Hoofdstuk 7

4.1K 62 0
                                    

Raoul gaat naar de keuken om te koken terwijl Milo, Matthy en ik op de bank de formule 1 kwalificaties gaan kijken. Ik merk dat Matthy steeds dichter mij probeert te zitten alleen het gaat niet heel soepel. "Lukt het?" vraag ik hem en kijk hem lachend aan. Iedereen kijkt op en hij wordt rood "Eh, ja hoor" zegt hij ongemakkelijk. Ik lach hem toe en kom tegen hem aan zitten. Hij kijkt opgelucht en slaat zijn arm om mij heen. Niet veel later komt Koen naar beneden en ploft op de bank. "Doet Max het een beetje goed?" vraagt hij. "Ja opzich wel, hij start morgen p2, achter Hamilton" zegt Milo. "Oeh, dat gaat dan nog spannend worden" zegt Koen en loopt naar de keuken.

Vervolgens komen ook Liv en Robbie naar beneden. Liv geeft mij een knipoog en ik weet meteen wat ze bedoeld. Ze gaan naar de keuken om te kijken of Raoul nog hulp nodig heeft en dekken de tafel.

"ETEN!!!" roept Raoul en ik schrik op. Matthy lacht me uit en ik kijk hem boos aan, waardoor hij nog harder moet lachen. We staan allemaal op en gaan aan tafel zitten. Ik zit tussen Matthy en Raoul en tegenover zitten Koen, Liv, Robbie en Milo. Raoul heeft hamburgers gemaakt en ze vallen erg in de smaak. "Lekker gekookt, complimenten aan de chef" zegt Liv. "Ja, dit is echt goeie shit!" roept Milo en iedereen moet lachen.

Matthy legt zijn hand op mijn bovenbeen, waar ik van schrik en lichtelijk in paniek raak. Hij ziet het en haalt snel zijn hand weg. Gelukkig lijkt de rest het niet door te hebben, aangezien ze een flinke discussie hebben over welke voetbalclub beter is. Matthy kijkt me aan en fluistert of alles wel goed gaat. Ik knik en we eten verder.

Na het eten ruimen Matthy en ik de tafel af en gaan we weer naar zijn kamer. Hij moest zijn video nog editten en ik moest mijn verslag nog afmaken. Nog geen uur later ben ik klaar en lever hem online in. Matthy is nog druk bezig en ik wil hem niet storen dus ga nog even op mijn telefoon. Na een aantal minuten ben ik alweer uitgekeken. Ik sta op en kom naast hem zitten. Hij kijkt opzij en zet meteen z'n koptelefoon af. "Sorry dat het zo saai is" zegt Matthy. "Ah geen probleem joh. Tis werk, moet ook gebeuren" zeg ik begrijpend. "Jawel, jij bent helemaal hier gekomen voor gezelligheid en ik zit alleen maar achter mijn computer" zegt hij. "Nou, dan gaan we samen achter je computer zitten" zeg ik en pak een controller van zijn bureau. Hij moet lachen en sluit zijn editprogramma af en start Fifa op. "Je gaat eraan!" zegt hij.  

Voor jou, altijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu