1. Furnicile zombie
Există un anumit fel de fungi care transformă furnicile dulgher din Thailanda şi Brazilia în zombi. Ciuperca creşte în creierul furnicii determinând-o pe aceasta să îşi părăsească colonia şi să se îndrepte pe partea inferioară a frunzei, acolo unde ea se poate înmulţi. După ce furnic moare, ciuperca este gata să se reproducă iar corpurile de fructificaţie ale ei cresc în exteriorul capului furnicii şi se rup eliberând spori. În acest fel, sporii ajung la alte furnici şi le infectează şi pe ele.
Totuşi, ciuperca „zombificatoare" nu este este de neînvins. Recent, oamenii de ştiinţă au descoperit că există alte feluri de ciuperci care împiedică răspândirea ciupercii în cauză.
2. Albinele zombie
Albinele din America de Nord se confruntă cu un inamic letal: o muscă parazită care le determină să îşi părăsească colonia şi să moară, însă nu înainte de a zbura ca nişte zombi cu aripi.
Anterior, oamenii de ştiinţă observaseră că musca parazită, pe numele său Apocephalus borealis, infecta şi omora bondarii şi o specie de viespe de hârtie din America de Nord, în timp ce o altă muscă parazită îşi depunea ouăle în victime. Odată ce larvele eclozează, în aproximativ 7 zile, ele consumă creierul gazdei şi o decapitează pentru a se elibera.
Acum, însă, specialiştii au descoperit că şi albinele sunt decimate de musca parazită Apocephalus borealis
3. Păsările zombie
Piţigoii mari par extrem de drăgălaşi când stau aşezaţi pe ramuri şi nici prin minte nu i-ar trece unui admirator că aceste creaturi au o pasiune pentru creierii de lilieci.
În mod normal, se ştia că piţigoii preferă să consume insectele, însă în ultimii ani şi-au câştigat o reputaţie de „păsări-zombi". Oamenii de ştiinţă au constatat că aceştia ascultă strigătele emise de liliecii pitici ieşiţi din hibernare. Apoi, odată ce îi găsesc pe liliecii încă buimaci, piţigoii le sparg capetele şi le mănâncă creierii
Mai mult, se pare că obiceiul este transmis din generaţie în generaţie ca un exemplu cultural.
4. Omizile zombie
Credeţi-ne pe cuvânt! Nu vreţi să fiţi prin preajmă când omida defoliatoare (Lymantria dispar dispar) se transformă în zombi. Transformarea este cauzată de un baculovirus care infectează creatura şi îi opreşte dezvoltarea determinând-o să urce cât mai sus pe plantă, unde urmează să moară. La câteva ore după deces, ele încep să se descompună scurgându-se în pe plantă împrăştiind virusul.
Comportamentul bizar a fost observat pentru prima dată acum 100 de ani. Acum, oamenii de ştiinţă au constatat că, de fapt, o singură genă a virusului cauzează acest efect. Gena poartă numele egt şi împiedică funcţionarea hormonului responsabil cu „năpârlirea" şi joacă, totodată, un rol important în determinarea creaturii de a urca cât mai sus pe plantă.
Descoperirea a fost făcută după ce oamenii de ştiinţă au infectat omizi atât cu baculovirus normal, cât şi cu unul care nu avea gena egt. Rezultatele au indicat că omizilor care nu aveau gena egt mureau la baza plantelor, pe când cele care aveau această genă urcau cât mai sus pe plantă unde mureau, iar rămăşiţele lor infectau şi alte omizi.
De asemenea, şi rolul virusului de a opri „năpârlirea" este foarte important deoarece ajută virusul să îşi atingă scopul. În mod normal, omizile care năpârlesc nu mănâncă şi nici nu cresc. Prin urmare, atunci când vor fi infectate vor lăsa în urmă mai puţină substanţă virusată.
CITEȘTI
Legende de GROAZA
Short StoryNu iti este frica sa te uiti dupa fantome.Te poti uita in jos,in stanga,in dreapta,dar nu te uita in sus,ea uraste sa fie privita! ATENTIE! A nu se citi noaptea sau de cei slabi de ingeri. ∆ Copertă făcută de : Catalina1Alexandru ∆