Cards on the table, we're both showing hearts

55 2 0
                                    

Heel veel plezier met dit hoofdstuk! X Tamara

---------------------------------------------------

'Narcissa, wie zou jij als peetmoeder willen voor ons dochtertje? Ik zat zelf te denken aan Minerva Anderling, zij is voor mij een hele grote steun geweest door de jaren heen' zegt Severus als hij zich 's avonds laat zakken op de bank in zijn privé-ruimtes. 'Dat vind ik goed, ik mocht haar altijd wel. Ik vind het nog een beetje lastig' vertrouwt zijn aanstaande vrouw hem toe. Severus legt zijn hand op haar buikje en knikt begrijpend. 'Heb je wel namen in gedachten?' vraagt hij. Narcissa slikt even en ze knikt smal. 'Ik dacht aan Tops.. ze is de enige van mijn familie die nog leeft. Maar zij en ik staan op zeer neutraal terrein, als je begrijpt wat ik bedoel'. Severus knikt even, hij begrijpt zeker wat ze bedoelt. 'Dan zouden we haar eens uit kunnen nodigen voor thee? Ze is ook zwanger dus jullie hebben direct een ijsbreker in het gesprek' stelt hij voor. 'Dat lijkt me uitstekend. Wil je er bij zijn?' vraagt Narcissa en hij knikt. 'Als jij dat graag wil lieverd, dan doe ik dat' zegt hij soft en drukt een kus op haar wang. 'Had je al een naam bedacht voor onze dochter?' vraagt hij nieuwsgierig. 'Nou in onze familie geven we namen die afgeleid zijn van sterren of planten. Ik zou het heel mooi vinden als wij die traditie een beetje voortzetten, misschien voor een gedeelte' oppert Narcissa. 'Ons kindje krijgt 4 namen, 1 roepnaam en drie bijnamen. Dus we hebben genoeg ruimte om te vernoemen en onze wensen samen te voegen' stelt hij haar gerust. 'Oké ik vind Nashira heel mooi of Danae' zegt Narcissa. 'Nashira, ja dat vind ik ook wel mooi' zegt hij nadenkend. 'En zou je haar willen vernoemen?' vraagt hij. 'Nee. Als jij haar naar Eileen zou willen vernoemen, dan begrijp ik dat'. Severus maakt een gebaar. 'Het kan maar ik zou Lily ergens ook wel willen eren, als je dat kan begrijpen? Ze was wel mijn eerste vrouw, hoewel het allemaal geheim was, was ze het wel' zegt hij. 'Ja, dat begrijp ik heus. Had je een idee in je hoofd?' Severus sommeert een rol perkament waar hij al wat ideetjes heeft opgeschreven. 'Lees dit maar even door, het zijn wat opties. Ik heb ook voornamen bedacht maar Nashira klinkt wel heel mooi' zegt hij en overhandigt het perkament.

Mary Lilibeth Eileen Victoria

Elizabeth Alexandra Marva Eleonora

Leonor Lily Charlotte Mary

Elaine Lilaine Christine Helena 

'Mooie opties. Kan je ze ook even uitleggen waarom je ze gekozen hebt?' vraagt Narcissa nieuwsgierig en ze kijkt naar haar aanstaande echtgenoot. 'Mary is een koninklijke naam en vond ik zelf wel mooi. Lilibeth staat voor Lily. Victoria is de tweede naam van mama, Elizabeth is ook een koninklijke naam, net zoals Alexandra, Charlotte en Helena. Marva is een verbastering van Minerva, Leonor is een variant van Eileen en Elaine ook. Liliane is uiteraard weer een verwijzing naar Lily en Christine verwijst naar jou' verklaart Severus. 'Oh! Er zit dus echt overal een goede reden achter' zegt ze bewonderend. 'Natuurlijk. Dus laten we zeggen dat we Nashira nemen als voornaam. Wat zouden we dan doen als tweede naam?' vraagt Severus nadenkend. 'Ik vind Elaine echt heel mooi' zegt Narcissa iets opgetogen. 'Oké, moment' zegt haar verloofde die naar het perkament reikt en het opschrijft. 'Nashira Elaine, en wat wil je daarna doen?' vraagt Severus dan. 'Victoria klinkt ook goed maar klinkt wel wat ouderwets. Laten we anders je ouders vragen of zij nog mooie namen hebben?' vraagt Narcissa en Severus knikt. 'Dat is goed lieverd' zegt Severus die dan een kus in haar nek drukt. 'Wat voor 'n titel krijgt ons dametje eigenlijk?' vraagt ze dan nieuwsgierig. 'Prinses van Nassau en de andere titels.. die weet ik nog niet precies, dat moet ik nog overleggen. Ik vermoed iets van gravin van Wales aangezien die titel nog niet in gebruik is' zegt hij dan. 'Oh! Dat klinkt wel mooi' zegt Narcissa goedkeurend. 'Ze zal derde in lijn van opvolging zijn, na Harry' zegt hij en Narcissa knikt smal. 'En ik, als we man en vrouw zijn?' Ze ziet dat Severus zijn lippen iets omkrullen. 'Koninklijke Hoogheid Koningin Narcissa' zegt hij met een glimlach en Narcissa knikt. 'Je weet, hoe teleurstellend het ook is, je taken zijn niet zo imposant als je had gewild. Daar kan ik weinig aan doen maar maak je geen zorgen, we vinden wat voor je' zegt hij en streelt haar buikje. Narcissa knikt en drukt een kus op zijn wang. 'Dat begrijp ik. Waar gingen Harry en Ginny trouwens heen voor hun huwelijksreis?' Severus maakt een gebaar. 'Griekenland en als ze terug komen, gaan ze beginnen aan hun reis door Cornwall'. Ze knikt en ontspant dan.

'Mama, weet jij nog een mooie naam voor onze dochter?' vraagt Severus later die avond. 'Hele goede vraag. Wat heb je als eerste naam?' Severus glimlacht iets. 'Nashira Elaine, Nashira is haar eerste naam en Elaine wordt haar tweede naam. We zoeken nog een derde en vierde naam'. Zijn moeder knikt even nadenkend. 'Ik heb zelf Victoria Charlotte Jane als bijnamen' zegt ze langzaam. 'Ja, Victoria vinden we allebei te ouderwets maar zelf vind ik Charlotte wel mooi' zegt Narcissa en ze knikt terwijl ze in gedachten verzinkt. 'Tobias! Help 's met het verzinnen van een derde en vierde naam voor ons kleindochtertje' zegt ze dan streng. Haar man haalt zijn ogen van zijn magazine niet af. 'Punt één; het is een achtelijke traditie met die aantal namen, het slaat nergens op. Ten tweede, Tobia klinkt wel leuk' bromt haar man en Severus schiet in de lach. 'Ja doeg Tobias, echt niet' zegt haar zoon lachend. 'Inderdaad, dat is toch totaal geen koninklijke naam?' zegt ze hoofdschuddend. Tobias legt dan zijn magazine weg. 'Ja oké. Misschien is het wel vernieuwend maar goed.. misschien Louise?' Eileen knikt, dat vind ze zelf ook wel mooi. 'Anastasia' oppert Albus vanuit de andere kant van de kamer. 'Hallo, hoeveel lange namen wil je dat kind geven?' zegt Severus hoofdschuddend. 'Nashira Elaine Charlotte Anastasia, dat is echt niet oké. Dat kind krijgt een trauma' zegt Draco lachend. 'Dat heeft ze al als ze mij ziet' lacht Severus en er wordt iets gegrinnikt. 'Nou Sev, je bent echt niet lelijk hoor' zegt zijn moeder dan bestraffend. 'Oké oké' zegt Severus verdedigend en slaakt een zucht. 'Het is lastiger dan ik dacht' zegt hij. 'Ik zou Lilibeth doen, als verwijzing naar Lily' merkt Narcissa op. 'Ja, toch wel? Maar voel jij je daar goed bij?' vraagt Severus. 'Ja hoor' zegt zijn aanstaande vrouw en hij knikt. 'Dan zijn we er, in principe, uit. Nashira Elaine Charlotte Lilibeth, Prinses van Nassau en gravin van Wales' zegt hij goedkeurend. 'Prachtig Sev' merkt Eileen op.

Later die week kijkt Severus op als de deur van de London Room open gaat. 'Mevrouw Nymphadora Tops is gearriveerd Majesteit' zegt Remus met een smalle buiging en in zijn stem hoort Severus affectie. 'Dank je, laat haar maar binnen' zegt hij als hij op staat en dan stapt Tops naar binnen die hem even aan kijkt maar dan een knieval maakt. 'Majesteit' zegt ze zacht en hij knikt even. 'Dag Tops' groet hij haar vriendelijk en ze knikt even naar Narcissa. 'Dag Tops, goed je te zien' zegt Narcissa ook op een aardige toon en Severus maakt een gebaar naar de stoel waar Tops kan gaan zitten. 'Laten we gaan zitten, wil je thee?' Met die woorden gaat hij zitten op de bank en drukt op het belletje. Remus verschijnt weer en zet thee en gebak neer. 'Dank je Remus' zegt hij met een smalle glimlach en ziet de bediende weer weg lopen. 'Hoe is het met je Tops? Ik schrok behoorlijk toen je in het ziekenhuis lag' zegt hij. 'Het gaat heel goed, ik voel me ook goed' zegt de Schouwer en hij knikt. 'Goed om te horen. Weet je al of je een jongetje of meisje krijgt?' vraagt hij dan geïnteresseerd. 'Een jongetje' zegt Tops stralend. 'Oh wat fijn, gefeliciteerd' zegt Narcissa vriendelijk en Tops knikt iets. 'Bedankt. Jullie ook gefeliciteerd met alles wat er allemaal gebeurd is, de afgelopen tijd' zegt ze en Severus grinnikt iets. 'Ja, het is iets. Een zoon die getrouwd is, mijn verloofde blijkt zwanger..' zegt hij knikkend en reikt naar zijn kopje thee. 'Er is een reden dat ik je heb laten komen Tops' zegt hij dan als hij van zijn thee heeft gedronken. 'Oh?' reageert ze. Severus knikt. 'Ja, het is traditie dat een baby bij geboorte twee peetmoeders of vaders krijgt, dat hangt af van het geslacht. Ik heb gekozen voor Minerva Anderling als peetmoeder en zij stemde in, dat vond ze geweldig. Maar Narcissa daarintegen.. vond het wat lastiger om te kiezen'. Dan blikt hij naar zijn verloofde. 'Ja, mijn moeder en Bellatrix zijn al overleden en ik wil een goede peetmoeder die ons kindje positieve aandacht kan geven. Ik geloof dat jij dat kan dus zou jij het willen worden Nymphadora?' vraagt Narcissa. De Schouwer kijkt vol verbazing naar zijn vrouw. 'Meen je dat echt Narcissa? Ik ben een schande voor de familie' zegt ze zacht. 'Onzin. Bovendien, ik ben geen Malfidus meer en straks ook geen Zwarts meer. Ik laat alles van vroeger achter me en heb eindelijk een man naast me die me steunt. Geloof me, dat is meer waard dan een man die je alles geeft wat je wilt' zegt Narcissa ferm. 'Bovendien.. het spijt me Nymphadora voor alles' zegt ze schuldbewust. Het is even stil en Severus laat alle woorden even op zich inwerken. 'Dank je wel Narcissa, dat betekent veel voor me. Hopelijk kunnen we een betere band op bouwen dan eerst. Je bent immers wel mijn tante'. Zijn aanstaande vrouw knikt opgelucht. 'Zeker, dat zou ik heel leuk vinden. Wil je dan peetmoeder worden?' vraagt ze. 'Het is een eer dat je mij vraagt dus ja' zegt Tops opgewekt en haar haren kleuren roze. Severus kijkt tevreden en pakt zijn gebak op waar hij van begint te eten. 'Hoe is het met Draco?' vraagt de Schouwer dan, overduidelijk iets meer op haar gemak. 'Heel goed. De afgelopen weken is hij regelmatig op bezoek geweest bij Astoria Greengrass en stiekem doet me dat veel plezier' zegt Narcissa met een veelbetekend glimlachje. Severus knikt langzaam, die twee zouden een leuk koppel maken. Hij slaakt een tevreden zucht en legt zijn hand even op Narcissa's knie.





A Prince Castle- Severus Sneep fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu