Hoofdstuk 1

7.8K 77 2
                                    

Het is 11 uur en ik heb net mijn laatste les gehad. Wanneer ik het gebouw uitloop, bedenk ik wat ik voor de rest van de dag ga doen. Ik loop door de lege straten van Arnhem en besluit Starbucks te gaan halen.
Eenmaal aangekomen bij de Starbucks zie ik dat het erg druk is. Ik heb toch niks beters te doen en sluit achteraan in de rij. Ik kijk nog even op mijn telefoon, en krijg een appje van Liv.

Liv; heeyheey, er is straks een voetbalwedstrijd en ik heb kaartjes, wil je mee? De wedstrijd begint om half 2.
Ik; Ja, gezelligg! Maar had jij niet school tot 4?
Liv; Uhm, sssst
Ik; Haha ik zeg niks. Ik ben nu bij starbucks en kom er zo aan
Liv; Okee top, tot zoo


Als ik weer even opkijk, is de rij achter mij alleen maar langer geworden. Voor mij hoor ik allemaal geschreeuw van kinderen bij 3 jongens. Waarschijnlijk bekend van YouTube of zoiets. Ik herken ze niet en besteedt er ook verder geen aandacht aan. Na 10 minuten ben ik eindelijk aan de beurt, de caissière neemt mijn bestelling op en ik wacht op een stoeltje, naast de 3 jongens. Er blijven maar kinderen komen die op de foto willen. Op een gegeven moment vraagt je blonde jongen die naast mij zit of ik de foto wil maken van de 3 jongens met een klein meisje. "Heel erg bedankt!" zegt de blonde. "Geen probleem" zeg ik en ik hoor de caissière 3 namen roepen: "Matthy, Raoul en Robbie!" De jongens pakken hun koffie, bedanken mij nog een keer en lopen de zaak uit. Nog geen minuut later is mijn koffie klaar en ik loop richting mijn auto. Ik plof neer op mijn stoel en rijdt naar huis.

Ik kom thuis en kleed me om en doe mijn make-up. Liv was al klaar en maakte lunch. Ze deed broodjes in de oven en bakte 2 eitjes. 10 minuten later werd ik geroepen dat lunch klaar was. "Hier, eet op. We moeten over een kwartier gaan!" "Liv, rustig aan. We komen echt wel op tijd. En trouwens, het is maar een voetbalwedstrijd." zeg ik. "Ja, das waar. Maar alsnog, ik wil niet te laat komen." Ik rol met mijn ogen. Liv is nooit op tijd, behalve als het met jongens te maken heeft. Ik eet mijn broodje vlug op en we rijden naar het voetbalveld.

In de auto heeft Liv haartelefoon verbonden aan de auto en kiest zij de muziek. Er hangt een gezellige sfeeren ze zet allemaal oude hits van Justin Bieber op. Natuurlijk kennen wij alle liedjesuit ons hoofd en zingen we keihard mee.

Voor jou, altijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu