Prolog

1.6K 63 12
                                    


Rok 1919

Cesarstwo Niemieckie siedział w swoim gabinecie w centrum Berlina patrząc ze złością na stojących przed nim Wielką Brytanie i Francje. Stojący obok niego Austro-Węgry trzymał czarnowłosego za ramię dodając mu mentalnie otuchy. Przy oknie stał ich najstarszy syn, który spoglądał na ulicę miasta nieczytelnym wzrokiem. Najmłodszy syn stał obok brata i patrzył zaciekawiony na stojącą dwójkę krajów.

- Nie przedłużajmy tego. – Powiedział Anglia podchodząc do biurka i kładąc dwa dokumenty do podpisu. – Podpiszcie to, a będzie po kłopocie.

- Myślisz, że to podpiszę?! – Spytał zły białooki. – Nie wpuściliście nas na rozmowę, nie mogliśmy nic powiedzieć, ani się bronić! Ten traktat tylko poniża mnie i moich ludzi!

- To ty rozpocząłeś wielką wojnę. – Powiedziała Francja podchodząc do męża i kładąc kolejne dwa dokumenty. – Teraz płacisz za to konsekwencje.

- To nie Cesarstwo rozpoczął wojnę. – Zaczął próbować bronić męża Austro-Węgry. – Tylko Serbia atakując i zabijając mojego następcę tronu.

- Ale to wy zaczęliście walkę. – Powiedział niebieskowłosy. – Podpisanie tego traktatu zapoczątkuje nowe życie w Europie i da nowe aktywne państwa.

Cesarstwo spojrzał na synów, którzy szybko spuścili wzrok. Złapał dokument i zaczął podpisywać, a za nim czerwonowłosy.

- Podpisując rezygnacje tracicie tytuł aktywnego państwa. – Powiedziała Francja zabierając dokumenty i podchodząc z lekkim uśmiechem do Republiki Weimarskiej. – Teraz twoja kolej na bycie aktywnym państwem, tym samym zastępując ojca. Węgry i Austria zajmą miejsce Austro-Węgier, przez co nie będą już razem połączeni jako państwo.

Czarnowłosy spojrzał na dokument i trzęsącą się dłonią podpisał papier. Oddał go kobiecie i spojrzał na Rzesze ze sztucznym uśmiechem, aby uspokoić brata. Czerwonowłosy zmarszczył brwi i spojrzał na wściekłego ojca, który mamrotał coś pod nosem. Rzesza wiedział, że od teraz rozpocznie się nowy okres dla wszystkich państw i ludzi.

______________________

Witam serdecznie w nowym opowiadaniu :) Mam nadzieje, że was zainteresuje i życzę miłego czytania

Stara  rzeczywistość - Zsrr x Rzesza CountryhumanOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz