' Severus? Wat houdt een staatsbezoek in?' vraagt Harry nieuwsgierig als hij zijn vader ziet zitten in de zogenoemde 'Witte Kamer', waar de Koninklijke Familie graag zijn thee drinkt. Het wordt ook wel informeel de salon genoemd. Het wordt de 'Witte Kamer' genoemd omdat de wanden en het plafond allemaal wit zijn, wat uniek is in het kasteel. Dan ziet hij een oudere man voor het raam staan, met precies zulk zwart haar als Severus. Zijn haar is dan wel kort getrimd en hij draagt een militair uniform. De man draait zich om en hij kijkt recht in twee paar donkere ogen die achterdocht maar vriendelijkheid uitstralen. De man heeft, net zoals zijn vader, een grote haakneus en donkere wenkbrauwen. Zijn handen heeft hij vast geklampt achter zijn rug en hij lijkt imposant. Op zijn uniform zitten meerdere medailles vastgespeld. Dit moet Tobias Sneep zijn, bedenkt hij. ' Harry, dit is mijn vader Tobias Sneep. Vader, ontmoet Harry, mijn zoon' zegt Severus. Hij stapt de kamer in en steekt zijn hand uit naar de oudere man. ' Aangenaam Harry' zegt de man en schudt zijn hand. ' Uh, hoe moet ik eigenlijk u adresseren?' vraagt Harry dan onzeker en de man glimlacht kleintjes. ' Tobias is prima. Als je er klaar voor bent, mag je me ook opa noemen'. Harry knikt en glimlacht terug. ' Ga zitten Harry, wat wilde je vragen?' vraagt zijn vader dan met een glimlach rond zijn dunne lippen. ' Hoe ziet een staatsbezoek eruit? Wat ga je dan doen?' vraagt hij nieuwsgierig terwijl hij gaat zitten in een rode stoel. ' Je doelt zeker op het eerstvolgende bezoek aan Nederland van vier dagen?' vraagt zijn vader en Harry knikt. ' Opa.. ik bedoel opa Perkamentus zei dat ik mee mocht' zegt hij twijfelend. Severus knikt terwijl hij van zijn thee sipt. ' Dat klopt. We zullen daar aankomen en de koningin en koning van Nederland ontmoeten. De avond is gevuld met een banket, waarbij het Nederlandse Koninklijke echtpaar er ook zal zijn, net zoals een aantal andere leden van het Nederlandse Koninklijke Huis' vertelt Severus. ' De volgende ochtend zullen we beginnen met een ontbijt en dan gaan we eropuit. Zo'n staatsbezoek is om het land beter te leren kennen en dat kan het beste in het land zelf. We zullen de eerste dag naar een universiteit gaan, ik geloof universiteit Amsterdam, en naar het Rijksmuseum, een groot museum met allerlei soorten kunst. In de avond is er een optreden in een theater. De volgende dag trekken we het land echt in, naar wat kleinere steden. We gaan naar een aantal provincies en bezoeken daar mensen en tovenaars. Daar zullen we ook van alles gaan doen. Op de laatste dag is het Koningsdag, de dag van onze gastheer en Koning van Nederland. We zullen hem vergezellen door een tour door een stad in Nederland en maken zo kennis met de Nederlanders' vertelt Severus en Harry krijgt grote ogen. ' Dat klinkt heel cool' zegt hij enthousiast. Severus grinnikt en Harry kijkt verwonderend. ' Het is vooral slopend en je krijgt veel indrukken. Maar het zal inderdaad bijzonder zijn' zegt hij. Dan komt er een gedachte in Harry's hoofd op. ' Maar.. weten die koning en koningin van Nederland dat wij tovenaars zijn?' vraagt hij nadenkend. ' Nee. Wij zijn gewoon het Engelse Koninklijke Huis voor hun' zegt hij en Harry knikt begrijpend. ' Ik heb er nu al zin in' zegt hij met een glimlach.
' Severus? Heb je even?' klinkt de stem van Albus en Severus kijkt op van zijn papierwerk in zijn studie. Zijn vader sluit de deur van zijn studie. ' Ik heb een therapeut gevonden. Zijn naam is Noah Flemmingway. Je zult hem vast nog herinneren' zegt hij en Severus knikt. Een jongen met zilverachtig haar en blauwe ogen verschijnt in zijn gedachten. ' Meneer Flemmingway was een bijzondere leerling'mompelt hij. 'Ik heb de afspraak gepland over twee dagen, om kwart voor tien 's ochtends. Je hebt in de middag alleen een meeting bij het Fonds van Educatie' zegt Albus en Severus knikt. ' Bedankt vader' zegt hij en hij glimlacht. ' Ik hoorde van Tobias dat hij Harry ontmoet heeft' Severus knikt nogmaals. ' Hij kwam me wat vragen over het staatsbezoek en Tobias en ik dronken net thee. Ik moet zeggen, Harry leek onder de indruk te zijn. Het moeten de medailles zijn' zegt hij en Albus lacht. ' Ik ben ook onder de indruk van zijn uniform Sev' zegt zijn vader met een knipoog. ' En dat zegt de koning' zegt Severus plagend. 'Is het echt een goed idee om Harry mee te nemen?' vraagt Severus dan. ' Voldemort is dood, dat weet jij net zo goed als ik, en er zijn geen Dooddoeners meer die hem kunnen doden. Hij is veilig' zegt Albus en Severus wuift geïrriteerd het weg. ' Dat weet ik. Nee, hij is nog maar zo kort in het Koninklijke Huis en is nog lerende..' spreekt hij zijn zorgen uit. ' Harry leert snel en zal niks geks doen'. Severus knikt maar hij is er niet helemaal gerust op. Wat als hij wat onbehoorlijks zegt tegen een lid van het Nederlandse Koninklijk Huis? ' Dat zal hij niet doen. En vergeet niet, hij krijgt les in het Nederlandse Koninklijk Huis en zijn leden' zegt Albus met twinkelende ogen. Severus staat op en kijkt naar zijn vader. ' Stop met mijn gedachten lezen vader' zegt hij en grijpt zijn stok. ' Hoe is je pijn?' vraagt Perkamentus dan. 'Het gaat. Ik heb niet zoveel pijn vandaag' zegt hij. ' Goed om te horen. Ik zie je zo aan het diner' zegt Perkamentus die de studie verlaat. Severus schudt zijn hoofd en loopt ook zijn studie uit, al loopt hij de andere kant uit.
JE LEEST
A Prince Castle- Severus Sneep fanfiction
Fiksi Penggemar'Welkom op Cambridge Castle Harry'. Drie jaar nadat Harry Voldemort heeft verslagen, wordt hij verwacht bij de Koning van de Toverwereld, Albus Perkamentus. Die heeft een bijzondere verrassing voor hem in petto..