4

152 4 0
                                    

Utekala som čo najrýchlejšie. Otvorila som dvere, kde už stál profesor Snape. "Slečna Blacková, meškáte 5 minút" poznamenal.

"Prepáčte pán profesor, j-ja som nevedela nájsť učebňu" ospravedlnila som sa.

"Potrebujete mapu?!" uškrnul sa. "Strhávam Chrabromylu 10 bodov" ach no super. Počula som všetky povzdychy chrabromylčanov. No snažila som si to nevšímať a posadila som sa vedľa Harryho. Profesor pokračoval vo výučbe.

"Dnes sa naučíme robiť elixír zvaný Spľasnutý elixír je to protiliek na nadúvací roztok alebo na zmenšenie objemu, hodilo by sa to vám pan Goyle" poznamenal. "otvorte si stranu 28, máte tam príručku tak nech sa páči, kto ho bude mať prvý získa 50 bodov pre ich fakultu" dohovoril a tak som sa pustila do toho.

Potichu som si prečítala postup " Prísady: sušené žihľavy, slimáky, dikobrazie ostne, drvené hadie zuby
Príprava: necháme rozvariť 200g sušených žihľavy, pridáme podusené slimáky a rozdrvené hadie zuby. Potom lektvar odstavíme z ohňa a pridáme tri dikobrazie ostne. Pozor na správnu hmotnosť žihľavy a na pridávanie ostňov až po odstavení z ohňa" to by mala byt hračka. Pustila som sa do toho. Prvé som si vyzbierala všetky potrebné prísady a položila si ich vedľa kotlíka do ktorého som naliala ako prvé čistú vodu. Vymerala som si žihľavu presne 200g ako bolo napísané a dala som to rozvarit. Rozdrvila som hadie zuby, podusila slimáky. Čakala som za vodou. A tak som sa poobzerala po učebni. Kde som videla ako Harry pomáha s tým Hermióne. Ako Seamusovy vybuchol kotlík do tváre, na čom sa všetci hneď začali smiať. A Freda, ktorý pravdepodobne celý čas na mňa pozeral. Okamžite ma zamrazilo. A tak som sa začervenala, muselo to byť vidno. Snažila som sa ho nevnímať a začala som sa naspäť venovať elixíru. Hodila som do kotlíka rozdrvené hadie zuby, podusené slimáky a tri dikobrazie ostne a začala som to miešať. Keď v tom sa ozval profesor Snape k Fredovi.

"Pán Wealsey, máte sa venovať elixírom a nie prizeraním sa na slečnu Blackovú" dopovedal a ja som sčervenela ešte viac.

"Prepáčte pán profesor, ale aj slečna Blacková je zaujímavejšia ako nejaký Spľasnutý elixír" poznamenal hrdo a ja som myslela že na mieste odpadnem.

"Odídte z mojej hodiny pan Weasley" odpovedal chladne profesor. A Fred sa s nadšením postavil a odišiel, po ceste zazrel na mňa a žmurkol pravým okom. V ten moment sa mi podlamali kolená a ja som bola unesená. Fred odišiel. Zrazu Hermióna zdvihla pravú ruku.

"Áno slečna Grengerová?"

"Mám hotový elixír pán profesor" odpovedala.

"Tak na to sa pozrieme" postavil sa profesor vedľa Hermióny a začal skúmať elixír. "Výborne slečna Grengerová, ale bez pomoci pana Pottera by ste to sama nezvládli však?" zdvihol jedno obočie. "Pripisujem Chrabromylu 30 bodov" dohovoril a hodina sa skončila.

Postavila som sa a išla vyhodiť môj elixír. Odložila som kotlík na svoje miesto a vyšla z učebne. Išla son pomalým krokom keď v tom ma niekto stiahol do chlapčenských záchodov. Udrela som ho lakťom od brucha aby ma pustil. Otočila som sa a bol to Fred.

"Au, kľud to som len ja" povedal zdesene a chytil sa za brucho.

"P-prepáč.. Nechcela som" ospravedlnila som sa a ostala len tak stáť nemo.

"To nevadí, znesiem veľa" zasmial sa. "Prepáč že som si ťa takto uniesol ale potrebujem s tebou hovoriť" zvážnel a pristúpil ku mne o krok bližšie.

"Fred, horšie miesto na riešenie vecí si si vybrať nemohol" poznamenala som a usmiala sa "Porozprávame sa na obede dobre? Musím aj tak ísť na hodinu"

"Tak dobre, budem tam" dohovoril a ja som odišla. Musela som sa znovu ponáhľať na hodinu.

Keď som sa tam dostala, posadila som sa a počúvala výklad. Snažila som sa čo najviac sústrediť ale nedalo sa, mala som plnú hlavu Freda. Ten chalan mi ale pomotal hlavu. Keď konečne som mala po všetkých hodinách a bol čas ísť na obed, začala som trochu stresovať že čo chce so mnou Fred riešiť. Prišla som do veľkej siene, kde už všetci sedeli. Uvidela som ako Fred na mňa máva. Tak som si prisadla k nemu. Všetci boli naôkol nás tak si myslím že asi teraz sa rozprávať nebudeme.

"Ahojte" pozdravila som ich a všetci mi odzdravili naspäť. Bola som dosť hladná tak som si hneď začala vyberať čo si dám, bolo tam toho strašne veľa. Vybrala som si niekoľko lievancov, asi to najlepšie jedlo čo existuje.

"Tak o čom si sa chcel rozprávať?" spýtala som sa a pomaličky začala jesť.

"Potrebujem od teba takú maličkosť" posumial sa a pozrel na Georga ktorý sa okamžite k nášmu rozhovoru pridal.

"Dokázala by si sa dostať do pracovne profesorky Sproutovej?" spýtal sa George.

"Sprautovej?" pozerala som nechápavo, čo s ňou chcú?

"Áno, má v svojej pracovni výťažok z Asfodelu ktorý potrebujeme.." rozprával Fred.

"Na tajnú vec o ktorej nemôžeš vedieť!" prerušil ho George.

"Aha, tak si to zohnajte sami, nie?"  nejak sa mi nechcelo im pomáhať v ich činoch.

"Tu je ten problém Deli, nás už Sprautová pozná" povzdychol Fred.

"Tak spravíš to pre nás?" spýtal sa George a ja už som išla pokrútiť hlavou že nie keď "Alebo lepšie sprav to pre Freda" pousmial sa George a Fred na mňa flirtovne mrkol. Zarazene som na nich nemo pozerala no napokon som súhlasila.

"Tak dobre, ale nie len kvôli Fredovi ale aj kvôli tebe George, dobre?!" vysvetlila som im to. Obidvaja prikývli a ja som sa mohla ďalej v kľude jesť.  George dojedol a tak vstal od stola a stratil sa v dave ľudí. Fred ešte ostal vedľa mňa, no keď odišiel George, hneď sa otočil na mňa.

"Aj tak dobre viem, že to robíš len kvôli mne Deli" žmurkol na mňa. Skôr si myslím že to je využívanie ale som pre srandu tak prečo nie.



We are Forever™ [HP] Where stories live. Discover now