Chp14🐞

15 2 0
                                    

"Alez.."Bisik Amar bila ternampak kelibat Alez.

Alez yang perasan Amar memandangnya lantas memanggilnya tapi bunyi dia,"erm..erm.."Alez cuba menghampiri Amar begitu juga Amar.

Bila mereka berhadapan Amar membelakangi Alez sambil tangannya menunding kearah poketnya.

Disebabkan ikatan tangan milik Alez dihadapan menyenangkan Alez untuk mengambil barang kepunyaan Amar.

Bila dikeluarkan Alez memandangnya pelik.

"Apa pulak dia suruh ambik pengecip kuku ni"Amar mengangguk sebelum menyuruh menekan bahagian belakang.

Alez pun hanya mengikuti dengan muka bosan tapi mukanya kembali cerah bila rupanya pengecip kuku tadi ternyata adalah bersambung dengan pisau lipat.

Amar memandang kearah Alez dan memberi isyarat untuk buat kepadanya.Alez mengangguk faham dan mula melakukan apa yang diarahkan.

Selepas Amar lepas segera dia beralih kearah Alez dan melepaskannya dalam sekelip mata.

Mereka mula mencari nafas."macam mana kau boleh ada kat sini?"Tanya Alez sambil memandang sekeliling.

"Aku terjun bot bila..ada anak buah geng ni bawak some tebusan..and alhamdulillah aku terdampar dekat pulau ni hingga aku terasa langkah kanan sebab jumpa kau"Alez mengulingkan matanya keatas.

"Jom kita keluar sebelum ada orang perasan"Mereka berdua melangkah pergi menuju ke pintu dan cuba memusingnya dan ianya terpusing.

"Baek"Mereka memandang sekeliling dan melarikan diri bersama.

Sementara Fendy dan ahli lain berpecah kearah berlainan arah untuk menyelamatkan si kekasih hati.

"Sugar wait for me"Bisik hati Fendy dengan nada sayu.

"Tuan..kita terpaksa berhenti..ramai guard dekat depan tu"Fendy tak bersuara malah memandang kearah pulau itu.

Bila ternampak akan satu gua Fendy mengarahkan untuk bergerak.

"Gerak dekat sayap kanan arah jam 2 hurry"Mereka yang memandang kearah yang dimaksudkan mengangguk.

Mereka tiba dan turun dengan berhati-hati.Fendy dan beberapa orang anak buahnya berpecah untuk mencari lokasi Alez.

"You guys cover depan..and you cover sayap kiri dengan Kanan aku pergi depan..and standby for the boat mereka mendengar dengan teliti atas arahan yang diberikan hingga tak perasan ada gerakan berlaku disebalik dinding.

"Okay kalau semua settle..move..move"

🍀🍀🍀

Situasi Zikri pulak dia awal-awal dah pergi menyelam sebabkan pulau tu memerlukan kod access melalui pintu hadapan terpaksa lah acara selam menyelam.

"Guys ikut aku..jangan berpecah..ingat mati kita mati bersama.."Semangat dari Zikri.

"Baik boss"Zikri menayangkan okay.

"God damn..you guys swag bro..jom buat swag lu"Mereka pun buat gaya swag terkini.

"Eh dah-dah..jom gerak"Mereka dengan pistol di sisi tak lepas dari memandang sekeliling.

Disebalik kamera tersembunyi pulak ada orang yang menyimpan senyuman sinis.

"Quiet interesting "Dia menongkat dagu memandang kearah skrin

Manakala Azlina yang baru bangun memandang sekeliling hingga tertancap tangannya yang digari.

"What ..aku biasa dengar orang kena culik kena ikat guna tali aku kena gari..Wey. gila ke"Azlina membebel sendirian dan terus memandang sekeliling bila ada derapan kaki bergema.

Mr.Penyangak I Love You✔️Where stories live. Discover now