"Kai, awak janganlah merajuk macam ni." Pujuk Fara.
"Suka hati aku lah. Kau bukannya sayang aku pun." Balas Kai tanpa memandang isterinya.
"Hey, berapa kali saya nak cakap yang saya sayang awak? Hm? Cuba beritahu saya." Ujar Fara.
"Kalau kau sayang aku, kau tak akan berpakat dengan Adam, Bel dan Izz untuk kenakan aku tau." Balas Kai lalu memeluk tubuh.
"Awak ni. Saya tak terlibat, okey? Saya pun tak sangka yang semua tu plan dia orang. Lagi satu, kes tu dah tiga hari lepaslah. Takkan awak nak merajuk lagi." Ujar Fara.
"Ah, kisah apa aku. Dah lah, sepanjang bulan ni, kau jangan bercakap dengan aku." Kata Kai.
Dia terus bangun daripada duduk lalu terus beredar ke tingkat atas. Fara ketawa kecil melihat gelagat suaminya itu. Hailah, Kai. Kenapa awak comel sangat?
"This must be crazy love, this must be crazy love."
Lagu 'Going Crazy' yang dinyanyikan oleh Treasure yang kedengaran menandakan ada panggilan masuk. Fara terus menerima panggilan tanpa melihat nama si pemanggil.
"Hello?"
"Hello. Fara?"
"Kejap. Adam?"
"Yes, I am."
"Macam mana kau boleh dapat nombor aku ni?"
"Aku minta dengan Izz."
"I see. By the way, kenapa kau call aku ni?"
"Kau dengan Kai macam mana sekarang?"
"Macam tu lah. Dia merajuk dengan aku sebab dia fikir aku pun berpakat dengan kau orang.
"Aku minta maaf tau."
"Eh, it's okay. Dia bukan marah sangat pun, acah merajuk je tu. Aku pun bukannya layan sangat. Nanti sekali aku pujuk, cairlah tu."
"Hmm, oke- abang berborak dengan siapa tu?"
Suara seorang gadis tiba - tiba kedengaran."Dengan kawan abanglah."
"Tipu. Abang curang, kan?"
"Taklah. Buat apa abang nak curang dengan awak?"
Fara hanya tersenyum mendengar perbualan Adam bersama gadis itu. Tidak lama kemudian, suara seseorang kedengaran di talian. Yang pasti, itu bukan suara Adam.
"Betul ke awak dengan Adam kawan je?"
"Iya, saya dengan Adam kawan je. Awak tak payah risaulah. Lagipun, saya dah kahwin."
"Ouh, I see. Sorry for the misunderstanding."
"It's okey, girl."
Kemudian, suara Adam kembali kedengaran. Comel pula apabila teringatkan pergaduhan kecil antara Adam dengan gadis tadi.
"Sorry lah pasal Ain tadi. Isteri aku tu kuat sangat overthinking. Dia fikir aku curang."
"Biasalah tu, tu bermaksud dia sayang kau. Tapi, Ain tu mesti comel, kan? Suara dia pun cute je."
"Ha'ah, memang comel pun. Ehehe."
"Jaga dia elok - elok. Okeylah, Adam. Aku nak kena pujuk big baby dekat tingkat atas sana."
"Ouh, okey. Good luck, by the way."
Talian dimatikan. Fara terus naik ke tingkat atas. Pintu bilik Kai dibuka lalu masuk ke dalam tanpa mengetuk pintu. Dia terus melabuhkan duduk disebelah suaminya.
YOU ARE READING
misi memikat hati encik hubby ✔︎
Novela Juvenil[ the boyz series 2 ] ° sometimes annoying, sometime enjoying ° Perkahwinan yang dijalankan hanya atas dasar cinta sebelah pihak. Namun, tiada istilah kahwin paksa dalam ikatan. Malah, mereka berdua sendiri yang memilih untuk menghalalkan hubungan. ...