17. Vrienden

1.9K 131 16
                                    

Ik voel een hand op me schouder. Het is harry. Hij komt naast me zitten en slaat een arm om me heen. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en begin zachtjes te huilen.
"Echt. alles... zitt . me .. tegen.."stotter ik.
"Ik ben er voor je onthoudt dat oke."zegt harry "We hebben nog 1 dag vakantie en dat is morgen hou vol melody." Ik begin te lachen "Wat ben je soms ook onnozel."zeg ik lachend. We blijven daar praten tot het avond eten en lopen dan naar de grote zaal.
"Doei harry we spreken snel af."roep ik hem na. "Bye mel! dat doen we zeker."roept hij terug.

Ik draai me om en opeens staan Fred & George voor me
"Omg jongens wat heb ik jullie lang niet meer gesproken zeg!"Zeg ik. Ik knuffel ze.
"Aha nog even knap als toen."zegt George .Kom bij ons aan tafel."ik hoorde trouwens dat je weer single bent."zegt Fred. "Hoe weten jullie dat zo snel?"zeg ik lachend.
"Je bent volgens alle jongens het knapste & populairste meisje van de school natuurlijk weten we het dan."zegt George. "Pas maar op schoonheid ,alle jongens zijn op jou uit. " zegt Fred. Draco ging gwn vreemd en ik hoorde dat die dronken was."zegt George.
"Voor de derde keer deze maand ja. " zegt Fred lachend. Zelf moet ik ook lachen & loop met hen mee naar de eettafel. We hebben het super gezellig en na het eten loop ik mee naar hun leerlingenkamer. Wachtwoord.. (Zegt Het schilderij)
Hermelien fluistert het wachtwoord en met ze alle lopen we naar binnen.
Met ze alle gaan we op de banken voor de openbaard zitten.

"Maar trouwens wat zag je eigenlijk in draco?"zegt harry opeens.
"Tja, ik zocht gewoon iemand die er voor me was.. En me steunde enzo.. En ik had het gevoel dat hij ECHT om me gaf " zeg ik afwezig. Wij geven ook om jou .." Zegt Ron
Hij bloosd. "Fijn om te weten. " zeg ik glimlachend. "Ga je volgende week trouwens mee naar zweinsveld om de vakantie af te sluiten. " zegt hermelien.
"Gezellig ik ga mee !" zeg ik. "Eey ik ga slapen ik zie jullie morgen!"Zeg ik.
"Doeiiii mellll"schreeuwen ze. "Byeeee."schreeuw ik terug. Ik loop de leerlingenkamer van de Griffoendors uit.

"Melody ... Melody " hoor ik iemand zeggen. Ik kijk om en zie draco in de gang liggen.
Ik loop naar hem toe.
"Heb je weer alcohol gedronken?"Zeg ik. Ik buig mijn hoofd naar hem toe.
Jep alcohol...
"Madame pleister! " schreeuw ik hard.
"Melody loop niet zo hard te schreeuwen."zegt iemand achter me. Het is mevrouw anderling. "Mevrouw draco... is ... " zeg ik. Ze loopt maar hem toe.
"Hij is dronken. " zegt ze nors. We tillen heb samen op en hij steunt op onze armen.
Op naar de ziekenzaal. Eenmaal in de ziekenzaal tillen we hem in het bed.
"Ik ga maar is. " zeg ik. "Moet je niet voor hem zorgen & Is hij jou vriendje nog wel , ik hoor dat natuurlijk niet te vragen maar ik ben Nieuwschierig. " zegt proffesor anderling.
"Nee niet meer , hij ging vreemd dus hij is mijn zorg niet meer maar die van Patty. "zeg ik droog. Ik zeg gedag tegen mevrouw anderling en loop weg.

Naar de leerlingenkamer van slytherin. Ik nurie een liedje in me hoofd en begin te zingen in de gang.
"Knap & ze kan zingen!! is er iets wat je niet kan melody. " zegt kay.
"Er is zat wat ik niet kan .. Zoals zwerkbal en meer!" Zeg ik.
Samen lopen we naar de leerlingenkamer. "Heb je trouwens al gehoord dat draco weer dronken was?" zegt kay. "Ja ik heb hem van de vloer afgedragen naar de ziekenzaal."zeg ik. Voorzichtig buigt hij naar mij toe. En ik naar hem, zachtjes drukt hij zijn lippen op die van mij, en ik kus hem terug. Zachtjes duw ik hem van mij af. "Sorry.. Ik weet niet of ik dit kan... Het is net ui tussen mij en draco.. "Zeg ik. "Ik begrijp je.. Ik wacht." Zegt hij.
"Maar ik ga naar bed doei." Zegt ik. "Welterusten."zegt hij met een knipoog.

stem op dit boek en volg mij!
Groetjes Bente

The Princess of Slytherin. (Word herschreven!!)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu