1 > Okyanus ve Gökyüzü'nün Kızı

157 30 43
                                    

Kalbim ilk kez böyle davrandı bayım.
Aceleci, sevgi dolu ve korkak.
Sizin karşınızda bir tek dilim lâl oldu bayım.
Kalbimin sesini duysaydınız eminim sessizliğimden şüphe duyardınız.

Billie Eilish ft Rosalia - Lo Vas A Olvidar

Gecenin sessizliği, Okyanus'un sakin dalgalarına karışırken serin sulardan çıkıp Ay ışığının aydınlattığı kayalığa oturdum.

Yüzüme yapışan koyu mor saçlarımı iteklerken nisan ayının esintisiyle titredim.

Hava soğuk değildi ama ruhuma düşen kar tanelerini hissedebiliyordum.

Üstelik içimden şarkı söylemek bile gelmiyordu.

"Üzgünüm Memora." dedim suda yavaş hareketlerle ilerleyen denizanasına bakarken. "Bugün mini konserimiz yok."

Memora, Okyanus'un dibine yavaşça ilerlerken ofladım.

Saçlarımla aynı renk olan kuyruğumu kayalığa doğru uzatıp Gökyüzü'ne baktım huzursuzca.

"Bir şey olacak." dedim sadece.

"Olmasın." dedi Okyanus. Şu sıralar bitkindi, insanların ruhlarını taşımak ona iyi gelmemişti.

"Artık mezar olmak istemiyorum." dedi yorgunca. Gökyüzü'ne özlemle baktığını hissettim. "Sularımda Gökyüzü'nün yıldızları barınmalı." duraksadı, ardından devam etti.

"İnsanların ruhları değil. Onların acıları, bana çok ağır geliyor."

Gökyüzü'nün Okyanus'a uzanmak istediğini anladığımda burukça gülümsedim yıldızlara.

Avuçlarım serin sulara değdi, Gökyüzü'nün minnetini içimde hissettim.

"Sen bir mezar değil, yuvasın Okyanus." dedim gülümseyerek.

"Benim yuvam, Gökyüzü'nün kalbisin." Okyanus sözlerime dikkat kesilirken konuşmaya devam ettim. "İkimiz de seninle yaşıyoruz, sen de hayat buluyoruz." dediğimde hafifçe gülümsediğini ruhuma düşen mutlulukla anladım.

Okyanus benim ruhum, Gökyüzü benim kalbimdi.

Gökyüzü'nün yıldızları daha da parladı hissettiklerimle.

Gülümsemem genişlerken aniden kalbime çöken ağırlıkla nefesim kesildi.

Ruhum beni sinsice dürttü ve fısıldadı.

"Hislerimde yanılmam."

Birinin avazı çıktığı kadar bağırdığını işittim.

Hassas kulaklarıma dolan erkek sesiyle gülümsemem yüzümde dondu.

Kalbime bir ağırlık binmişti, ne zaman kalbim ağrısa gözlerim kanla bezenirdi.

Okyanus'un da adama eşlik eden çığlığıyla kendime gelip hızla suya atladım ve yüzmeye başladım.

Gökyüzü'nün yıldızları parlaklığını yitirirken Okyanus'un ağladığını dalgaların şiddetinden anladım.

Gökyüzü, onu sakinleştirmeye çalışsa da Okyanus ağlamaya devam ediyordu.

Yuva'm sular altında kalıyordu, boğuluyordum.

"Lütfen İnci." dedi Gökyüzü acıyla.

Beyaz İnci'nin Kanlı YaşlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin