2. Eemaal op zweinstein

4.1K 180 11
                                    

(Melody pov)

Voordat ik de trein uitstapte nam ik afscheid van Ron , hermelien , Leo , George, Fred, en harry en liep nog even naar de coupe van draco om mijn spullen op te halen.

En er zat nog een iemand in de coupe te wachten, het was (wat ik al had gedacht)

Draco.

Ik pakte me spullen van de rekken en keek hem recht in zijn ogen aan. Hij was namelijk opgestaan en stond nu recht voor me. Hij pakte mijn hand vast , en liep samen met mij naar de koetsen.

We waren de laatste 2, dus hadden een koets voor ons alleen. Oppeens ging er een schock door me heen, iets trok de koets. Ik pakte snel draco's hand vast en kneep erin. "Melody wat is er?" Vroeg hij verbaasd.Wat trekt de koets? Zei ik angstig. "Ik weet niet wat je bedoelt melody." Zei draco. "Laat maar ik denk dat ik het me verbeeld heb.. " zeg ik snel. Na een tijdje begon hij over zich zelf te vertellen en over zijn ouders.

"Weetje we hebben best veel gemeen." zei draco. "Ik ben ook een volbloed tovenaar & jij ook!" Zei hij. "Ja , eigenlijk wel. "zei ik hem lachend.

Dat is dan ook het enige jij hebt tenminste ouders.. Maar dat hoeft hij niet te weten dan gaat hij me alleen maar zielig vinden.. Maar waarschijnlijk weet hij het toch All aangezien het in de kranten stond.. Toen ik 5 was zijn ze overleden toen ze op een zoektocht gingen naar voldermort.. Ik weet niet meer of het was om hem te steunen of doden..

We stapte samen uit de koets en rende naar het kasteel we waren namelijk al gigantisch te laat.

Gelukkig waren de deuren nog open dus renden we gelijk door naar de grote zaal en we duwde samen de zware deur open. Iedereen keek ons aan. Toen hoorde ik een zware stem spreken. Het was Albus Perkamentus.

"Willen de heer Malfidus, en Miss slytherin gaan zitten?"Zei hij luid. Iedereen draaide zich. Ze keken me allemaal aan. Ik bloosde en liep snel naar de slytherin tafel. Ik keek nog even achterom naar de tafel waar Ron ,hermelien , harry en Fred en George zaten. Ze keken me allemaal heel verbaasd aan.  Ik ging zitten , en draco kwam naast me zitten. Ik schepte , sla & mais op en at het rustig op. Na dat iedereen uitgegeten was,

kwamen de mededelingen van Perkamentus.

Er zijn veel belangrijke en schokkende dingen gebeurd vorig jaar maar dit jaar gaan we knallen! Welkom in het nieuwe jaar.

Na een korte pauze begon hij weer met praten en iedereen was in een klap stil.

Ook hebben we dit jaar een speciale gast op onze school.

Niemand minder dan melody slytherin ...

De erfgenaam van slytherin ! (Heeft niks te maken met deel 2 Bdw)

Het werd weer even stil..

Ook is het kasteel dit jaar extra beveiligd!

dat waren de mededelingen.

En nu naar bed iedereen!

Ik stond op en liep richting de deur. Net toen ik weg wou lopen werd ik aangetikt door een paar bekende mensen uit grifindor, Ron, hermelien, harry , Fred & George .

"Huh, ben jij serieus erfgenaam van slytherin."zei George verbaasd. "Jep!" ik verlegen. Ze bleven me een paar minuten verbaasd aankijken. Todat hermelien de stilte verbrak. "Harry , Ron gaan jullie mee Naar bibliotheek?"

Ze liepen zwijgend achter haar aan en toen waren ik George en Fred nog over.

"Nah, boeiend dat je in slytherin zit! ik had gewoon gedacht dat een prinses van slytherin extreem arrogant en gemeen was zoiets als draco maar dan erger." Zei Fred

Met ze drie schoten we in de lach.

"Maar wat doet draco dan ?" " tegen mij doet hij super aardig!" Zeg ik.

"Nou hij heeft altijd een mening over iedereen & een hij is een player dus pas op!!"zegt George. We nemen afscheid, en ik loop richting de leerlingenkamer van slytherin.

"Wachtwoord."zegt het schilderij. "Duivelspopcorn." Zeg ik. En het schilderij zwaait open. Ik loop de gang door en kom al snel bij een grote kamer met veel banken en een openhaard. "He melody kom je bij ons zitten?" Zegt victoire. "Ik heb je nog niet aan onze hele vriendengroep voorgesteld!" Ik loop naar ze toe en ga op de leuning van de bank zitten. "Je kent : Blaise , draco, korzal, kwast & patty natuurlijk al wel maar we hebben nog meer in onze groep." "Dit is Theo." Zegt ze wijzend naar een bruinharige jongen. "En zijn tweeling broer Alec" "en deze twee giebelende meiden zijn Camille en sia" zegt victoire. "Hoi ik ben melody." Zeg ik glimlachend. De hele avond kletsen we nog en dan loop ik samen met Camille ,  victoire en sia de trap op naar een slaapzaal. " kijk dit is onze slaapzaal, alleen de populaire kinderen slapen hier!  Onze vriendengroep dan er horen nog meer bij maar dat zijn meer meelopers.. Er is nog een bed over en die is voor jou!!" Zegt sia. "Waar is patty dan?" Zeg ik. Met zijn 3e kijken ze mij lachend aan. "Patty?" Zegt Camille verbaasd. "Patty is een meeloper.. Niet dat wij van die meangirls zijn ofzo maar dat kind is echt gestoord.."

Ik loop naar het bed toe en kleed me om. Daarna schuif ik de koffer onder mijn bed en kruip onder de warme dekens.

Volg @seaofgalaxy en lees haar draco malfoy fanfictie: Zabini

The Princess of Slytherin. (Word herschreven!!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu