שגיאות דקדוק וכתיב נפוצות

323 38 28
                                    

סליחה אם הפרק הזה יצא קצת מתנשא, אבל באמת, אנשים. זה משהו שחובה לדעת, כי בלי זה כמעט כל אדם עם קצת ידע בשפה העברית לא ירצה לקרוא את הסיפור שלכם.

1) כשלא שמים פיסוק לפני הגרשיים בדיאלוג
לדוגמא: "היי, מה המצב" שאלתי.

זה פשוט משגע אותי שאנשים לא שמים שום סוג של סימני פיסוק (נקודה, סימן קריאה, סימן שאלה, פסיק) לפני הגרשיים הסוגרים. במיוחד אם זו שאלה. כשאני קוראת את זה, זה גורם לי להרגיש כאילו שהדמות מדברת בקול מונוטוני, וזה מרגיש לי שהסיפור מבולגן.

2) אפילו לא שמים גרשיים
לדוגמא: היי אמרתי. אומיגד הוא כל כך חתיך. איך קוראים לך?

אוקיי, אני לא יכולה אפילו להבדיל בין מה שהיא אומרת למה שהיא חושבת. אני אפילו לא יכולה לדעת אם היא בכלל אמרה את זה או שהיא פשוט דיברה לעצמה. בבקשה שימו גרשיים. זה לא משהו שרואים בדרך כלל, אבל גם את זה ראיתי.

3) פסיק בלי רווח
לדוגמא: עברתי בדלת,במעלה המדרגות,לתוך החדר שלי,כדי למצוא את ג'ואי,השכן המתוק,המצחיק,השווה,החכם והפופולרי שלי שוכב על הספה הורודה,הרכה.

זה עושה לי כאב ראש שאנשים לא שמים רווח אחרי פסיק. במיוחד כשהם מתארים משהו. הכול הופך לכתם של מילים ופסיקים, בלי שום סדר.

3.5) נקודה בלי רווח
לדוגמא: "אומיגד.הוא כזה חמוד.העיניים שלו מהממות," ג'יין אמרה.הנהנתי.היא המשיכה לדבר על בובי.הפניתי את ראשי והבטתי דרך החלון.

לא.
בבקשה.
פשוט תוסיפו רווח.
זה באמת לא כזה קשה.

3.משהו) כשאין רווח
לדוגמא: פסקהארוכהשלאותיותשאףאחדלאירצהלקרוא

בואו נעבור על רווחים, סבבה?
כשהדמות מדברת, צריך לעבור שורה.
כשהתיאור/המונולוג עובר לנושא אחר, צריך לעבור שורה.
כשאתם משנים נקודת מבט, כדאי שתשימו אפילו רווח כפול.

אבל בבקשה, בבקשה, שלא יקרה מצב שאין בכלל רווח. זה לגמרי הורס את הכיף בקריאה, וזה נראה כמו פסקה ענקית של מילים שנורא קשה לקרוא.

4) רווח לפני ו/או אחרי סימני פיסוק.
לדוגמא: " בו ! " הוא צעק , וגרם לי לקפוץ .
צחקתי , והכיתי אותו בכתף . " אל תעשה את זה שוב ! " אמרתי לו .

זה נראה מוזר.
וזה מפריע לי באופן מיוחד בגלל שזה ממש ממש לא הכרחי.

5) שינויי זמן
לדוגמא: "היי!" הם צעקו. אני הולך אליהם, וחייכתי. החיוך יורד כשאחד מהם דחף אותי אל תוך לוקר.
"אתה כזה דביל," הם צחקו. אני בוכה.

זה פשוט משהו שאני כמעט באופן אוטומטי מבחינה בו. אני קוראת סיפור, חושבת עליו, ואז תוהה אם בכלל הבנתי אותו נכון. זה גורם לי להוריד את הפוקוס מהסיפור עצמו.

6) שימוש מוגזם בסימני פיסוק!!!!!!!!!
לדוגמא: "היי, רוצה לצאת לבלות????" הבסטי שלי, אשלי, שאלה.... "כן ברור!!!!!!!!" עניתי.

*זורקת את עצמי מצוק*
*חוזרת*
יותר מדי סימני פיסוק זה פשוט לא הכרחי.
אחד זה מספיק.
כשיש יותר זה גורם לי לחשוב שיש לכותב בעיה במקלדת. זה אפילו יותר גרוע כשיש 1 אחרי כמה '!!!!!'.

7) כשאנשים כותבים כאילו שהם כותבים הודעה
לדוגמא: אומג היא כזאת מגעילה כאילו מה נסגר איתה היא כזאתי מרושעת וואטדהפאק :(

אתם כותבים סיפור, לא שולחים הודעה לחבר שלכם.
אל תהיו עצלנים, ובאמת תאייתו נכון כל מילה. ואפילו אל תנסו לשים אימוג'י. זאת לא כתיבה.
אפילו כשהדמות שולחת הודעה, הייתי ממליצה לא לדבר ככה. לא כולם יבינו את זה.

אפילו לא הזכרתי שגיאות כתיב, כי זה נורא בסיסי. אתם כותבים ספר, המינימום זה לוודא שאין לכם שגיאות כתיב, כי נורא קשה לקרוא ככה.

°

לגבי כל מה שכתבתי למעלה: אני מבינה שיש טעויות וזה לגיטימי, אבל כשזה מופיע יותר מדי, משהו לא בסדר.

בתכל'ס, יש עוד. אבל לצערי אילו הדברים שמופיעים הכי הרבה. יכול להיות שאני אוסיף עוד דברים בהמשך, אבל בינתיים אתם מוזמנים להוסיף לי דברים שאולי פספסתי, ואולי אני אוסיף את זה לפרק.

פרק הבא: דמויות

~ נתראה ;)

טיפים & טריקים לכתיבה בווטפאד [מתורגם]Where stories live. Discover now