3 yıl önce
Rüya'dan
"Barın, ben burada açlıktan öleceğim. Lütfen gidelim."
Okul olarak bir dağ gezisine gelmiş ve okulun belirlediği bir otele yerleşmiştik ancak burası hijyen adlı kelimenin kesinlikle bilinmediği bir yerdi ve tam bir gündür aç dolaşıyordum.
"Rüya, bunu bininci kez söylüyorum; hocaların gözleri üzerimizde ve burayı onlar belirledi. Gitmek istersek eğer iyi biz izlenim olacağını hiç düşünmüyorum."
Oflayarak oturduğum sandalyeye iyice gömüldüm. Derin bir nefes aldıktan sonra biraz durdu, ardından sesini alçalttı. "Ama gelirken yakınlarda bir yerde benzin istasyonu görmüştüm."
Gözlerimin parladığına emindim.
"Bir bahaneyle oraya gideriz, bir şeyler alırız ve yeriz. Bence mantıklı bir fikir çünkü ben de acıktım."
"Bence de mantıklı."
*****
Kesinlikle mantıklı bir fikir değildi! O benzin istasyonuna yürüyerek gitmeyi düşünmek de hiç mantıklı değildi.
Neredeyse hiçbir arabanın geçmediği ve buz gibi olan asfalta oturduğumda Barın da yanıma çömeldi. "Ne kadar kaldı?" dediğimde bakışlarından az kalmadığını anlayıp ofladım.
"Hep senin yüzünden oldu bunlar." diye sitem ettiğimde kaşlarını kaldırdı. "Acıkan sensin ve suçlu ben miyim?"
"Sen de acıkmıştın."
"Ama senin gibi sızlanmıyordum."
"Ya, şimdi de sızlanıyor mu oldum? Gelmeseydin o zaman, ben kendim gidip gelirdim."
"Sen, kendin... Güldürme beni, Rüya. 100 metre yürüyoruz ve sen yoruldum diyorsun. Ben olmasam üç günde gidip gelemezdin. Seni aramaya çıkardık."
Tam sözlerine cevap vereceğim sırada duraksadım. Aklıma gelen fikirle yüzüme sinsi bir sırıtış yayıldığında Barın geri çekildi. "Bu gülüşten hiç hoşlanmadım." dediğinde "Merak etme." diye karşılık verdim. "Sana bir şey yapmayacağım. Sadece düşündüm ki biz burada durursak hocalar hala gelmediğimizi illaki fark edecekler ve içlerinden biri 'Tamam, ben gidip alayım onları.' diyecek. Bizim de yürümemize gerek kalmayacak. İkimizden biri ayağı burkulmuş gibi yapsa yeter."
Durdu, düşündü.
"Evet, bu sefer bu gerçekten mantıklı bir fikir. Aferin."
"Kuru bir aferinle olmaz. Şehre döner dönmez bir kutu çikolatamı istiyorum, haberin olsun."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Rüya | Texting
Nouvelles(Tamamlandı.) 05***: Bugün çok yoruldum. 05***: İki tablom vardı bitmemiş. 05***: Onları bitirdim. 05***: Yarım kalmasınlar diye. 05***: Aklıma sen geldin resim yaparken, 05***: Saşırdın mı? 05***: Ben şaşırmadım. 05***: Aklımda çalan müzikle...