Profesorský sbor a černá káva

810 47 8
                                    

Hermiona ráno vstávala velmi brzy. Předcházející večer nemohla dlouho usnout, jelikož tento den měla mít svou vůbec první vyučovací hodinu. Nespala klidně a probudila se unavená. Pod očima se jí vybarvily temné kruhy a žaludek měla jako na vodě. Rozlámaně se posadila na posteli a nohy spustila na chladnou podlahu. Pomalu přešla do koupelny, kde si svlékla noční košili, kterou nechala ležet na podlaze a vstoupila do sprchy. 

Příjemně teplá voda jí omývala tělo a ona se trochu uvolnila. Mezi dlaněmi si napěnila mýdlo, které krásně provonělo celou koupelnu a pečlivě si umyla každý centimetr svého těla, snažíc se nemyslet na nervozitu, která se jí rozlévala v podbřišku. Po dlouhé sprše se Hermiona usušila a oblékla si džíny a teplý svetr krémové barvy. Nedělala si hlavu s tím, že se jednalo o mudlovské oblečení, pod hábitem stejně nebude vidět. 

Než se konečně vydala do velké síně na snídani, nanesla si Hermiona na tvář trochu líčidel, aby zamaskovala špatné spaní. Poté už se jen překontrolovala v zrcadle, aby zjistila, jestli jí z copu nikde netrčí žádná kudrlina, přehodila přes sebe černý hábit a vydala se do chladných chodeb hradu.

U profesorského stolu již měla Hermiona své místo. Sedávala mezi profesorem Woodem a profesorem Snapem, pokud se tedy uráčil přijít najíst do velké síně mezi ostatní obyvatele Bradavic. Bývalá nebelvírka se posadila na židli a popřála všem přítomným profesorům dobré ráno. Ode všech se jí dostalo milého pozdravu nazpět, pochopitelně kromě profesora lektvarů, který jí prokázal dostatečnou pozornost, když si vůbec povšiml její přítomnosti. 

,, Jak se cítíte Hermiono? " otázal se ženy vedle sebe pan Wood a obdaroval ji laskavým úsměvem. 

,, Poměrně dobře, děkuji Johne." odpověděla mu kudrnatá čarodějka, snažíc se zakrýt své skutečné pocity. Nepřála si, aby na ní bylo příliš poznat, jako moc se prvního vyučování bojí. 

,, To rád slyším. Omluvte mě, Hermiono, musím se jít připravit na vyučování. Dobrou chuť." rozloučil se profesor Wood, zářivě se na ni usmál a opustil velkou síni.

Ač měla Hermiona Johna ráda, byla vděčná, že odešel. Byla příliš nervózní, než aby dokázala  bezstarostně vést konverzaci. S nikým jiným se bývalá nebelvírka zatím příliš nebavila, ačkoli byla do kolektivu přijata v pozitivním duchu. Někteří profesoři, kteří ji učili za dob jejího studia školu opustili, po válce pro spoustu lidí bylo velmi těžké vrátit se do běžného života, zvlášť měli by setrvávat na místě, kde zemřelo spoustu jejich chráněnců. 

Na škole zůstala profesorka Sibylla Trelawneyová, která i nadále učila jasnovidectví. Profesor Filius Kratiknot, jako učitel kouzelných formulí a ředitel havraspárské koleje. Profesor Cuthbert Binns, jež vyučoval dějiny čar a kouzel. Septima Vectorová, která vyučovala věštění z čísel a nově byla i ředitelkou nebelvírské koleje. Rubeus Hagrid, jako vyučují předmětu péče o kouzelné tvory. Poppy Pomfreyová jakožto bradavická léčitelka a také Minerva McGonagallová, která převzala místo ředitelky.

A samozřejmě - Severus Snape, profesor lektvarů a alchymie, ředitel zmijozelské koleje. Hermiona nevěděla, proč i nadále učil, jelikož se nezdálo, že by ho to nějak těšilo a jako uznaný válečný hrdina, který za své činy dostal od ministerstva kouzel značnou sumu peněz, by nemusel do konce života hnout prstem. Na druhou stranu, to by nemusela ani ona. Umínila si, že zjistí jeho důvody.

Nově v Bradavicích vyučoval John Wood, který měl na starost bylinkářství. John opouštěl Bradavice, kde navštěvoval nebelvír, rok před tím, než nastoupila Hermiona. Byl v učednictví u několika druidů v Evropě, kde nasbíral mnoho zkušeností a zážitků a také se díky tomu vyhnul většině vlivů pána zla. 

Další profesorkou byla Alice Spinnetová. Hermiona si ji pamatovala ze svých školních let, jelikož byla pouze o dva roky starší, ale nikdy se s ní více neseznámila, ačkoli byli ze stejné koleje. Alice do školy docházela pouze jednou týdně kvůli vyučování prváků, které učila létání na koštěti a většinou byla přítomna na famfrpálovém utkání.

Hodiny přeměňování a zároveň ředitelování Mrzimorské koleje převzal Marvin Macmillan, laskavý veselý muž kolem padesáti let věku, otec Ernieho Macmillan, Hermionina vrstevníka.

Astronomii a studium starodávných run vyučovala madam Gloria Robinsonová, elegantní dáma kolem šedesáti let, patrně přítelkyně Minervy. 

Stejně jako ze svého bydliště docházela na vyučování Alice Spinnetová, i pan Lawrence Wright, který vyučoval studium mudlů, přicházel pouze na své hodiny, kterých nebylo mnoho a mohl si to tedy dovolit. Jak si Hermiona stačila všimnout, pan Wright nápadně pokukoval po madam Robinsonové.

Ze zamýšlení se nad profesorkým sborem vytrhl Hermionu pohyb vedle ní. Pohlédla na profesora Snapea, který se natáhl pro konvici s černou kávou a nalil ji do hrnku, který následně položil před kudrnatou čarodějku. 

Hermiona na Severuse hleděla naprosto v šoku. Poté pohled pomalu stočila na kávu před ní, načež se znovu upřeně zahleděla na profesora lektvarů. 

,, Je v tom jed?" Zeptala se trochu vyděšeně.

Kdyby nebyla tak unavená a nervózní, přísahala by, že zahlédla na Severusově tváři pobavený úsměv. 

,, Kdybych se Vás chtěl zbavit, profesorko Grangerová,  zcela jistě bych to udělal více rafinovaně a ne tolik okatě. Myslel jsem, že o mně máte lepší mínění." odpověděl Snape bezbarvým hlasem. 

Hermiona byla zmatená. Škádlil ji snad? Jeho slova se ale neslučovala s tónem jeho hlasu.

,, V noci jste špatně spala a neumíte lhát, vypijte to." promluvil znovu Severus a sám upil ze své kávy, černější než noc. 

Už už si bývalá nebelvírka pomyslela, že se k ní profesor lektvarů zachoval mile, když ten sklepní netopýr dodal:

,, První hodinu máte pátý ročník, který mám poté já. Nepřeji si, aby je váš vzhled a chování vystrašilo natolik, že se nebudou soustředit. Nehodlám dnes řešit následky vybuchnutí jejich kotlíků. Nehledě na to, že děsit studenty mám právo jen a pouze já." 

S posledním slovy se zvedl a bez rozloučení opustil velkou síň, nechávajíc za sebou zmatenou a pobouřenou Hermionu. 



PROKLETÍ [HG & SS]Kde žijí příběhy. Začni objevovat