Ik hoor geklop op de deur en de deur opent. Ik zie Koen verschijnen. Hij gebaart dat ik stil moet zijn en gebaart dat ik moet komen. Ik probeer me voorzichtig los te maken, maar Matthy heeft zijn arm om mij heen geslagen. Wanneer ik zijn arm wil optillen, houdt hij me alleen nog maar steviger vast. Na veel proberen lukt het me uiteindelijk toch om los te komen. Ik pak een hoodie van de kast en loop met Koen mee naar de woonkamer waar ik Raoul, Milo en Robbie aan tafel zie zitten. "Goedemorgen, lekker geslapen?" vraagt Raoul. Koen en ik nemen ook plaats aan de eettafel. "Kon beter. Matthy was vannacht nog wel een paar keer wakker geschrokken, maar viel gelukkig steeds weer snel in slaap" zeg ik. "Hij heeft echt zoveel geluk met jou" zegt Milo. "Ja, hij is echt een stuk gelukkiger sinds jij er bent" zegt Robbie en mijn wangen beginnen te gloeien en ik kijk verlegen naar beneden. "Nu we het toch over Mat hebben, hij is over 2 weken jarig en het leek ons leuk om hem een surpriseparty te geven." zegt Koen. "Ja, superleuk idee! Kan ik ergens mee helpen?" vraag ik. "Wij regelen de locatie en gasten enzo, als jij helpt met hem afleiden en een geheim houden. Daarnaast zou je Koen ook nog kunnen helpen met de versiering" zegt Robbie. "Komt goed" zeg ik. We bespreken nog een aantal dingen voor het feestje totdat Liv naar beneden komt. Ik geef haar een knuffel en ga naar Matthy toe om hem wakker te maken terwijl de anderen Liv invullen over het idee.
"Goedemorgen" zeg ik en ga met mijn vingers door zijn haar. Hij kreunt en rekt zich uit. "Good morning" zegt hij en opent zijn ogen. "Oehoehoe" zing ik terug en we schieten beiden in de lach. We kletsen nog even en gaan dan naar de keuken om wat te ontbijten. "Joo Mat, over een uurtje gaan we filmen. Raoul en ik gaan nu ff boodschappen doen. Heb je Emma al gevraagd of ze wilde helpen?" roept Milo vanuit de woonkamer. "Ja is goed. Ik vraag haar nu ff" roept hij terug en ik kijk hem verward aan. "We gaan een random eetwedstrijd opnemen en het leek ons leuk als je de borden steeds klaar wilde zetten met Liv, zodat wij niet weten wat eronder zit" zegt hij en ziet dat ik verlegen word. "Je hoeft niet op beeld hoor, we knippen je er gewoon uit" zegt hij om mij gerust te stellen. "Oh, ja is goed hoor. Dan kan ik gelijk zien dat je me mee moet nemen uit eten" zeg ik. "Haha, je bedoelt dat jij mij uit eten mee moet nemen" zegt hij en begint mij te kietelen. "MATTHY STOPP!" roep ik en weet uit te ontsnappen en ren naar de woonkamer. Ik pak een deken die nog op de bank lag en ga eronder liggen. "Waar is Emma nou gebleven?" hoor ik Matthy zeggen die duidelijk ziet dat ik onder de dekens lig. "Ik heb geen idee, misschien onder de stoel?" zegt Koen lachend. Even is het stil, totdat Koen de deken van me af trekt en Matthy me komt kietelen. "NEEE" roep ik en begin te spartelen. "Wil je dat ik stop?" vraagt hij met een ondeugende blik. "JAA, ALSJEBLIEFT MATTHY STOPP" roep ik. "Okee, okee. Vooruit dan maar" zegt hij en stopt.
Ik terug loop naar de keuken om te ontbijten en kom Liv tegen in de keuken. Matthy gaat zo in de video eten en gaat nu dus niet ontbijten. "Ik ga even omkleden, tot zo" zegt hij en geeft mij een kus op mijn hoofd. "Zozo, dat gaat hard" zegt Liv. "Nee, we zijn gewoon vrienden" zeg ik en word rood. "Lieve schat, dit doen gewoon vrienden niet. Hij vindt je echt leuk en zo te zien jij hem ook" zegt Liv. "Ik weet het niet..." zeg ik. "Ik weet dat je het moeilijk vindt om mensen weer te vertrouwen na wat er is gebeurd, maar Matthy is niet zo" zegt Liv en pakt een broodje. "Hij zou je nooit opzettelijk pijn doen. Zie je hoeveel moeite hij al heeft met wat er gisteren was gebeurd? Hij voelt zich voornamelijk kut, omdat hij bang is dat hij jou pijn doet."
Is dat echt zo? Ik dacht dat hij zich juist kut voelde, omdat hij zo erg geschrokken was. Denkt hij echt zo over mij? Waarschijnlijk niet, waarom zou hij? Ik bedoel kijk hoe ik eruitzie. Ik ben niet bepaald knap en best kinderachtig. Hij gaat me nooit leuk vinden, denk ik bij mezelf.
"Em, hallo?" zegt Liv en zwaait met haar hand voor mijn gezicht. "Oh, hey" zeg ik. "Gaat het?" vraagt ze. "Ja hoor" lieg ik. Ze heeft me door, maar weigert erop in te gaan.
Matthy loopt de kamer in en Robbie en Koen hebben de camera's al klaargezet. Niet veel later komen Raoul en Milo ook aan en leggen ons nog even snel uit wat wij moeten doen. Ze pakken allemaal hun zenders en gaan aan tafel zitten. "Dames en heren, jongens en meisjes. Welkom bij de spannendste eetwedstrijd van Nederland..."
JE LEEST
Voor jou, altijd
RomanceEmma is 19 jaar en woont samen met Liv in een appartementje in Arnhem. Ze kennen elkaar al sinds de eerste klas en zijn onafscheidelijk. Ze ontmoeten onverwachts een aantal leuke jongens, maar weten ze wel waar ze aan beginnen...