Hoofdstuk 10. Elijah 's vertrouwen. ( Deel 1)
Callum slaat een arm om mij heen. 'Reve, het spijt mij om dit te moeten zeggen maar ja, je blijft altijd nog poisoned zonder het tegengif'. Zegt hij. 'Wat'! Roep ik. 'Waarom nou'? Vraag ik. 'Omdat er altijd nog wat poison in jou pols zit'. Zegt Callum. Ik voel een traan in mijn oog verschijnen. Ik zucht. Ik loop naar Dylan en Kian toe. Zij slaan allebei een arm om mij heen. 'Ik dacht dat het wel voorbij zou zijn'. Zeg ik. 'Ik had serieus gedacht dat alles door het armbandje kwam en door dat alleen'. Zeg ik.
'Kian, Dylan, breng Reve anders naar huis'. Zegt Callum. 'Reve moet goed rusten na alles dat er gebeurt is'. Zegt Callum. Elijah stapt naar voor. 'Ik kan Reve ook wel gezelschap houden'. 'Ik zal alles doen'. Zegt hij. Met tranen over mijn wangen kijk ik Elijah aan. Ik hoor Dylan en Kian fluisteren. 'Volgens mij vind Elijah Reve leuk'. Hoor ik Kian tegen Dylan zeggen. Ik voel dat Dylan knikt. 'Goed dan'. 'Elijah, jij houdt Reve in het oog'. Zegt Callum. Elijah loopt naar mij toe en slaat zijn arm om mij heen. 'Kom Reve, wij gaan hier weg'. Zegt hij.
Ik knik en ik loop met hem mee naar de liften. Ik stap in de lift en we gaan omhoog. 'Waarom moest ik nou een slecht ex vriendje hebben'? Vraag ik. Elijah haalt zijn schouders op. 'Ik vond het wel dapper van jou dat jij het uitmaakte en alles deed om jezelf te redden'. Zegt hij. Ik glimlach. 'Tja, dit was vast een wraak van Clay dat ik en mijn broers hem vroeger pesten'. Zeg ik.
'Ik kan duidelijk zien dat jij heel veel op jou broers lijkt'. 'Vooral op Kian met jou spionnen gedoe'. 'Ik had serieus niet door dat jij ons bespioneerde en ik ben nog wel een spion'. Zegt Elijah. Allebei beginnen wij te lachen. We komen aan in het normale huis van Callum. 'Waar gaan wij eigenlijk heen'? Vraag ik. Elijah haalt zijn schouders op. 'Zeg jij het maar'. Zegt hij. 'Waar wil jij nu graag heen'? Vraagt hij.
Ik denk na. 'Het enige wat ik op dit moment wil is van het poison en Clay af zijn en weer verder gaan met mijn verspring training op atletiek'. Zeg ik. 'Wanneer heb jij eigenlijk atletiek'? Vraagt hij. Ik denk na en ik kijk op de klok in de kamer. 'Morgen ochtend om half negen'. Zeg ik. Hij glimlacht. 'Ik zal je brengen en bij je blijven'. 'Ook vannacht'. Zegt hij. Ik knik. 'Maar gaan we wel naar mijn huis'? Vraag ik. Elijah lacht. 'Denk jij echt dat jou buurvrouw het zomaar goed rekent dat jij met een onbekende jongen bij jou thuis gaat slapen'? Vraagt Elijah. Ik knik.
'De buurvrouw heeft niks over mij te zeggen'. Zeg ik. Hij knikt. 'Daar heb je wel gelijk in'. Zegt hij en we lopen de deur uit. Ik heb ten alle tijden nog steeds mijn pols vast. Misschien helpt dat om het poison er een beetje uit te drukken. Of zal het poison dan mijn andere arm binnen gaan? Maar goed, ik en Elijah komen al snel aan bij mijn huis. Callum woont ook weer niet zo ver weg. Ik pak mijn sleutel en ik ren gelijk met Elijah naar boven voor de buurvrouw maar ook één woord kan zeggen. Ik ga met Elijah mijn kamer binnen en ik trek mijn schoenen uit.
Ik loop met mijn pyjama de badkamer in en ik trek het aan. Daarna loop ik terug en ik spring mijn bed in. Ik gooi een aantal kussens en dekens over het randje van mijn bed voor Elijah. Elijah drukt op een knopje op zijn horloge en hij heeft gelijk zijn pyjama aan. Ik kijk hem aan. 'Wow'. Zeg ik. 'Dat zag er echt super cool uit'. Zeg ik. 'Dat krijg je als je spion word'. Zegt Elijah. 'De coole spullen is een extra punt'. Ik lach en ik duik snel onder mijn dekens. Dan bedenk ik mij ineens dat ik het licht niet uit heb gedaan.
Ik ga rechtop zitten. 'Elijah, kan jij het licht alsjeblieft uit doen'? Vraag ik. Hij knikt. 'Natuurlijk'. Zegt hij en binnen vijf seconden is het licht van mijn kamer uit. Het was ergens midden in de nacht en ik ga nu pas slapen terwijl ik morgen vroeg naar mijn sport moet. Sinds ik Elijah ontmoet heb krijg ik toch wel wat meer vertrouwen in jongens. Natuurlijk op mijn broers na dan. Ik val gelukkig snel in slaap. Dat gebeurt ook niet vaak. Ik krijg opnieuw weer dezelfde nachtmerrie!
Ik zie opnieuw hoe ik angstig weg ren. Ik draai me snel even om. Ik zie Clay! Ik begin te gillen en ik probeer mijn telefoon te pakken. 'Bel Dylan'! 'Bel Kian'! 'Bel Dylan'! 'Bel Kian'! Zeg ik angstig. Ik voel pijn in mijn pols en ik val zonder iets te doen hard op de grond. Ik lijd van de pijn en ik blijf op de grond liggen. Ik zie het gezicht van Clay voor me. 'Ik had toch gezegd dat ik iets bezit'! Roept Clay. Ik schrik. 'Jij bent nu Poisoned'! 'Voor altijd'! Roept Clay.
Ik schrik wakker en ik gil één keer. Ik gooi de dekens van mij af en ik kijk over het randje van mijn bed. Ik zie Elijah wakker schrikken en hij kijkt mij gelijk aan. Ik haal opgelucht adem. 'Het spijt mij Elijah'. Zeg ik. 'Het komt door de hallucinaties en de nachtmerries die ik krijg door al dat Poison'. Zeg ik. Ik kijk op de klok. Het is bijna half negen. Ik schrik. 'Ik kom bijna te laat voor mijn training'. Zeg ik. Elijah zijn mobiel trilt. Ik pak snel mijn atletiek kleding en ik ga naar de badkamer om mij snel om te kleden. Elijah tikt wat in op zijn mobiel. Ik kom aangekleed de badkamer uit en ik ga naast hem staan.
'Wat typ je'? Vraag ik. 'Kian vraagt hoe het met ons gaat'. Zegt Elijah. 'Ik laat nu even weten dat wij naar atletiek gaan en dat alles voor de rest goed is'. Zegt Elijah. Ik pak zijn arm en ik trek hem mee naar beneden. Ik trek snel mijn atletiek schoenen aan en ik ren de deur uit. 'Hoe komen wij nu snel bij de atletiek baan'? Vraag ik. Elijah denkt na. 'Misschien fietsend'. Zegt Elijah. Ik knik. Ik pak snel mijn fiets uit de voortuin en ik laat Elijah fietsen terwijl ik achterop zit.
Gelukkig komen we precies een minuut voor mijn training begint aan. Ik ren naar mijn twee trainers. 'Sorry dat ik zo laat ben'. Zeg ik gehaast. Mijn trainer knikt. 'Reve, hoe gaat het nu met jou'? Vragen ze. 'Ik hoorde dat jij net uit het ziekenhuis komt door een aanslag van een jongen'? Vragen ze. Ik knik. 'Ik kan toch wel verspringen vandaag'? Vraag ik. Mijn trainers knikken. Ik trek Elijah een beetje naar voor. 'Oh en dit is mijn beste vriend Elijah'. Zeg ik. Ze geven elkaar een hand. 'Kom jij vandaag ook meedoen'? Vraagt één van de twee trainers. Ik knik. 'Ja, hij moest op mij letten terwijl mijn broers even weg zijn'. Zeg ik. 'Elijah, ik ben zo terug'. Zeg ik en ik ren twee rondjes om de baan.
------------------------------------
Hey iedereen,
Sorry dat het zo lang duurde maar ik had niet genoeg inspiratie die ik nu wel weer heb.... voorlopig. Ik kan nu gewoon door typen ook al typ ik nu 6 verhalen tegelijk. Hopelijk vinden jullie het wat. Elijah's vertrouwen heeft een stuk op 4 delen trouwens.
-YinYangLaraa
JE LEEST
Poison (1)
FantasyPoison Het gaat over een populaire drieling die echt altijd lol maakt. Dylan en Kian Krist zijn de jongens van de drieling en Reve Krist is het enige meisje. Na alle grapjes van vroeger ging Reve Krist uit met een jongen (Clay) die ze vroeger in e...