Kotak-kotak yang berisi makanan diletakkam dihadapan rak makanan yang ingin di tambah.Sudah 6 bulan bekerja di kedai serbaneka tetapi pendapatan gadis itu untuk membayar yuran pengajiannya masih tidak mencukupi.Ingin harapkan abangnya mati hidup semula pun takkam berbayarlah yuran tersebut.Hidup dia tidak senang seperti pelajar yang sama tempat pengajian dengannya.Kerja sebagai penjaga kedai serbaneka itu adalah pekerja ke 5 dia dalam tahun ini kerana hal-hal yang dia tidak dapat tangani.Pelajar tetap pelajar.Itu sudah menjadi sebahagian dari prinsipnya.Ingim belajar dan bekerja dengan baik tetapi apabila isu kewangan menjadi halangan dia terbahagi kepada dua pilihan.
Kerja sambil belajar.
atau
Berhenti belajar dan kerja.
Hidup di sesebuah bandar tidak semudah yang disangka.Dia sedikit bersyukur kerana die tidak perlu mencari bilik atau mane-mane rumaj sewa kerana pusat penganjiamnya telah menyediakan tempat tersebut tetapi itu pum menjadi isu kerana tidak boleh keluar atau masuk ke kolej selepas 12 malam.Waktu kerjanya juga mujurla hingga 10 malam saja.
'Min Yoenji'
♤♤♤
Kaki melangkah menuju ke kamarnya.Setiap pelajar yang melewati koridor arasnya pasti menegurnya walaupon Yeonji tidak berapa mengenali mereka. Sudahpun menjadi adat disitu jika tidak merela dianggap sombonh oleh senior.Jam sudah menunjukkan pukul 10;30 malam,Yeonji bercadang untuk makan ramyum sahaja.Gajinya masih belum dibayar untuk bulan ini.
Tiba saja dihadapan kamarnya dia mengetuk manalah tahu rakam sekamarnya ada.Jarang gadis itu berada di kolej tahu-tahu dia akan tidur diluar.Perkara itu tidak menjadi isu untuk pelajar kolej janji mereka hadir ke kelas.
Ttokk...Ttokk!
tiada jawapan.Maksudnya Yeonji harus mengeluarkan kunci pendua kamar tersebut.Sesudah pintu dibuka pemadangan yang dilihat adalah kamar yang kosong.Tiada sesiapa."Bila jerla minah ni nak balik?naik berhabuk tempat dia" omel Yeonji seraya mencapai penyapu dan menyapu bilik tersebut.Rakan sebiliknya merupakam orang ada-ada.Mungkin sebab itu gadis itu jarang balik ke kolej.Selesai itu,Yeonji membersihkan dirinya dan makan.
Yeonji baru saja ingin melelapkan matanya tetapi pintu biliknya di tolak dari luar.Dia melihat seorang gadis memakai gaum singkat sambil memegang kasit tumit timgginya "Have fun?" soal Yeonji melihat rakannya;Soula.Gadis bertubuh kecil itu tersengih-sengih.Kasut tumitnya diletakkan dibawah katil lalu duduk di meja belajar sambil menanggalkan aksesori di kepalanya."Aku risau betul kau ni,asyi takde je dekat kolej" ujar Yeonji seraya mendekati Soula "Alahh...aku keluar ada hal bukam saje ii" Soula membuat wajah comelnya agar tidak dimarahi Yeonji.Gadis itu tersenyum."Chat aku kalau kau tak balik lain kali..kau selalu macam tu" Yeonji kembali ke katilnya.Soula tertawa kecil.
"Ouh ya,macam mane kerja?" soal Soula melihat Yeonji yang sudah berselubung didalam selimutnya."Biase je...janji tak lewat sudahla" ujar Yeonji seraya memejamkan matanya.Memang selalu dia bertukar tempat kerja atas kelewatannya.Soula hanya mengeleng melihat rakan sebiliknya.
YOU ARE READING
TEDDY||K.T.H||
FanfictionKesusahan menyebabkan Yeonji memulakan kerja dengan seorang lelaki yang merupakan pemilik kelab malam di Seoul dan disitu dia telahpun diambil dijadikan sugarbaby oleh seorang lelaki yang dia sendiri tidak kenali.Dari situ bukan kehidupannya saja be...