7. Parťáci

6 1 0
                                    

Davis

Odcházel jsem s Nickem a u toho se ho ptal: ,,Cos myslel tím, ať si nachystají rtěnky?"

,,No, vždy se sázíme, že pokud vyhraju já, teďka i vlastně ty, tak dostanu pusu od holky, která prohraje. Pokud by vyhráli holky, tak my jim budeme dlužit odvoz. Kamkoliv si ty dvě nádhery řeknou." objasnil mi Nick a já se už opravdu začínal chytat. Vlastně to nebyla vůbec špatná sázka, a myslím, že jsem i chápal, proč ji Nick vymyslel.

,,Ty máš rád Su, že jo?" zeptal jsem se ho na rovinu a on na mě uznale zvedl obočí.

,,Víš, že jseš jedinej, kdo si toho všiml?" řekl mi, a já se jeho odpovědi moc nedivil. Ty náznaky bych málem nepochopil ani já, natož holka nebo někdo bez zkušeností.

,,Nedivím se. Hochu, ty moc balit neumíš." rýpl jsem si do něj. Chvíli koukal ublíženě, ale pak uznale zahýbal rameny.

,,Jsem do ní udělanej už dlouho, ale nikdy jsem nesebral odvahu." přiznal se mi a šlo na něm poznat, jak moc ho to trápí. Neměl jsem sice zkušenosti s takovými city, ale chápal jsem ho. Minimálně proto, že jsem znal, jaké to je po někom toužit.

,,Tenhle rok jsem tu já, brácho. Tenhle rok ji sbalíš." řekl jsem mu naprosto bez pochybností. Já věděl, jak na holky a rozhodl jsem se mu pomoct. Přeci jen, něčím tu karmu napravit musím.

,,Tys tu měl bejt už dávno. Už jen kvůli tomu, že teď už tu u toho sázení nejsem na ty dvě holky sám." zasmáli jsme se oba. Cítil jsem, že mi byl za mou podporu vděčnej. Začínal jsem si myslet, že by se mi tu i mohlo líbit. Co se lidí týče, nikdy jsem si s nikým takhle nesedl hned napoprvé.

,,A jak to máš s tou druhou? S tou brunetou?" využil jsem naší chvilky upřímnosti. Ani nevím, proč mě zajímala. Možná proto, že jako jediná u stolu nic neříkala, ani nikdo o ní. Mátla mě. Někdy dokázala být tak drzá a provokativní, a jindy byla zase tichounká holčička v koutě. Jestli jsem měl od někoho zjistit i něco víc, Nick byl zřejmě nejlepší možnost.

,,S Rory? To je ta nejlepší holka pod Slunkem. Teda kromě Su, samozřejmě. Ale jako kámoška je opravdu skvělá. Je to nesmírně obětavá holka, ale nenaštvi ji, pak umí bejt nebezpečná." varoval mě, jenže přišel s křížkem po funuse. Sice nevím čím jsem tu holku vytočil, ale něčím asi jo. Vrhala na mě vražedné pohledy sotva jsem byl ve stejné místnosti. Tohle jsem s holkou - se kterou jsem ještě nespal - nezažil.

,,Proč se ptáš zrovna na ní?" všiml si Nick mého zamyšleného výrazu a zakmital na mě obočím. ,,Zalíbila se ti snad?"

,,To ne! Spíš mě zajímalo, proč je ke mně tak nepřátelská?" zarazil jsem ho dřív, než si vůbec stihl něco myslet. Tohle je problém ve sdělování, lidi napadají závěry, které jste ani nevypustili z pusy.

,,Rory nebývá nepřátelská. Ve větší skupince lidí bývá tichá, to jo. Ale není na lidi bezdůvodně zlá. Neudělal jsi jí něco?"

,,Nic o čem bych věděl. Jen jsem jí jednou potkal na schodech, nabízel jí pomoc, když spadla, ale už tehdy mě poslala do háje." postěžoval jsem si a přemítal, proč kurva takhle moc řeším jednu holku.

,,To je dost divný. Zkusím se poptat, jestli někdo něco neví." slíbil mi a pak jsme se rozloučili.

***

Dorazil jsem domů a už u vchodu mě zastavil kmotr. ,,Kde jsi byl?" řekl mi přísným tónem.

,,Na obědě a pak jsem se zakecal s kámošem. Zatýkáš mě, nebo můžu změnit stanoviště?" řekl jsem mu otráveně. Tenhle styl rodičovské autority jsem fakt nemusel.

,,Řekl jsem ti přece dost jasně, že škola netrpí pozdní příchody." skrčil k sobě obočí a očividně očekával, co mu řeknu.

,,Jsem ve škole novej. Neznám to tam. Včera jsem nemohl najít ani ředitelnu, a to jsou k ní šipky. Zní opravdu tak neuvěřitelně, že jsem se jednoduše ztratil?" rozhodil jsem na něj rukama a vzápětí si je založil na prsou.

Kmotřík na mě koukl a bylo vidět, že tahle možnost ho ani nenapadla. Nejspíš si myslel, jak jsem někde za školou hulil trávu. Poté se mu obličej trochu uvolnil a řekl mi: ,,Dobrá, pro tentokrát z toho nebudu dělat žádné závěry. Dávám ti šanci, nechci ať si myslíš, že ti nevěřím."

Bylo mi jasné, že lže, a že mi nevěří ani za mák. Ale bylo mi to fuk. Byl jsem rád, že odešel a já měl zas klid. Došel jsem do svýho pokoje a mrskl batohem o skříň. Bylo mi jasné, že večer mě ten dědek nikam nepustí. Ne po osmé večer. Bože, tak trapný. Připadal jsem si tu jak děcko. Fakt by se mi hodila ta večerní akce, abych trochu upustil páru, možná i zklátil nějakou krásku.

Přišla mi smska od Toma, ve které psal: ,,Večer je u mýho kámoše Jacka akce. Jdeš? Je to v 8." a k tomu poslal ještě adresu. Odepsal jsem mu, že jsem to stejně měl v plánu, ale že adresa se hodila. Domluvili jsme se, že mě tu o čtvrt na osmé vyzvedne. Musel jsem kmotříkovi utéct, jinak by to nešlo.

***

Skočil jsem z okna na větev naproti baráku, přitáhl se nahoru a pak jednoduše sešplhal dolů. Ještě štěstí, že mám celkem fyzičku, člověk bez ní, by se tam jen tak nepřitáhl. Naskočil jsem k Tomovi do auta a ten se mě hned ptal: ,,Takže jsi ve škole dva dny a už znáš ty nejdůležitější lidi, jo?" řekl mi pobaveně a já mu jen sebevědomě odpověděl: ,,Když máš tak přirozené charisma jak já, jde to samo."

,,Tak se pochlub. Koho už jsi stihl poznat?" vyzvídal nějak nadšeně. Podezříval jsem ho, že už něco před tou jízdou měl. Ne moc, možná panáka nebo dva, ale byl jaksi v náladě.

,,Díky tobě jsem už znal Susan a trochu málo i tu zrzku, tuším Keiru. Su mě dneska seznámila s Nickem a Jackem. Stačilo, nebo jsem vám něco zatajil pane inspektore?" odsekl jsem mu ironicky.

,,A nezatajil si takovou drobnou hezkou brunetku? Patří taky k nim do party." zvedl na mě obočí.

,,Jo ta tam byla taky, ale byla jaksi tichá, zapomněl jsem na ni." zalhal jsem mu. Nechápal jsem, proč ze všech lidí se ptal na ni. Já ji nesdělil naprosto záměrně.

,,Jojo, taková je Rory." zasmál se potutelně, jako by věděl něco co já ne. A to mě žralo. Nedal jsem to najevo a v klidu se zeptal: ,,Je tu snad něco, co bys mi o ní chtěl říct?"

,,Jen to, že je fakt dobrá v posteli." pochválil ji Tom nechutným hlasem. Nechápal jsem jak by taková holka dala zrovna Tomovi. Jasně byl to kámoš, ale bože já bejt ženská nosím v jeho blízkosti kolem hlavy igelit.

,,To ti mám věřit, že by tak chytrá holka dala tobě?" urazil jsem ho posměšně.

,,I chytré holky jde opít." mrkl na mě. A koukl zpět na cestu.

,,Smutné je, že je vůbec musíš opíjet, aby s tebou vlezli do postele." poznamenal jsem a začal sledovat cestu. Tak trochu mi došlo, že jeden z nás by mohl.

Ve Stínu SlunceKde žijí příběhy. Začni objevovat