Welcome to the end of eras

89 2 1
                                    

Er komt eindelijk weer wat spanning in het verhaal! Wat zeg ik? Heel veel spanning! Maar dat ga je allemaal wel lezen.. X Tamara

------------------------------------------------------

Severus staart naar het vuur in de open haard wat zachtjes smeult. Hij hoort voetstappen en direct kijkt hij op. In de deuropening staan Albus en Tobias terwijl ze zachtjes pratend naar binnen stappen. 'Hé Sev, gaat het?' vraagt Tobias en hij knikt. 'Jawel' zegt hij en de twee mannen gaan zitten. Op dat moment klinkt er geschreeuw en Severus springt op, net zoals zijn vader en pleegvader. 'Waar komt het vandaan?' vraagt hij hardop en hij trekt de deur open en luistert naar het geluid. 'Ze zijn er! De Dooddoeners!' roept Remus die aangerend komt en Severus wordt bleek. 'Waar?' vraagt hij dwingend. 'In de balzaal'. Ironisch, denkt Severus, daar is genoeg ruimte. 'Onze beveiligers houden ze tegen'. Severus knikt en draait zich om naar zijn vader. 'Kom' zegt die grimmig en ze gaan zo snel mogelijk naar de balzaal. 'Ben je gewapend Tobias?' vraagt Albus gehaast en zijn pleegvader knikt. 'Altijd' is zijn korte antwoord. Severus slikt en als ze de hoek omslaan, om naar de balzaal te gaan, klinkt er een enorme knal. Geschrokken duikt hij weg en als hij opkijkt, ziet hij dat de deur versplinterd op de grond ligt. 'Kom, we gaan duelleren' zegt Albus grimmig en hij trekt zijn toverstok. Op dat moment komen van de andere kant Eileen, Harry en zijn vrienden aangerend. 'Trek allemaal jullie toverstok en wees voorzichtig, de Dooddoeners zijn binnen' zegt Albus streng en zonder af te wachten, gaat zijn vader naar binnen. Severus haalt diep adem en stapt moedig naar binnen. In de grote zaal duelleren de drie Dooddoeners met de beveiligers. 'Laat je toverstokken zakken' roept Albus en op dat moment vuurt Alecto Kragge een Avada Kedavra op zijn vader af die weg duikt. 'Nooit!' sneert Lucius Malfidus en Severus begint met zijn vroegere schoolvriend te duelleren. Lucius is een goede tovenaar maar Severus is beter, tot zijn plezier. In zijn ooghoeken ziet hij Alecto vechten met Eileen maar zijn moeder is zoveel sterker en algauw ligt Alecto vastgebonden in touwen terwijl Tobias haar in de gaten houdt. 'Crucatius Infernum!' snauwt Augustus Ravenwoud dan en hij duikt weg voor de spreuk. 'Je durft wel' zegt hij duister. Op dat moment vuurt Lucius dezelfde spreuk af en sidderend valt hij op de grond en begint te kronkelen. Pijnscheuten schieten door zijn lichaam en het voelt alsof alle ledematen en organen in brand staan. Met een simpel gebaar ontwapent zijn vader Lucius en Augustus en de pijn stopt. Hij blijft ineengekromd liggen terwijl hij nahijgt en zweet over zijn rug rolt. 'Lieverd' hoort hij Eileen zeggen en hij kreunt. 'Kom, we helpen je overeind' zegt Eileen en galant helpt ze hem overeind. Hij kreunt nogmaals, zijn spieren weigeren mee te werken. 'Hoe durven jullie!' roept Harry boos naar de drie Dooddoeners die ondertussen vastgebonden zitten en hij kijk verrast om Harry's boosheid. Voorzichtig helpt Eileen hem omhoog en hij strompelt naar Albus die bedachtzaam naar de Dooddoeners kijkt die tegenstribbelen. 'Je verdiende de marteldood Sneep' sist Alecto Kragge en hij kijkt naar de vrouw. 'Oh, die uren marteling waren niet genoeg?' vraagt hij. 'Nee, we waren nog niet klaar' zegt ze en hij zend haar alleen maar een boze blik. 'Als Koning hoor ik me ver weg te houden van marteling en mishandeling maar als vader..' zegt Albus op een grimmige toon en Severus kijkt naar zijn vader. 'Tobias? Klaar om deze mensen een lesje te leren? Niemand, maar dan ook niemand, komt aan onze zoon' zegt Albus duister en zijn pleegvader knikt. 'Vuile Dreuzel' bijt Lucius zijn pleegvader toe en Severus zijn ogen staan vol vuur en hij weet, zonder naast zich te kijken, dat Eileen precies dezelfde blik in haar ogen heeft. 

Tobias ogen staan kil en met een getrainde blik richt hij zijn wapen op de linkerschouder van de man en haalt de trekker over. De kogel boort zich zonder protest door de dunne stof van de kleding en de blonde man schreeuwt het uit. Tobias grijnst en blikt naar Albus die zijn toverstok opheft en geluidloos een spreuk over de drie Dooddoeners uitspreekt. Tobias kijkt toe hoe de twee mannen en de vrouw naar adem happen als de touwen beginnen te bewegen en strak getrokken worden. 'Severus, wie verdient een pijnloze dood?' vraagt Albus en Tobias blikt naar zijn zoon die zijn blik richt op de blonde man. 'Lucius'. Met een gebaar worden de touwen weer normaal en Albus spreidt zijn armen wat. 'Mijn zoon heeft gesproken Lucius en hij is je genadig. Je zult pijnloos gedood worden, door een schot door generaal-majoor Sneep, hier naast me'. Tobias glimlacht smal. 'Hoe zoet is wraak, een volbloed die sterft door Dreuzelhanden' zegt zijn zoon venijnig en Lucius werpt een boze blik naar zijn zoon. 'Je laatste woorden Malfidus' beveelt Albus streng terwijl Tobias zijn wapen op het hart richt van de man. 'Zorg voor Draco Severus, alsjeblieft' zegt de man zwakjes. 'Ik beloof niks' zegt Severus kil en als Albus knikt, vuurt Tobias. De kogel treft Malfidus recht in zijn hart en hij is op slag dood. 'Goed gemikt opa!' hoort hij Harry enthousiast zeggen en hij grijnst wat. 'Levicorpus' zegt Albus dan en Alecto Kragge hangt dan boven hun hoofden. 'Sev, heb je toevallig een mes bij je?' Hij werpt een blik op zijn zoon die in zijn zakken zoekt en een mes tevoorschijn. 'Hoezo loop je met messen rond?' vraagt Tobias verbaasd. 'Ik kan ook aan jou vragen waarom jij met een wapen rond loopt' ketst zijn zoon terug die dichterbij strompelt. 'Ja ja oké' mompelt Tobias met een grijns om zijn lippen. Albus fluistert iets in Severus zijn oor maar Tobias kan het niet verstaan. Hij stapt wat naar achteren en kijkt toe.

Severus grijnst en begint de dunne stof van de broek los te snijden. Dan begint hij te snijden in de benen en dan langzaam in de voeten. 'Oké, genoeg Sev' zegt zijn vader en met een zucht stapt hij naar achteren. De Dooddoenster wordt weer op de grond neergezet. 'Sev, ga je gang'. Hij knikt, richt op de vrouw en met wat gemompel is de vrouw op slag dood. 'Alleen nog Ravenwoud' zegt zijn vader en hij knikt. 'Excuses maar zou ik mogen?' vraagt Tobias en verwonderend kijkt hij naar zijn pleegvader. 'Ga je gang Tobias' zegt Albus. 'Wil je hem losmaken?' vraagt Tobias en met een lui gebaar van Albus zijn toverstok, is Ravenwoud uit de touwen. 'En ik moet bang voor je zijn?' zegt Ravenwoud honend. 'Ik zou het wel zijn. Ik was generaal-majoor in de Royal Navy. Aangezien je niet weet wat het is, zal ik het je even uitleggen' zegt Tobias met een verwrongen glimlach. 'De Royal Navy is de Koninklijke Beschermeenheid voor de Dreuzels en om binnen te komen, wordt je zo ontzettend heftig op de proef gesteld. Je traint een week lang met intense trainingen, met nauwelijks eten en drinken en dat is alleen al de selectie. Moet je nagaan hoe de rest is.. Royal Navy veteranen zijn harder dan steen' zegt Tobias rustig. 'Hmf' zegt Ravenwoud maar er lijkt interesse op zijn gezicht te staan. Op dat moment trapt Tobias met zijn volle kracht op de hand van Ravenwoud die het overduidelijk niet verwacht had en het uitschreeuwt van de pijn. 'Oh deed dat zeer?' vraagt Tobias honend. Severus kijkt tevreden toe en ziet de trots in Eileens ogen schitteren. In een snelle, geroutineerde beweging, pakt Tobias het rechteronderbeen op van Ravenwoud en begint te duwen. Severus slikt als hij kraken en scheuren hoort in de knie van de zittende man die het opnieuw uitschreeuwt. 'Zo. Hoe denk je nu over Dreuzels?' vraagt Tobias heel kalm en Severus respecteert zijn pleegvader nog meer dan hij al deed. 'Aauw, stop!' is het enige antwoord van de man en Tobias rolt met zijn ogen. 'Ik heb nog een kleine verrassing voor je' zegt Tobias en die grijpt een arm en duwt die allerlei kanten op. Opnieuw schreeuwt de man het uit die zijn rug hol maakt uit reflex van de pijn. Tobias maakt daar gebruik van en begint tegen de rug van de man te trappen met zijn leren boots. Na een minuut stopt Tobias en loopt achterwaarts naar achteren. 'Mijn taak is volbracht Koninklijke Hoogheid' zegt Tobias dan en Albus knikt. 'Dank u generaal-majoor. Severus, wil jij hem doden?' Severus knikt, grijpt zijn toverstok goed vast en stapt naar voren. Dan richt hij hem op Ravenwoud en als de groene straal hem raakt, is de man dood. 'Alle Dooddoeners, behalve jij Sev, zijn nu dood. Het einde van de Duisternis is eindelijk voorbij' zegt Albus kalm.

A Prince Castle- Severus Sneep fanfictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu