20

5 0 0
                                    

Taehyung menilik wajah Yeonji yang lena itu Doktor kata gadis itu hanya terlalu penat dan memerlukan rehat yang cukup.Mereka berada di penthouse, Taehyung sudah menamatkan segalanya.Dia mahu fokus pada gadis ini dan kerjanya di K.T ent.Dia teringat dimana saat dia berjumoa dengan Yonggi semata-mata untuk lelaki iti berjauhan dengan adikny

"Aku tak perlukan semua ni lah" Yonggi menolak beg yang penuh dengan wang bernilai besar itu kearah Taehyung semula.Taehyung berdecit "Aku nak kau jauhkan diri dari adik kau.Walaupun kau abang dia,aku taknak dia keluar dari rumah dan duduk dengan kau pula" ujar Taehyung menatap Yonggi dingin.Lelaki bermata sepet itu tertawa sinis.Rokonya disedut dan dihembus ke udara didalam kelab "Aku boleh buat macam tu kalau kau sungguh mahukan adik aku dan akan kahwin dengan dia" ujar Yonggi melihat Taehyung.Masakan dia hanya akan membiarkan adiknya menjadi perempuan simpanan kepada lelaki dihadapannya itu.Taehyung mengangguk faham.

"Aku akan cuba buka hati aku tapi aku tak janji adik kau akan bahagia" ujar Taehyung sinis sekali membuatkan Yonggi bengang dengannya "Cubalah,kalau nak tengok dia lari dari korea ni" ujar Yonggi sinis.Taehyung berdecit "Dia takkan lari,aku tahu nak buat ape dengan adik kau tu.Jangan risau" ujar Taehyung.Yonggi malas membuang masa terus pergi dari situ

"Kalau aku mati,kau masih ada untuk jaga dia"

"Err.." gerakan tubuh Yeonji menyedarkan Taehyung. Gadis itu bangkit dari pembaringannya dan melihat sekeliling "Sakit" kepalanya disentuh.Taehyung memicit-micit kepala Yeonji bagi menghilangkan sakitnya "Kenapa dengan Yeonji?" soalan yang keluar dari mulut gadia itu membuatkan Taehyung terkedu.Apa gadis ini lupa ke apa yang dia telah lakukan semalam? "Benda terakhir kau ingat?" soal Taehyung lembut melihat wajah polos gadis itu seakan benar-benar tidak mengingati satu perkara "Kite pergi memorial....Abang" perlahan saja suara gadis itu kemudian.Taehyung terdiam.Apa yang tak kena dengan gadis ini?Soalnya didalam hati.

♤♤♤

Taehyung menghirup coklat panas yang dijerang oleh Yeonji.Isu tadi tidak mahu dia besarkan kerana dia faham mengapa gadis itu berdemikian.Sedar tetapi tidak pada realiti.Gadis itu terlalu ikutkan emosi hingga wujud sisi lain pada dirinya.Yeonji sedang memasak manisan di dapur dengan hati yang girang.Taehyung melihat setiap gerak geri gadis itu didapur."Teddy" panggilnya dingin.Yeonji yang sedang mengaduk tepung melihat kearah Taehyung "Dae?" jawapnya sambung membuat kerja.Taehyung bangkit dari duduknya lalu belakang Yeonji dirangkul erat.Bahu Yeonji menjadi tempat dagunya mendarat."Apa perasaan kau sekarang?" soalan Taehyung membuatkan Yeonji berdebar.Nafas lelaki itu betul-betul di telinganya.

"M-maksud daddy?" soal Yeonji semula.Matanya menatap sisi wajah Taehyung "Kau faham maksud aku" ujar Taehyung.Kini mereka berbalas tatapan."Kau gembira duduk dengan aku?" soal Taehyung membuatkan gadis itu menunduk.Dia sendiri tidak pasti sama ada dia gembira atau tidak tinggal bersama Taehyung."Yeonji rasa selamat kalau daddy selalu ada dengan Yeonji" ungkapnya jujur.Memang itu yang dirasanya selepas kejadian beberapa hari lalu berlaku.
Taehyung tersenyum manis "Kalau kau nak,cubalah ambil hati aku.Aku cuma buka untuk kau je" ujar Taehyung berbisik kemudian berlalu keluar dari penthouse.Yeonji terkaku.

♤♤♤

"Biar betul?dia tak ingat ke yang dia potong sosej hidup semalam?" soal Jimin pada Taehyung dihadapannya. Sungguh dia tidak percaya yang diceritakan Taehyung "Aku rasa itu sisi dia yang lain..dia terlalu sedih sampai tak sedar realiti apa yang dia buat" ujar Taehyung dingin.Jungkook yang sibuk dengan telefonnya di lihat "Oh ya,barang-barang mainan kau aku dah uruskan..dah sampai dekat U.S" ujar Jungkook apabila sedar dirinya diperhatikan Taehyung."So,Sekarang ni kau nak fokus pada Yeonji?bila nak kahwin?" soal Jungkook pula.Niat ingin bergurau.Lattenya disedut.

TEDDY||K.T.H||Where stories live. Discover now