"Widad i need you"Fendy duduk dihadapan cafe tu bertentangan dengan Tengku Widad.
"What can i do for you Mikael"Fendy mengeluh.
"Marry me"Dua patah perkataan tu membuatkan Tengku Widad terkejut.
"Wait the minute Mikael you nak i kawin dengan you..you gila ke semalam you baru akad dengan Alez now you nak kawin dengan I..no i tak nak tengok Alez menderita cukup depan sepupu i yang lain dia macam tu...please Mikael this is too far from your limit..sanggup kau nak duakan Alez.."Fendy mendengus kasar.
"Okay fine..dah lah lantak kau take it or leave it kalau kau tukar fikiran kau tahu nak cari aku dekat mana "Fendy bergerak meninggalkan Tengku Widad sendirian.
Setinggalnya Tengku Widad sendiri keluhan terbit dari bibir nya."what happen to you Mikael this is too far...kesian Alez"
Disebalik tempat duduk yang diduduki Fendy sebentar tadi dihuni oleh seorang lelaki yang tak dikenali.
Dari bawah meja sepucuk pistol diacukan kearah Tengku Widad.
"Kau siapa?"Lelaki tu berkata
"No need to know yang penting kalau kau bergerak aku tak akan teragak-agak untuk tembak"Tengku Widad tak gentar walaupun sedikit tapi memberanikan diri untuk berbicara lembut.
"What do you need from me mister?"Tanya Tengku Widad berbaur was-was takut pulak minah ke dengan dia bercakap ni.
"Aku nak kau jauhkan diri dari lelaki tu sebelum hidup kau turut berkecai macam mana hubungan Alez dan Fendy yang semakin renggang tatkala ni..aku cuma bagi amaran dengan cara baik kerana aku tak nak dia sakitkan hati orang yang tak bersalah hanya disebabkan dendam kesumat dia tu..so becareful if you join this war cause it effect your life"Tengku Widad memetik jari.
"Aku sanggup gadaikan nyawa aku untuk orang yang aku sayang walaupun aku tahu aku tak bahagia..so please i need to go asalamualaikum"Dengan langkah Tengku Widad bergerak ke tempat letak kereta.
"You dont know him well Tengku Widad Fateha waalaikumsalam"
🍀🍀🍀
"Sayang.."Fendy di hadapan televisyen memandang kearah Alez yang memeluk bantal doraemon.
"Comel pulak wife aku ni"Bisik hati Fendy sebelum berdehem.
"Kenapa tak tidur lagi ni dah lewat kan"Alez duduk agak jauh dari Fendy dan menggeliat.
"Nak sayang tak boleh tidur....is there anything wrong?"Fendy memandangnya dengan jelingan.
"Tak ada kau tidurlah..aku tak ngantuk lagi so kau berehat lah nanti sakit siapa susah aku juga."Alez mengangguk dan bergerak dengan itu air matanya turut ditahan agar tak jatuh di sepanjang jalan dia mengelamun hingga tak sedar dia terlanggar dinding
"Aduh! sakitlah"Alez menggosok dahinya yang memerah.
Teringat akan itu dia memegang perutnya dan menyimpul satu senyuman.
Teringat akan peristiwa di tempat letak kereta Pusat membeli belah Alez mendaki anak tangga dengan berhati-hati.
"Ehhh"Alez nyaris dilanggar satu basikal terus sahaja ditarik oleh Tengku Widad.
Penunggang tu juga turut terhenti."Allah cik okay tak ni..da calar ke sakit"Alez menggeleng.
"Saya okay maaflah saya tak perasan."Lelaki tu terpaku akan kecantikkan Alez.
"Leez gila..kau okay tak ni...ada sakit ada calar wey kalau accident tadi macam mana naya aku nak bayar cost hospital"Tengku Widad membebel tanpa perasan ada orang memerhati.
YOU ARE READING
Mr.Penyangak I Love You✔️
RomansaAlezzia Xiao Lee dikenali sebagai seorang bangsawan perempuan berbangsa cina tapi disebaliknya adalah seorang puteri mahkota kepada keluarga Lee. Ramai yang tergila-gila akan dirinya disebabkan kecantikkannya tapi ianya tak penting bagi Alez bila me...