6. Sázka

5 1 0
                                    

Rory

Hned po ředitelově projevu jsem zatáhla Su na záchodky a začala vyzvídat.

,,Odkud sakra znáš toho kluka?" obořila jsem se na ni možná trochu moc hystericky.

,,Říkala jsem, že jsem ho potkala včera v baru." řekla mi rychle Su. Koukala jsem na ni a zamáchala jsem rukama, aby pochopila, že chci trochu více detailů. Když jí to došlo, tak dodala: ,,Chvíli po tom, co jsem s tebou volala, jsem se rozhodla jet domů, jenže Keiře se nechtělo a kecala s Tomem. A tak jsem si sedla k Davisovi a dali jsme se do řeči. Byl moc fajn a vtipnej. Ráno jsem ho našla, jak bloudí po škole, a tak jsem ho zavedla do třídy. Pak jsme spolu šli do tělocvičny a zbytek víš. Teď mi zas ty vysvětli, jak proběhlo vaše seznámení!"

Chvíli jsem na ni zírala a vstřebávala informace. Jasně, že se znají z baru. On přesně vypadal jako ten typ kluka, co po večerech obráží kluby a balí tam kočky. Co mi ale nesedělo, byl ten přátelský tón s jakým o něm Susan mluvila. Vážně mi tu naznačovala, že je to teď její kámoš? Páč to by mohlo znamenat komplikace, jako třeba často ho vídat a mluvit s ním. A tomu jsem se chtěla vyhnout. Rozhovor s ním mi nebyl dvakrát příjemný. Většinou, když jsem s kluky mluvila mívala jsem převahu, ale u něj jsem měla pocit, že na cokoliv, co řeknu vymyslí nějakou odpověď, která mě uzemní. Jednoduše řečeno, jsem při mluvení s ním ztrácela kontrolu, a to mě frustruje.

,,Utíkala jsem od něho, po tom co jsem ho zaslechla jak píchá nějakou holku v učebně dějepisu."

Susan vyprskla smíchy a dlouho jí trvalo než přestala. ,,Takže ty jsi ho šmírovala při sexu?" začala se zase smát.

,,To ne, jen jsem poslouchala za dveřmi..." nedokončila jsem větu, protože mi došlo, že to není zrovna obhajující argument.

,,Dobrá a co se stalo pak? On tě načapal, jak je šmíruješ?" zkoumala dál Susan a já jí neochotně začala vykládat jak to bylo.

,,Takže jsi ho poslouchala za dveřma, jak šuká nějakou holku, pak zdrhlas, jenže si zakopla, on ti šel pomoct a ty jsi na něj vyjela, protože jsi se před ním v podstatě styděla. Chápu to správně?" analyzovala situaci Su.

,,No i tak by se to dalo říct, ale takhle z toho já vyjdu jako ta špatná." zamračila jsem se na ni, ale s náznakem vtipu.

,,Zlato, ale ty jsi na něj byla hnusná, zatímco on ti jen nabídl pomoc. Nedivím se mu, že do tebe rejpe. Ten tě teď bude vnímat jako protivku, protože přece neví, že jsi na něj byla hnusná, kvůli studu z jeho šukání." objasnila mi situaci.

,,Klidně ať si to myslí." řekla jsem jí nezaujatě. Sice se mi ta představa, až tak nelíbila, protože jsem měla radši, když o mě mají lidé dobré mínění, ale omlouvat jsem se mu kvůli tomu nehodlala. Navíc, jasně, že jsem se cítila trapně, po tom co se mnou na těch schodech mluvil. Bylo to tak nové. Bylo to nejblíž co jsem k sexu kdy měla, a zkrátka jsem nevěděla, jak se k němu tehdy zachovat.

,,Fajn. Sledovat vás dva bude ještě zajímavé." dodala Su a v hlase jsem jí zaznamenala něco, co jsem neuměla identifikovat. 

***

,,Tak tady jste!" řekla nám Keira, když dorazila do jídelny s táckem plným zdravé výživy. Hned po ní se k nám posadili i Jack a Nick.

,,Kde jste byli, nemohla jsem vás najít na tribunách?" vyjela na ně Su. 

,,Ten proslov je každej rok o tom stejným, takže jsme se letos rozhodli se z něho ulejt. A vidíš, kromě tebe si nikdo ani nevšiml." pošťouchl ji Nick. Musel jsem se nad tím usmát. Dával jí tak nepatrné náznaky. Kdybych nevěděla, že ji chce, ani já bych jim nedávala jakoukoliv váhu. Tak jak měla ona?

,,Nevadí mi, že jste se ulili, ale že jste nás nevzali s sebou." zasmála se na ty dva Su a obrátila pozornost ke Keiře. ,,A ty máš jakou výmluvu?" naklonila se k ní.

,,Já tam byla. Ale promiňte holky, nenašla jsem vás a sedla jsem si k Wendy a Scottovi." usmála se na nás krátce a pak se zahryzla do okurky. Ani jsem nevěděla, kdo Wendy a Scott jsou. V tom počtu Keiřiných přátel jsem se trochu ztrácela.

Každopádně tahle výmluva, že nás nenašla, nebyla nic nového. Keira často zazdila své kámoše a šla za jinýma, všichni jsme to věděli, ale všichni jsme jí to odpouštěli s omluvou, že je prostě taková.

Najednou jsem si všimla Davise jak stojí ve frontě a baví se s nějakýma holkama. Byl na škole teprve dva dny a už tu z něj dámy šílely - došlo mi, když jsem viděla cca. dalších pět holek, které se za ním s chichotáním ohlédly. Ale taky jsem si všimla, že jemu to vůbec nevadilo. Očividně na to byl zvyklý. A já se bohužel ani nedivila. Byl to hezkej kluk - ba přímo nádhernej. Působil sebevědomě a sexy plus ty krásné tmavě hnědé oči sladěné s vlasy téměř stejné barvy. Taky měl dobře vyrýsované svaly, což i mě lehce bralo. Kdyby to nebyl takovej arogantní vůl, mohla bych ho teď mít na seznamu kluků, kteří přede mnou dají přednost Keiře. Zlehka jsem se usmála nad touto smutnou skutečností.

Všimla jsem si, že zamířil k nám a dloubla jsem vedle do Su. Ta na mě jen hodila pohled "no a co, tak ať si sedne" a já pochopila, že už se tomu nevyhnu. Opravdu se k nám posadil, ale ne vedle Keiry, nebo Jacka, jak bych očekávala, ale vedle mě. Vlastně to možná dávalo smysl. Vedle Susan si sednout nemohl, protože z jedné strany už seděl Nick a z druhé já. A já byla jediná, kromě Su, kterou aspoň trochu znal. Myslela jsem, že prostě nechtěl sedět vedle cizích. Vzápětí mi ale došlo, že to přece není ten typ kluka, co by se styděl před cizíma lidma.

,,Nazdar já jsem Davis." Zamával na ostatní neodolatelným úsměvem a já nechápala, jak mu jen tohle gesto získalo náklonost všech u stolu. Kluci se mu hned představili taky, a když k tomu ještě dodala pár slov Su, přišlo mi jakoby už byl v partě. Hrozný. Nezabralo mu to ani pět vteřin, a už ho tu měli všichni rádi.

,,Nevíš kde je Tom?" zeptala se ho po nějaké době Keira, když spolu všichni u stolu, kromě mě nadšeně konverzovali.

,,Nechtělo se mu po včerejšku brzo vstávat, a tak zůstal doma." řekl jí nezaujatě Davis a já snad poprvé viděla, že by s ní někdo mluvil takovým způsobem. Nebyl na ní hnusný, spíš to znělo mile. Ale nebylo v tom to, co u všech ostatních. To něco, které jsem neuměla popsat. Zaujalo mě to.

,,Proč ty se zajímáš, kde je Tom?" utrhl se na ni Jack. Ona na něj jen protivně koukla a odešla od stolu. Jack v trysku vyletěl naštvaně za ní.

,,Takže sázky na jejich další rozchod. Já sázím dneska večer na kalbě u Jacka. Co vy?" zeptal se nás už zkušeně Nick. 

,,Já myslím, že si to večer rozdaj, takže spolu vydrží o něco déle. Sázím týden." řekla mu Su a když si všimla jak na nás na všechny nechápavě kouká Davis, vysvětlila mu: ,, Tajně se sázíme, kdy se rozejdou. Jejich rozchody jsou totiž častější, jak moje trojky z fyziky. Klidně si taky vsaď." vyzvala ho.

,,Už vás naprosto chápu. Takže... zhodnotím-li situaci podle toho, jak včera balila Toma, sázím taky dnes večer." mrkl na Nicka. Nick se s ním hlasitě rozesmál a plácli si. Žasla jsem, jak rychle se ten parchant v naší partičče zorientoval.

,,A co ty, Rory?" zeptal se mě Nick a já měla pocit, jako by si mě po půl hodině konečně taky všimli.

,,Sázím, že až tak za tři, možná čtyři dny." odpověděla jsem energicky, i když to bylo hodně předstírané. Ovšem nezdálo se, že by si někdo všiml.

,,Fajn, dozvíme se to všichni večer. A vy dámy si rovnou nachystejte rtěnky." koukl na nás Nick sebevědomě. Hned po tom se na něčem domluvil s Davisem a oba spolu odešli.

Ve Stínu SlunceKde žijí příběhy. Začni objevovat