7

11 0 0
                                    

Taehyung yang tadinya sedang membelek fail kerjanya teralih apabila ada seseorang masuk ke dalam pejabatnya.Terus satu senyuman senang hati terukir di wajah lelaki berahang tajam "Hye my teddy" tegurnya terlebih dahulu apabila melihat Yeonjin mengenakan shortpants dan hoodie.Sangat comel.Sesuai dengan gelaran yanh diberinya kepada gadis itu "Hye Daddy" Yeonjin berjalan menuju ke arah Taehyung dengan senyuman manisnya.Taehyung membuat isyarat supaya Yeonjin kearahnya dan Yeojin agak terkedu tetapi hanya diikutkan saja.Pinggangnya dirangkul rapi oleh Taehyung dan ditarik lelaki itu agar duduk diatas pehanya.

Yeonji tersipu untuk duduk diatas peha lelaki itu. Melihat reaksi gadis kecil diatasnya Taehyung tertawa kecil dan mengeratkan lagi rangkulannya "Kenapa Teddy?ada yang tak okay?" soal Taehyung seraya rambut gadis itu diselit dibelakang telinganya."Ah?t-takde ape daddy" gugup Yeonji.Dia mengeliat dengan apa yang dilakukan Taehyung membuatkan Taehyung tertawa kecil."Ahh~Teddy" Panggil Taehyung seraya bersandar ke kerusi kulit kerjanya "Dae?Daddy penat?nak teddy tolong apa-apa?" soal Yeonji ramah saja melihat Taehyung yang bersandar dengan mata yang tertutup."Teddy nak tolong apa?" soal Taehyung mendatar.Yeonji mengigit bibirnya,apa ada dia tersalah cakap ke?"M-manela tahu kan..heheh" sengih gadis itu pula.

Taehyung menghela nafas berat apabila melihat reaksi Yeonji.Geram saja rasanya."Teddy,tolong urut kaki daddy kejap" lembut saja suara Taehyung seraya bangkit dari sofa diikuti Yeonji.Gadis itu hanya memerhati saja Daddynya yang bergerak kearah sebuah sofa dan duduk bersandar "Gurae" ujar Yeonji mula mendekat Taehyung.Dia menanggalkan beg silangnya dan diletakkan diatas meja.Rambutnya diikat kebawah lalu dia duduk diantara kaki Taehyung. Melihat perlakuan gadis itu fikiran Taehyung sudah mula meliar.Sangat naif gadis dihadapanya."agh!" rengek Taehyung apabila Yeonji menekan bahagian yang lenguh "Daddy okay?" soal gadis itu polos dan Taehyung hanya mengangguk dengan senyumannya.

"Teddy" panggil Taehyung membuatkan mata mereka bertentangan."Sinilah" Taehyung menepuk tempat di sebelahnya menyuruh gadis itu duduk.Yeonji tidak banyak bicara hanya menurut seperti anjing peliharaan Taehyung "Ya Daddy?" soal Yeonji dengan wajah comelnya.Tersenyum Taehyung melihat gadis itu bawah bibirnya digigit sedikit "Macam mane kelas harini?" soal Taehyung seraya memeluk bahu Yeonji.Tangan kanannya diletakkan diatas peha gadis itu dan mendekatkan wajahnya "Okay je daddy " jawap Yeonji seraya bermain dengan jemari Taehyung di pehanya.Cincin Taehhyung dimain-mainnya. Taehyung tersenyum."Kejap lagi daddy ade meeting,Teddy tunggu daddy ya?" pinta Taehyung dan di balas anggukan dari Yeonji.

Mereka senyap seketika.Taehyung merapatkan hidungnya dengan leher pucat Yeonni dan mula menghidu disitu.Yeonji hanya diam dan menahan suaranya.Jemari Taehyung masih dimainnya sambil itu dia mengenggam juga jemari Taehyung.

"Daddy dah pesan makanan,kejap lagi sampai.Teddy lapar kan?" soal Taehyunh tidak mengalihkan wajahnya "L-lapar Daddy" balas Yeonji gugup dengan apa yang dilakukan Taehyung "Emm Teddy-ahh" panggil Taehyung ghairah.Tubuh kecil Yeonji di angkat dan diletakkan diatasnya.Automatik kedua tangan Yeonji ditempatkan di dada bidang Taehyung "Kenape daddy?" soal Yeonji.Pada awalnya tidak merasakan apa -apa tetapi apabila Taehyung menggerakkan tubuhnya Yeonji terkedu apabila terasa sesuatu dibawahnya.

Perasan wajah Yeonji yang terkedu,Taehyung tersenyum sinis.Tubuhnya digerak-gerakkan lagi bagi merangsang gadis itu "D-daddy" Yeonji menunduk apabila Taehyung melakukan itu "Yes teddy?" Taehyung menarik hujunh bibir melihat wajah pucat Yeonji sudah memerah.

TOKK!
TOKK!

Mendengar bunyi ketukan pintu itu,Yeonji ingin turun dari pangku Taehyung tetapi pinggangnya dirangkul rapi oleh lelaki itu seakan tidak membenarka."Masuk" ujar Taehyung dan terlihat orang kanannya masuk dengan dua plastik makanan di kedua tangannya "Saya dah belikan makanan,Tuan" ujar lelaki itu seraya menunduk apabila melihat keadaan kedua mereka.Makanan yang dibelinya tadi diletakkan diatas meja dihadapan Taehyung."Kau boleh pergi" ujar Taehyung dan tanpa berlengah lelaki itu terus keluar dari pejabat bossnya.

"Teddy,daddy nak masuk bilik meeting dulu ni..Teddy makan ye?lepastu kita pergi jalan-jalan" Taehyung menatap wajah Yeonji yang masih memerah.Yeonji hanya mengangguk "Lama ke daddy?" soal Yeonji mesti saja di bosan kalau tunggu lama-lama maklumlah orang yang kaya kan selalu lama meeting."Tak sayang,tak lama pun.Teddy tunggu Daddy ye?" Taehyung mengelus rambut yang hampir menutup wajah Yeonji.Yeonji mengangguk.Tak nak dia kena juga tunggu."Kalau Teddy bosan,amikla laptop yang atas meja tu ya?" ujar Taehyung dan sekali lagi Yeonji mengangguk.

♤♤♤

Selepas makan,Yeonji merajinkan diri mengemaskan pejabat daddynya itu.Bekas makanan tadi dibuang dan satu pejabat itu disapunya dengan penyapu berbulu sedikit keras.Maklumlah alas lantai itu ialah karpet yang bewarna putih abu-abu.

Lama kemudian,Yeonji merebahkan diri di sofa sambil bermain permainan video di dalam telefonnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lama kemudian,Yeonji merebahkan diri di sofa sambil bermain permainan video di dalam telefonnya.Lama dia bermain selepas itu,dia berasa bosan."Dah sejam,ermm lamanya" Yeonji bangkit dari baringnya dan melihat laptop diatas meja kerja Taehyung.Dengan senyuman,dia melangkah dan duduk di kerusi kulit milik Taehyung.Berani saja dia.Laptop itu dibuka lalu dia memasang cerita kertun yang lawak bagi menghilangkan kebosanannya.Lantas itu matanya tertera pada peti kecil di tepi bahagian sofa.Dia mengorak langkah kensana dan cuba membuka dan matanya membeliak apabila terlihat ade makana dan air minuman ringan lalu diambilnya dan dibawa ke meja besar itu."nanti aku kemaslah balik,hahahaha" monolog Yeonji sendiri.Gadis itu pun menikmati makanannya hingga habis.

Dua jam selepas itu,Taehyung tidak masuk ke dalam pejabat."Arhh bosannya" Yeonji menutup laptop tersebut.Plastik sampah makananya tadi dikemas dan dibuang ke dalam tong sampah.Tiba-tiba pintu pejabatnya dibuka dsn kelihatan Taehyung masuk dan matanya menatap Yeonji "Daddy!" terus Yeonji meluru kearah Taehyung dan memeluk lelaki itu.Taehyung tertawa kecil "Aiguu..teddy tunggu daddy?" persis anak kecil dilayannya gadis itu "Daee!" Yeonji melepaskan pelukan dan menatap wajah Taehyung yang sedang tersenyum sinis itu."Daddy tipu!kata sekejap jee..Lama tauu" ujar Yeonji sambil digentel tali leher Taehyung.
Lelaki iti mendekatkan wajahnya dengan Yeonji "Rindu daddy,ya?" soal Taehyung nakal.Yeonji hanya ketawa apabila Taehyung melakukan itu.Geli terasa di kulitnya.

Tanpa sedar,mereka berdua diperhati oleh seseorang.
"Aish,Taehyung-ah aku masih bernyawa lagi dekat sini" suara garau seseorang membuatkan Yeonji terkedu. Ada orang ke?Arghh malunya.Taehyung menoleh ke belakang "Ouh ya,Teddy kenalkam ni kawan daddy. Jungkook" ujar Taehyung tetapi langsung Yeonji menyorok dibelakang Taehyung.Segan yang amat. "Teddy?kenape ni?" soal Taehyung walaupun sudah dia tahu mengapa dengan teddynya itu "Taknak..daddy jahattt" Yeonji memukul perlahan dada Taehyung.

"Hye Yeonji,You can call me daddy Kook kalau nak" gurau lelaki berpakaian kemeja biru itu dan Yeonji menggeleng laju "Daddy Yeonji ada satu jee" ujar Yeonji sendiri dan itu membuatkan Taehyung melihat rakannya itu dengan sinis."Okay fine" ujar Jungkook agak kesal seraya membetulkam blazernya.

"Masukla dulu" ujar Taehyung dan mereka bertiga masuk kedalam pejabat lelaki itu.Jungkook melabuhkan punggungnya diatas kerusi dihadapan meja kerj Taehyung.

"sekejap lagi kita jalan-jalan ya?" ujar Taehyung seraya menolak perlahan bahu Yeonji agar duduk di tempat menunggu.Gadis itu hanya mengangguk.Terpaksala dia menunggu lagi.

______________TBC____________

TEDDY||K.T.H||Where stories live. Discover now