32

4 0 0
                                    

KaRi menlangkah laju apabila seakan sedar ade seseorang mengekorinya.Tangannya ligat mendail nombor Hoseok,sudah berkali dia cuba menghubungi
lelaki itu tetapi langsung tidak dijawapnya.Hati dia sudah mula tidak enak.

Langkah makin dilajukan.Matanya langsung tidak melihat kearah jalan kerana sibuk mendail dan menghantar pesanam kepada Hoseok.
"Mane kau ni Hoseok-ah" KaRi mula bengang.

"Akh!" aduhnya apabila terlanggar sesuatu dihadapannya.Wajahnya didongakkan "Hoseok-ah!" terua tubuh lelaki itu dipeluk erat."Kau dah kenapa ni?" soal Hoseok melihat wajah ketakutan KaRi "Aku rasa diorang dah syak kita" ujar KaRi lalu menarik Hoseok agar masuk lorong yang berhampiran supaya tidak diekori.

"aku ade Plan,memandangkan diorang dah syak kita" ujar Hoseok membuatkan hati KaRi sedikit lega.Dia sudah buntuh untuk berfikir seketika ini.

"Ape plan kau?"

♤♤♤


"Daddy,Yeon bukan tak percayakan daddy tapi Hoseok oppa betul-betul buat Yeon ingat akan Yoongi oppa" Kata-kata Yeonji membuatkan Taehyung sedikit serbasalah.Dia terlalu mengikutka hatinya.Gadis itu hanyalah sebatang kara didunia ini jika dia tidak bertemu dengan gadis itu.

Yeonji yang sedang duduk berhadapan dengannya dilihat.Setiap saat,gadis itu sedaya upaya mencuri semula hatinya dengan pelbagai cara.Sejujurnya hatinya kembali cair.Bagaimanalah gadis itu mampu mencairkan hatinya yang sebelum ini sangat dingin terhadap wanita.

"Malam ni,rancangan kita akan berlangsung bersedia ya sayang" kata-kata yang keluar dari mulut Taehyung sudah mampu menaikkan senyuman si isteri. Walaupun lelaki itu masih dengan wajah mendatarnya dia sangat gembira.

Jika sebelum ini lelaki itu hanya berkata sepatah saja dengannya."Okay daddy,mmuahh!" sempat sebuah kucupan diberikan pada pipi suaminya sebelum dia keluar dari bilik bacaan Taehyung.

Dalam diam,sebuah senyuman nipis terukir di bibir Taehyung.

Yeonji segera menukar pakainnya.Dia tidak tahu bagaimana untuk membalas dendam pada KaRi.

ya ke?

Yeonji mencapai cargo pants dan crop top hitamnya.Disarungnya lalu dia mengenakam sedikit aksesori.Kakinya siap bersarung boot hitam. Rambutnya diikat kepada dua kiri dan kanan.Dia berasa sangat teruja lalu dia berlari anak kearah ruangan bacaan Taehyung.

Wajahnya semakin teruja apabila melihat suaminya sudah keluar dari bilik bacaan tersebut.

Taehyung yang baru saja menutup pintu bilik bacaanya agak tersentak apabila secara tiba-tiba Yeonji memeluk lehernya dan sebuah senyuman gadis itu menjadi tatapan matanya."Dah siap,daddy!" ujar Yeonji dan dapat dilihat senyuman tipis Taehyung.

"Cantik,nampak lain sayang" Bibir gadis kemudian dikucupnya sekejap."Daddy nak bersiap kejap,tunggu ya sayang" dagu gadis itu dicuitnya.Yeonji mengangguk dan melangkah turun kebawah untuk menunggu suaminya.

♤♤♤

"Hoseok-ah,dalam waktu macam ni kau nak beromantik pula dengan aku?" Soal KaRi pada Hoseok.Hairan dengan pasangannya itu apabila dalam waktu genting begini masih lagi dia bertindak romantik.Hoseok tersenyum sinis apabila melihat Wanita dihadapannya tergapai-gapai mencari sesuatu untuk dipapah.

Manakan tidak,perkara yang konon dikatakan romantik oleh wanita itu adalah apabila Hoseok menutup matanya dan mengatakan ade satu kejutan untuk dirinya pada malam itu.Dirinya dibawa kesuatu tempat yang dia sendiri tidak tahu kemana.

TEDDY||K.T.H||Where stories live. Discover now