10

207 15 0
                                    

"Kau nak order apa - apa tak?" Tanya Im kepada Najwa.

"Kau order lah dulu, aku ikut kau je." Jawab Najwa lalu berdehem, Im hanya mengangguk.

"Er, nama kau apa ea?" Tanya Najwa.

"Kenapa? Kau tertarik dengan aku ke?" Tanya Im sambil menjongketkan keningnya berkali - kali.

"Tak nak beritahu sudah." Balas Najwa lalu terus mengeluarkan phonenya.

"Ish minah ni, sombong betul. Tapi, boleh tahan cantik juga dia ni ea." Gumam Im sendiri.

"Ha, mengumpat aku lah tu." Kata Najwa lalu menjeling lelaki di hadapannya itu.

"Tak baik buruk sangka dengan orang. Tak cukup ke kau fitnah aku hari tu? Hm?" Balas Im.

"Urgh! I'm sorry, okey. Kau ni memang jenis yang annoying ke?" Ujar Najwa bosan.

"Hey, ikhlas ke tak mintak maaf tu?" Usik Im.

"Suka hati kau lah nak fikir apa pun." Balas Najwa.

"Aku Tengku Adzim Afnan. Kau?" Tanya Im.

"Najwa Wafida." Balas Najwa lalu menjeling lelaki dihadapannya itu, Im menayang senyuman nipis dalam diam.

"I think, I found you. My destiny."

***

Fara ketawa kecil mengenangkan kelakuan Im dan Najwa sebentar tadi. Dia terus berjalan tanpa melihat ke kiri atau kanan. Tanpa dia sedar, sebuah motor sedang meluncur laju ke arahnya.

Dalam sekelip mata, badannya ditarik oleh seseorang. Fara mengelipkan mata berkali - kali, masih cuba memproses kejadian sebentar tadi. Dia memandang lengannya yang masih berada dalam pegangan seseorang.

"Kau okey?"

Suara seorang lelaki kedengaran. Secara perlahan - lahan, dia memandang ke arah si empunya suara. Lelaki itu tersenyum manis ke arahnya.

"Tangan aku." Kata Fara spontan.

"Hah? So-sorry." Ucap lelaki itu sedikit kekok, lengan Fara dilepaskan.

"Thank you for saving my life." Ucap Fara disertakan sebuah senyuman nipis.

"My pleasure, miss..."

"Fara. Just call me Fara." Pintas Fara lalu tersenyum kecil.

"My pleasure, Fara. Nama aku Adam." Ujar lelaki itu memperkenalkan diri.

"Terima kasih sebab selamatkan aku, Adam." Ucap Fara.

"Tak ada apa - apalah. Kau okey ke tak ni? Ada luka dekat mana - mana? Nak pergi klinik tak?" Tanya Adam prihatin.

"Aku okey je, don't worry. Kalau tak ada apa - apa, excuse me?" Pinta Fara tertib.

"Hati - hati." Pesan Adam, Fara mengangguk kecil lalu berjalan pergi.

Tanpa sedar, ada seseorang yang memerhatikan mereka berdua sedari tadi. Malah, gambar mereka turut ditangkapnya.

***

"Kai!" Panggil Fara sambil berjalan masuk ke dalam rumah.

Gadis itu tersenyum kecil saat melihat suaminya yang sedang nyenyak tidur di atas sofa. Dia menggelengkan kepala saat melihat televisyen yang terbuka sebelum dia berjalan ke arahnya lalu ditutup.

Kakinya melangkah pula ke arah Kai. Wajah yang lena itu ditenung sebelum dia melabuhkan duduk. Iphone suaminya yang berada pada tangan lelaki itu diambil lalu diletakkan ke atas meja.

misi memikat hati encik hubby ✔︎Where stories live. Discover now