Alez bergerak melepaskan pelukkan Fendy dan segera memasuki ruang lobby tapi langkahnya terbantut bila ada orang tak berkemanusiaan pegang lengan dia.
Alez berpusing sebelum bertindak menampar tapi langkah terbantut bila dua-dua tangannya terasa ditarik dari arah yang bertentangan.
"Let go my wife"Fendy mula mempamerkan wajah tak senang bila ada orang pegang hak dia.
"Let go my sweetie would you"Amar pula bertindak menarik tangan Alez dengan kasar.
"Siapa sweetie kau..ni sugar aku lah bongok"Fendy menggengam tangan Alez erat dan menarik kearahnya.
"Dia girlfriend aku suka hatilah..kan sayang?"Amar menarik kembali tangan Alez.
Dan mulalah acara tarik kalat ke kiri dan kekanan.
"Ràng wǒ zǒu"(lepaskan saya)marah Alez dengan melepaskan kedua-dua tangan sekali gus.
"Kenapa ni sugar?"Tanya Fendy.
"Kenapa ni sweetie"Tanya Amar pulak dan mereka menuturkannya dalam keadaan serentak diikuti jelingan.
"Sakit ke?"
"Demam ke?"dan masih keadaan serentak.
"Fèihuà"(karut)Alez menghentak kakinya dan berpeluk tubuh menyabarkan dirinya."sabar Leez memang lelaki ni macam ni..apa ustazah cakap bila kita rasa marah cuba tenangkan diri dan sabar."
"Nak air ke?"
"Nak jus ke awak?"sekali lagi serentak
"Nǐmen liǎng gè dōu yīyàng...buat sakit otak jer.."(kamu berdua sama saja)Alez melangkah menuju ke lift dengan geram sekali.
"Sugar..we're different okay."Fendy memegang lengan Alez dengan lembut sebelum Alez kembali menatap wajah kacak milik Fendy..
"Bùyào bào wǒ..pergilah saya sibuk ni"(jangan pegang saya)Alez menampar Fendy sekuat hati membuatkan Amar ketawa kecil.
"Sugar..okay fine..but bilik kita berdepanan jer tau...nak apa-apa ketuk jer."Ujar Fendy dengan flying kiss sebelum Alez berlalu naik.
🍀🍀🍀
Selepas sahaja kejadian kelmarin hidup Alez mula tak tenteram sebab apa nak tahu?
Amar dengan Fendylah adakan perang tak masuk akal..hari-hari mesti ada jer yang nak dikirim dekat Alez macam semalam.
Alez dikirim 50 jambak bunga rose dari Amar itu baru pagi pada petang pulak Fendy pergi hantar 20 different dishes favourite Alez ,itu belum pulak malam hari bila Alez dikejutkan dengan satu building hotel hilang bekalan kuasa and tak sangka Amar dan Fendy buat surprise bagi melamar Alez.
Mahu pening Alez dibuatnya and setiap tu jugak Alez naik mental.Dan berbalik ke cerita asal.
Alez menjerit dengan kuat di biliknya itu membuatkan Amar disebelah yang baru nak masuk bilik dan Fendy yang baru keluar dari bilik menerjah kuat pintu Alez yang tak berkunci.
"Haaaaaaaaa"Alez menjerit duduk bersila dihadapan tv dengan menyuakan popcorn.
"Kenapa sugar?"Tanya Fendy
"Awak kenapa ni?"Tanya Amar pulak.
Alez berdiri dan menghadap mereka berdua dengan satu jelingan maut.
"Saya nak keluar bye.."Alez membawa popcorn tadi begitu juga bag tangannya keluar dari bilik sebelum berpaling kembali.
"Tapi dah malam ni sugar.."Fendy menggengam tangan Alez.
"Saya okaylah..nanti saya pinjam zikri ke haziz ke eh?..and jangan berangan nak ikut okay..pecah karang kepala korang dua.."Alez bergerak ke lift berserta dengusan tak puas hati.
YOU ARE READING
Mr.Penyangak I Love You✔️
RomanceAlezzia Xiao Lee dikenali sebagai seorang bangsawan perempuan berbangsa cina tapi disebaliknya adalah seorang puteri mahkota kepada keluarga Lee. Ramai yang tergila-gila akan dirinya disebabkan kecantikkannya tapi ianya tak penting bagi Alez bila me...