Hoofdstuk 4

4.6K 63 11
                                    

We lopen richting het veld en zien Robbie al meteen naar ons zwaaien. We lopen om het veld heen, naar de dug-out waar Robbie zit. Hij zit daar de hele wedstrijd, aangezien hij vorige week zijn enkel heeft gekneusd. Hij hinkt naar het hek en geeft Liv een knuffel. "Hoooiii, lang niet gezien!" zegt Robbie. "Haha ja, een week is toch wel langer dan ik had gedacht..." zegt Liv. Matthy merkt ook op dat we langs het veld staan en komt met een andere jongen naar ons toegerend. "Heey, leuk dat jullie konden komen!" zegt Matthy. "Ja, we hebben er zin in!" zeg ik. "Nou, komt dat even goed uit," zegt de andere jongen. "ik ben Koen trouwens". "Wij zijn Liv en Emma." zegt Liv. "Ooh, dus jij bent die meid waar Matthy maar niet over kan ophouden..." zegt Koen. "Hou nou is ff je bek!" zegt Matthy en geeft Koen een duw. Ik word rood en kijk verlegen weg. "Maar echt hoor" zegt Robbie. "Moet jij zeggen, jij bent continu op je telefoon bezig met Liv!" roep ik en iedereen schiet in de lach. "Nouja succes zo meteen" zegt Liv. "Ja dankje, Matthy zal het nodig hebben" zegt Koen. "Heeeyy" zegt Matthy. "Haha, wel scoren hè!" zeg ik. "Komt goed" zegt Matthy en ze lopen naar de andere spelers.

De tribune zit helemaal vol en de wedstrijd begint. In de eerste helft is het erg spannend, maar weet CreatorsFC niet door de verdediging te komen. Voor de tegenstanders gaat dit een stuk gemakkelijker en komen op een 3-0 voorsprong.

Met een gespannen sfeer wordt de wedstrijd vervolgd, maar al snel wordt de 3-1 gemaakt. Na nog geen halve minuut wordt Matthy er onderuit gehaald binnen de 16 meter. Ze krijgen een penalty en ook deze wordt gescoord. Het staat nu 3-2 en alles is nog mogelijk. In de 70e minuut scoort Matthy de gelijkmaker. Hij rent naar ons toe en hij geeft me een knuffel. "Ik wist dat je het kon!" riep ik blij en uit enthousiasme gaf ik hem een kus op zijn wang. Ik word rood en doe snel mijn handen voor mijn gezicht. Matthy pakt mijn handen en geeft er een kus op en loopt het veld weer op.

Diep in de blessuretijd wordt de winnende goal gescoord door CreatorsFC en ze winnen de wedstrijd. Robbie seint dat wij ook het veld op moeten en gaan bij hem staan. Matthy komt aangerend en omhelsd me. Het is zo leuk om hem zo blij te zien. Ik zie Robbie wat naar Liv fluisteren en ze moet lachen. Ik negeer het en maak me los uit de omhelzing. "Gefeliciteerd" zeg ik blij. "Ja, thanks. De jongens en ik wilden zo naar de mac gaan om de overwinning te vieren, willen jullie mee?" "Ja hoor, gezellig!" roept Liv.

De jongens gaan naar de kleedkamer en wij wachten op een bankje bij de ingang van het voetbalveld. Na 20 minuten zien we Robbie, Matthy, Koen en nog 2 anderen aan komen lopen. "Dit zijn Raoul en Milo." Zegt Robbie en ze zwaaien. "Komen jullie 2 bij Rob en mij in de auto? Dan zien we de rest daar." Stelt Matthy voor. Iedereen stemt in en we lopen naar de auto's.

Voor jou, altijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu