Onderweg naar huis zit de sfeer er goed in en we zingen weer keihard mee met de muziek, maar deze keer naar One Direction. We zijn beiden erg moe en besluiten we door de McDrive te gaan, aangezien we allebei geen zin hebben om te koken. "Wat wil jij hebben?" vraagt Liv terwijl ze de muziek uit zet. "Uhm, doe maar 20 kipnuggets en een milkshake" zeg ik. Liv bestelt voor zichzelf een Quarter Pounder en een Cola. Als we ons eten hebben gekregen, zet ik de muziek weer aan en we blèren keihard mee.
Ik neem het eten mee naar binnen en Liv zet alvast de tv aan. Ze zet Teen Wolf, maar ze let niet op en heeft alleen nog maar aandacht voor haar telefoon. Om 11 uur kijk ik opzij en zie ik dat ze in slaap is gevallen op de bank. Ik zet de tv uit en pak een deken om over haar heen te leggen. Vervolgens doe ik alle deuren op slot, de lampen uit en ga ik naar mijn kamer nadat ik mijn tanden heb gepoetst. Ik kleed me om en kruip in bed en val binnen enkele minuten in slaap.
De volgende ochtend word ik om half 8 wakker van mijn alarm. Nog 1 dagje en dan is het weekend. Vandaag heb ik les van 9 tot 1. Ik stap uit bed en scroll een beetje door Instagram. Ik besluit Matthy op te zoeken en de Bankzitters te volgen. Na een half uur maak ik ontbijt, pak ik mijn boeken en loop ik met Liv naar school. We hebben dezelfde lessen. Eerst 2 uur statistiek en dan 2 uur psychologie. Wanneer we eindelijk klaar zijn, gaan we naar de supermarkt en halen we croissantjes voor de lunch.
Tijdens de lunch zit Liv de hele tijd op haar telefoon. Het is niet heel gezellig, maar ja, ik ben het ook wel weer gewend. Zo gaat het altijd als ze met een jongen praat. Als mijn bord leeg is, pak ik mijn tas en begin ik aan het huiswerk. Dan hoef ik in het weekend in ieder geval niks meer voor school te doen.
"Heey Em, Robbie appt net dat er volgende week vrijdag weer een wedstrijd is, heb je zin om mee te komen?" vraagt Liv enthousiast. "Oh ja hoor, is goed." zeg ik terwijl ik eigenlijk niet aan het opletten ben. "Jeeejj, ik zal het tegen Robbie zeggen." zegt ze.
*timeskip*
Het is vrijdag en Liv heeft de hele week niks anders gedaan dan met Robbie appen of bellen. Gelukkig hebben we vandaag een korte dag op school vandaag. Als we uit zijn om 1, gaan we meteen naar huis. De wedstrijd begint pas om 7 uur, dus we hebben eerst nog tijd om wat dingen voor school te doen.
We eten vroeg, want Liv wilde per se om 6 uur vertrekken. Ik warm wat restjes op van de vorige avond. Ik ben nog niet eens op de helft en Liv heeft haar bord al leeg. "Schiet op!" zeurt Liv. Ik rol mijn ogen, maar gehoorzaam. Na enkele minuten is het bord leeg. Liv pakt snel onze borden en doet ze in de vaatwasser en binnen een half uur staan we alweer bij het veld.
JE LEEST
Voor jou, altijd
רומנטיקהEmma is 19 jaar en woont samen met Liv in een appartementje in Arnhem. Ze kennen elkaar al sinds de eerste klas en zijn onafscheidelijk. Ze ontmoeten onverwachts een aantal leuke jongens, maar weten ze wel waar ze aan beginnen...