي بتبصلها ومستنية كلمة منها ... لكن عمر مكنش مركز معاهم عيونه كانت على حد معين "صابرين" إللي قاعدة في ركن بعيد فبالتالي هي مش ظاهرة لمحمد إللي بتبص عليه بحسرة وواضح عليها إنها بتبكي ... عفاف ماتكلمتش وكانت محرجة تتكلم .. شوق إبتسمت إبتسامة خفيفة ..
أنت تقرأ
شوق العُمَر
Romanceمراهقة بريئه لا تفهم أى شئ فى هذه الحياة، أراد اللعب بمشاعرها حتى يأخذ ما يريده ولكنه وقع بحبها وصار مجنونًا بها دون أن يشعر ... بالنسبة لها أصبح الشخص الوحيد الذى ستعيش لأجله، وهى صارت شوق العُمَر وايضًا جحيمه .. يُتبع... الشخصيات الأساسية: شوق - ع...