"Mat, ik heb echt honger. Mag ik alsjeblieft het bed uit om eten te maken?" vraag ik. "Okee dan, maar ik kom mee" zegt hij. "Je kan echt niet zonder me, hè" zeg ik hoofdschuddend. "Das niet waar, ik heb het de afgelopen 2 weken zonder jou moeten doen" zegt hij. "Dat was ook geen groot succes" zeg ik. Hij knikt en geeft mij een knuffel. Ik ga nog even snel naar de badkamer om naar de wc te gaan en zie over de rand van de badkuip mijn bikinitopje hangen. Die doe nog snel even onder mijn trui aan. Dan kan ik in ieder geval snel het water in als we nog besluiten te gaan zwemmen. Ook kijk ik snel op mijn telefoon en zie dat ik een appje heb.
??; Ben ik zo onbelangrijk dat je me uit je contacten hebt gehaald?
Ik begrijp hier echt helemaal niks van, maar begin me wel zorgen te maken. Wie zou het in godsnaam kunnen zijn?!
Ik; Ik heb nog steeds geen idee wie je bent...
Ik heb er geen zin in dat deze persoon mijn humeur gaat verpesten voor vandaag, dus laat mijn telefoon boven.
Als we beneden zijn is er niemand te bekennen, maar ik kan ze wel horen. Ik loop naar het raam en zie iedereen in het water en zwaai even. Alleen Liv lijkt mij door te hebben en zwaait terug. De rest lijkt het ook door te hebben en zwaait nu ook. Matthy komt achter me staan en slaat zijn armen om mij heen. "Iemand heeft vanochtend pannenkoeken gebakken en wat voor ons overgelaten" zegt hij. "Yess!" roep ik en maak me los zijn armen en ren naar de keuken. Ik hoor Matthy lachen, maar ik heb echt honger en zoveel zin in pannenkoeken.
De rest van de middag zitten we met zijn allen bij het zwembad, maar om half 5 gaat iedereen naar huis. We zeggen ze gedag en zwaaien ze uit. "Dusss, wat gaan we doen?" vraag ik. "Zin om een film te kijken?" vraagt hij en ik knik. We lopen naar de woonkamer en ik plof neer op de bank, terwijl Matthy de film aan zet. We kijken deze keer het tweede deel van The Hungergames. Als de film net begonnen is, merk ik dat het best koud is in de villa. "Mat, ik ga even je hoodie pakken. Ben zo weer terug" zeg ik en loop naar buiten, waar ik hem op een ligbedje had laten liggen. Als ik weer terug ben, is hij druk bezig op zijn telefoon. "Lukt het?" vraag ik en probeer op het scherm te kijken, maar hij trekt hem net op tijd weg. "Nouu!" zeg ik en ga weer op de bank zitten, maar dan helemaal aan het andere uiteinde. Na 10 minuutjes, wanneer hij eindelijk klaar is, komt hij bij mij zitten. "Wat was je aan het doen?" vraag ik. "Niks hoor, maar je er niet druk om" zegt hij een geeft me een kus op mijn hoofd.
Wanneer de film bijna afgelopen is, gaat de bel. Ik wilde net opstaan, maar Matthy gebaart dat ik moet blijven zitten. "Wie is dat?" roep ik. "Geen idee" roept hij terug naar mij en loopt de kamer weer in. "Schat, jij wilde toch nog douchen? Als jij nu gaat, kan ik na jou" zegt Matthy. Noemde hij me nou schat?! Omg! "Ja is goed" zeg ik en geef hem een knuffel.
Na een lange douche, kleed ik me snel aan en loop naar beneden. Matthy is nergens te bekennen. "Mat!" roep ik, maar ik krijg geen reactie. Ik loop naar buiten en zie Matthy. Ik sla mijn hand voor mijn mond, ik kan mijn ogen niet geloven.
JE LEEST
Voor jou, altijd
RomanceEmma is 19 jaar en woont samen met Liv in een appartementje in Arnhem. Ze kennen elkaar al sinds de eerste klas en zijn onafscheidelijk. Ze ontmoeten onverwachts een aantal leuke jongens, maar weten ze wel waar ze aan beginnen...