Chp13🐞

13 2 0
                                    

"Kau tunggu duduk sini"Arah Zikri kearah Azlina.

"Okay.."Azlina memandang sekeliling hingga tanpa disedari tertacap kearah Alez yang berada di tangga.

"Masyallah cantiknya ciptaan allah"Bisik hari Azlina.

"Kau siapa?"Tanya Alez dengan keningnya terangkat.

"Aduh apa aku nak cakap ni.."Azlina mengumam sambil itu memandang sekeliling mana tahu ada kelibat Zikri.

"Maaf kak..tapi tadi mamat baju biru tu yang bawa masuk sini..su..suruh tunggu"Alez memandang sekilas jam tangannya dan kembali kearah Azlina.

"Abang yang bawak dia sini"belum sempat Alez menyuarakan Zikri tiba dengan satu beg plastik berisi pakaian serta barang kelengkapan.

"Abang?bawak minah ni?biar betul?tipu mesti Fendy kan?"Zikri menggeleng dan menunjal kepala Alez.

"Betul lah..tak kan lah Fendy hantar minah yang make up dia luntur kot"Azlina terkedu dan memegang mukanya.

"Lu..luntur?"Alez dan Zikri memandang Azlina.

"Aina bawak dia naik bersihkan diri abang nak keluar dengan Haziz and Faziq..maybe lama sikit..tapi banyak bodyguard dah abang hire.."Arah Zikri dengan lembut.

"Okay abang..nanti belikan Aina kurma dengan susu boleh?"Zikri buat tanda okay dan berlalu keluar,

Alez tersenyum dan kembali kearah Azlina.

"Jom naik..bersihkan diri by the way my name Alezzia Nuraina call me Aina"Azlina menunduk.

"Err..err nama aku eh I..allah tak sopan pulak..ermm saya Azlina Ateeya panggil Lina ke Teeya ke ke Lin or apa sahaja"

"Oookay..jom naik..Teeya"Alez tersenyum kearah Azlina untuk menuju ke bilik tetamu.

🍀🍀🍀

Zikri,Faziq,Haziz tiba di sebuah rumah pendalaman dan bersedia untuk turun.

"Kita buat apa kat sini?dah lah pakai boat..kau tak tak aku mabuk laut"Tanya Haziz.

"Nak pinang anak dara orang"Zikri melangkah manakala yang lain terhenti.

"Pinang anak dara orang?"Tanya Faziq.

"Tak lah anak teruna orang"Zikri loyar buruk.

"Astagfirullah abang Gay eh?"ujar Faziq.

Zikri geram lantas menumbuk lengan Faziq hingga dia mengadu sakit.

"Enak kan?itulah main lepas jer cakap kan dah kena"Haziz menggeleng dan mengikuti langkah Zíkri di hadapan

"Eh tunggulah abang..jangan tinggalkan aku..aduh ku menyendiri lagi ku menyendiri lagi"Faziq pun terus jadi salah kejadian sambil membuntuti langkah Zikri.

Setibanya mereka dihadapan sebuah rumah pondok akhirnya Zikri mengetuk.

"Asalamualaikum..asalamualaikum"Selepas beberapa saat pintu dikuak dari dalam hingga menampakkan suasana didalam.

Alangkah terkejutnya Zikri dan yang lain tatkala sepasangan suami isteri yang mungkin perumuran 50-an diacukan pistol kearah kepalanya.

"Kamu siapa?Apa hal kamu untuk datang kemari?"Tanya lelaki yang duduk di sofa berdepanan dengan seorang lelaki.

"Apa hal aku?hurm nothing cuma saja nak main-main"Zikri terpandang akan susuk tubuh yang amat dikenalinya sedang membelakanginya.

Cuma belum pasti adakah itu dia.

"Aku nak kau belah sebelum aku tembak korang"Zikri menolak muncung pistol dan memandang kearah lelaki tadi.

"tapi sebelum tu brother izinkanlah aku jumpa boss kau..lanja lah sikit bro..tak usahlah main kasar bro..aku nak jumpa bakal bapa mertua aku kot "

Mr.Penyangak I Love You✔️Where stories live. Discover now