Veel plezier met dit hoofdstuk waarin Albus, Sev en Harry Koningsdag zullen beleven! X Tamara
A/N: Zoals jullie misschien wel weten, heet de oudste dochter van onze koning Amalia maar ik besloot haar, in dit verhaal, één van haar doopnamen te geven als voornaam. Dit is ook zo met de andere prinsesjes en leden van het Nederlandse Koninklijk Huis!
--------------------------------------------------------
' Vandaag is het 27 april, de verjaardag van onze koning en dat vieren ze in de stad Utrecht. De Koninklijke familie zal zo arriveren met hun eigen trein op Utrecht Centraal, waarin ook de Engelse koning en twee troonopvolgers zitten. De Engelse koning en de troonopvolgers sluiten het staatsbezoek van een week dus feestelijk af' klinkt de stem van de vrouwelijke televisiepresentator. Severus hoort dat de radio langzaam uitgezet wordt en als hij opzij kijkt, ziet hij Harry druk in gesprek met de oudste dochter van de koning, Carmen. 'We zijn er bijna' zegt de koning dan en iedereen staat op en verzamelt zich bij de uitgang. De trein komt puffend tot stilstand en de deuren gaan langzaam open. Als eerste stappen de koning, koningin en hun prinsessen uit. Als Albus dan uitstapt, volgt hij ook met Harry. Als laatste volgt de rest van Nederlandse Koninklijke familie. Hij zwaait naar de mensen, net zoals de rest, en glimlacht naar de menigte die zich verzamelt heeft. Camera's staan overal opgesteld en het maakt hem altijd wat onzeker. Dan verwelkomt de burgemeester van de stad hun en Severus schudt dan ook zijn hand. ' Van harte welkom' zegt de burgemeester vriendelijk en Severus bedankt hem. Dan lopen ze het station uit en beschermend loopt hij naast Harry. ' Geen pijn?' vraagt Harry zacht. ' Een beetje maar vermaak jezelf zoon. Vergeet de regels niet' zegt hij met een knipoog. ' Komt goed' zegt hij en Severus glimlacht. Dan komt een man naast hem lopen, als Severus zich niet vergist, heet hij Frederik. ' Hebben jullie ook zoiets in Engeland?' Severus schudt zijn hoofd. 'Niet op deze manier. We hebben een militaire parade waarbij duizenden mensen komen kijken naar dat spektakel. Verder vieren we het binnenshuis' legt hij uit. ' Ah zo. Dus jullie schudden geen handen van mensen?' Severus gluurt even naar de Nederlandse koning die overal handen schudt en zelfs pakketjes aanneemt van mensen. ' Nee, niet echt' zegt hij met een glimlach. ' Oh dat vinden ze geweldig' zegt Frederik terwijl hij wat handen schudt van mensen. Ze komen aan bij de eerste stop, het Beatrixtheater waar een aantal musicalacteurs een kort optreden geeft. Severus is maar wat blij dat hij even mag stoppen, zijn benen beginnen toch wel wat zeer te doen. Dan staat Albus naast hem. ' Harry heeft een leuke gesprekspartner'. Severus gluurt naar Harry die naast Carmen staat te kijken naar het optreden. ' Misschien komt er wel wat uit' zegt hij met een glimlach. 'Gaat het goed?' vraagt Albus dan zacht en hij knikt. ' Merk wel dat het zeer begint te doen maar ik laat het weten' zegt hij. 'Uitstekend'. Als het optreden over is, klappen ze beleefd en gaat de tocht verder naar de binnenstad van Utrecht.
' Op het Neude staan allerlei activiteiten klaar voor de koning, zijn familie en de Engelse gasten. Zo zijn de boogschietvereniging en de voetbalclub aanwezig om de sport te promoten en de Utrechtse Universiteit is aanwezig met een kennisquiz en raadsels die erg lastig schijnen te zijn' vertelt de presentatrice. 'En daar zijn de koninklijke familie en de gasten. Ze passeren als eerste de boogschietvereniging waar zo te zien prins Frederik aan deel gaat nemen. Als we even doorschakelen naar de Universiteit, zien we de Engelse kroonprins die uitgedaagd wordt voor het raadselspel tegen onze koning. Laten we even kijken'. Severus glimlacht naar de jongen en het meisje voor hem die het raadsel langzaam voorlezen. 'Ik besta alleen als er licht is maar verdwijn als er licht op me komt. Wat ben ik?' Severus trekt een denkrimpel in zijn voorhoofd. ' Ik besta alleen..' Hij drukt dan op de rode button en hij krijgt de beurt. ' Een schaduw?' zegt hij dan. 'Ja, dat klopt!' zegt het meisje enthousiast en de jongen leest dan een ander raadsel voor. 'Als je het hebt wil je het delen, als je het deelt heb je het niet meer. Wat is het?' Severus twijfelt even maar drukt dan weer op de button. ' Een geheim?' 'Wauw! Nog één dan' zegt de jongen en hij knikt. 'Een figuur bestaat uit drie cirkels en twee lijnen. Hoeveel snijpunten kunnen er maximaal zijn?' Severus denkt gauw na maar drukt dan weer. ' Ik denk 19' zegt hij en de jongen knikt. Er wordt confetti geschoten en Severus glimlacht. Stiekem amuseert hij zich wel, al is het vreemd voor hem.
---------------------------------------------------
Excuus voor het korte hoofdstuk!
JE LEEST
A Prince Castle- Severus Sneep fanfiction
Fanfiction'Welkom op Cambridge Castle Harry'. Drie jaar nadat Harry Voldemort heeft verslagen, wordt hij verwacht bij de Koning van de Toverwereld, Albus Perkamentus. Die heeft een bijzondere verrassing voor hem in petto..