"Izz! Izzrin!"
"Hubby!"
Jerit Bella dan Fara serentak.
Mereka yang lain yang sedang berbual terkejut. Izz dan Kai terus mendapatkan isteri masing - masing yang sedang berada di ruang tamu. Cemas mereka dibuatnya apabila mendengar suara dua orang gadis itu.
"Kenapa ni? Kenapa?" Tanya Izz cemas.
"Sakit!" Adu Bella sambil menepuk - nepuk bahu suaminya.
"Hubby! Sakit, by!" Adu Fara kepada suaminya.
"Hah? Sakit? Oh my god, wifey! Kenapa kain wifey basah ni? Wifey kencing ke?" Tanya Kai panik, Fara terus mengetuk kepalanya.
"Air ketuban Fara pecahlah!" Jerit Fara.
"Hey, kamu berdua tunggu apa lagi? Angkatlah isteri - isteri kamu berdua tu masuk kereta sekarang! Diorang dah nak beranak dah tu!" Arah Fiqa.
"Hah? Nak beranak?" Izz dan Kai menayang wajah blur.
"Ya Allah! Tu, nanti tak pasal - pasal baby keluar dekat situ!" Balas Fiqa.
"Izzrin!"
"Hubby!"
Jerit Bella dan Fara.
"Baby?" Ujar Izz dan Kai serentak sebelum memandang isteri masing - masing.
"Babygirl!"
"Wifey!"
Izz dan Kai serentak segera mendapatkan isteri masing - masing.
"Ya Allah, kenapa dengan anak menantu aku ni!" Fiqa menepuk dahi.
***
"Tahniah, Tengku Izzrin. Isteri Tengku telah melahirkan dua orang anak perempuan dan seorang anak lelaki." Ujar doktor yang membedah Bella.
"Tengku Qaizeen, tahniah! Tengku dapat dua orang anak kembar lelaki!" Ujar doktor yang membedah Fara.
"Hah?" Jerit Kai sebelum dia rebah ke lantai.
"Ya Allah, Kai ni. Dapat berita baik pun boleh pengsan ke?"
***
"Wifey, terima kasih sebab dah lahirkan anak - anak hubby. Terima kasih, sayang." Ucap Kai lalu mengucup lembut ubun - ubun isterinya.
"Dah memang tugas Fara, hubby." Balas Fara lalu tersenyum.
"Wifey, jom tambah lagi." Ajak Kai bersama senyuman nakal.
Puk!
"Qaizeen! Isteri kamu tu baru beranak, kamu dah nak menggatal ya?Behave, Kai. Kalau tak, mummy tak bagi kamu jumpa anak mummy selagi dia tak habis pantang." Ugut Fiqa tegas lalu terus beredar.
"What? Wifey, tengoklah mummy wifey tu. Tak baik tau dia buat hubby macam ni." Rengek Kai.
"Biarlah, padan muka hubby. Siapa suruh gatal sangat." Balas Fara selamba lalu menjelirkan lidah kepada suaminya.
"Tak baik tau jelir, nanti Allah potong lidah. Nak ke?" Usik Kai, Fara jeling.
"Dah lah, malas nak layan awak. Saya nak kawan dengan baby je." Kata Fara lalu berjalan mendekati katil - katil yang menempatkan anak - anaknya kembarnya, Kai mencebik.
***
"Hubby, tak apa ke kita tinggalkan Qay dengan Qaiz dekat rumah mummy?" Tanya Fara risau.
"Tak apa je. Lagipun, dia orang boleh main dengan triplets." Balas Kai merujuk kepada anak - anak Bella dengan Izz.
"Hubby, dia orang baru 5 bulan tau. Nak main apanya?" Ujar Fara.
YOU ARE READING
misi memikat hati encik hubby ✔︎
Ficção Adolescente[ the boyz series 2 ] ° sometimes annoying, sometime enjoying ° Perkahwinan yang dijalankan hanya atas dasar cinta sebelah pihak. Namun, tiada istilah kahwin paksa dalam ikatan. Malah, mereka berdua sendiri yang memilih untuk menghalalkan hubungan. ...