"Kai, awak ada kelas tak hari ni?" Tanya Fara.
"Tak ada. Kau ada ke?" Tanya Kai kembali.
"Ada." Jawab Fara.
"Aku hantar." Putus Kai.
"Awak tak busy ke hari ni?" Tanya Fara.
"Tak. Lagipun, aku tak nak orang kacau isteri aku." Jawab Kai lalu mencebik.
Fara tersenyum melihat gelagat Kai. Suami dia sorang ni kan, jealous tapi tak nak mengaku! Tapi, dia suka Kai cemburu. Means Kai sayang dia lah, kan?
"Dah lah, awak pergi mandi. Kata nak hantar saya, kan?" Arah Fara tanpa menghiraukan Kai yang sedang memuncung.
"Tak nak lah, sejuk. Aku nak hantar kau je, bukannya nak pergi kelas pun." Balas Kai selamba.
"Mandi, Qaizeen." Arah Fara lagi.
"Aku tak naklah." Balas Kai.
"Tengku Qaizeen Saladin, kalau awak sayang saya, awak mandi sekarang juga. Kalau tak, saya call Adam suruh ambil saya." Ugut Fara.
"Hish, benci!" Rengek Kai lalu bangun daripada duduk, dia menjeling isterinya sebelum menghilang ke tingkat atas.
Fara melepaskan tawa melihat gelagat suaminya. Kai cemburu lah, kan? Means Kai sayang dia lah, kan? Ya Allah, happynya!
***
"Kau jangan nak menggatal dengan lelaki lain." Pesan Kai tegas.
"Iya. Kan saya dah kata, saya sayang awak sorang je." Balas Fara.
"Good girl. Take care, okey? Study elok - elok." Pesan Kai lalu mengucup dahi isterinya sekilas.
"Bye, wifey!" Ucap Kai sambil melambaikan tangannya.
Wife? Omo, happynya!
"Bye, hubby!"
Fara memerhatikan langkah suaminya sambil tersenyum. Namun, senyumannya terus mati saat melihat ada dua orang gadis yang berjalan menghampiri lelaki itu.
Aura kegedikan jelas kelihatan pada mereka berdua. Tengok cara berjalan pun dah tahu, lenggang - kangkong macam tu. Apa kau fikir body kau lawa sangat ke, ha?
Fara mencebik saat melihat Kai yang melayan kedua - dua gadis itu. Pesan dekat orang jangan menggatal, tapi dia boleh pula. Huh!
"Fara!" Panggil seseorang, Fara terus berpaling ke arah suara itu.
"Eh, Adam. Kau buat apa dekat sini?" Tanya Fara.
"Aku jalan - jalan dekat kawasan ni je, tiba - tiba ternampak kau. Kau student dekat sini ea?" Tanya Adam.
"Ha'ah." Jawab Fara ringkas.
"Jom, aku teman kau masuk." Ajak Adam.
"Hey, aku dah biasalah dengan U ni. Tak payahlah sampai nak teman bagai." Balas Fara lalu ketawa.
"Apa salahnya. Dah lah, jom." Ajak Adam sebelum mereka berdua berjalan masuk ke dalam kawasan university di hadapan mereka itu.
Tanpa mereka berdua sedar, Kai memerhatikan gelagat mereka berdua sedari tadi lagi bersama hati yang menggelegak panas. Dia terus mengeluarkan iPhonenya, nombor isterinya didail.
"Tut tut... tut tut..."
"Hello, Kai?"
"Fara, kau dekat mana?"
"Lah, dekat U lah. Awak juga yang hantar saya tadi, kan?
"Dengan siapa?"
"Dengan Adam. Okeylah bye, saya nak pergi date."
YOU ARE READING
misi memikat hati encik hubby ✔︎
Ficção Adolescente[ the boyz series 2 ] ° sometimes annoying, sometime enjoying ° Perkahwinan yang dijalankan hanya atas dasar cinta sebelah pihak. Namun, tiada istilah kahwin paksa dalam ikatan. Malah, mereka berdua sendiri yang memilih untuk menghalalkan hubungan. ...