"Alif Ba Ta Tsa Jim..."Tiba-tiba Amar pasang Tv Astro Ceria
"Tanam-tanam ubi tak perlu dibaja orang berbudi kita berbahasa...semarakkan lagu ni kita nyanyi ramai-ramai..goyang kaki eh...salah"Alez terhenti dari bernyanyi sambungan part goyang kaki.
"Fokus Leez baca iqra bukan lagu upin ipin tu...Amar...tutup TV tu kalau tak aku letupkan sekarang jugak"Marah Alez kearah Amar yang elok menonton upin ipin.
"Apa salah aku...Tv ni hah buat hal"Alez memberi jelingan maut.
"Haah salah saya...sorry..saya tukar eh nak tengok Drama Love Elsa"Amar menukar siaran ke rancangan channel Astro Ria.
"What episode akhir...wey aku tak tengok lagi episode 23"Dengus Amar geram.
"Mommy tengok ni daddy"Ujar Elsa dalam drama tu.
"Ai mak aiii si Elsa jumpa bapak dia lah...tulah Si Ammara ni tinggalkan si Elsa tu sorang-sorang kan dah jumpak bapak dia"Amar bising sorang-sorang.
"Elsa...daddy rindu sangat dekat Elsa"Ujar Redza pulak pada Elsa.
"Uii mak aii..kalau rindu tu jumpa bukan larii ish"Amar tu memberontak sampai Alez sakit hati.
"Muhammad Amar Haiqal Bin Aidil Rafli..tolong senyap"Alez meneruskan bacaannya bersama Amal adik Amar.
"Kalau rindu kenapa daddy tak balik?dah lama dah elsa tunggu daddy..elsa asyik nampak muka daddy jer..tetapi elsa tak pernah jumpa daddy "Elsa berkata didalam pelukan Ammara.
"Elsa nampak?"
"Ah kan..aku dah agak anak dia mesti ada power tu punya ahai"Amar membuat bising kembali dan membuatkan Alez menghembus nafas dan nampak sangat mukanya dah merah dari menahan amarah.
"Akak sabar...akak pregnant so be chill"Amal menenangkan Alez.
"Wait what?"Amar monologue sendiri
"Jom pergi taman..sana sunyi sedikit"Amal mengajak untuk ke taman.
Setelah mereka duduk bersama terus Alez mengerut kening.
"By the way macam mana Amal tahu akak pregnant?Abang bagi tahu ke?"Tanya Alez dan membetulkan duduknya.
"Tak Amal dapat nampak.."Alez sekali lagi menggeleng.
"Apa ni macam dialog dalam drama tadi tu lah"Amal menggenggam tangan Alez.
"Amal tak tipu kak...cuma that drama kelebihan dia lain..Amal ada kelebihan pelik sebab i think its time you need to know"Alez menutup kitab iqranya tatkala seperti banyak halangan agar dia berhenti mengaji sebentar.
"Teruskan.."
"Amal ada kelebihan like ramalan masa hadapan..amal boleh nampak dari unduran masa dari belakang mahupun kehadapan...only if that person look at me walaupun hanya sekali pandang"Alez mengangguk faham.
"Okay .akak terkejut sebenarnya tapi tak dapat..sebab tekak mula sakit ..jadi akak nak cakap..kejap"Alez berlari ke longkang berhampiran.
Habis dimuntahkannya segala isi dari perutnya.Amar didalam terus sahaja keluar selepas mendengar Alez muntah.
"Awak..kenapa ni okay tak?"Alez menggeleng sebelum dia kembali memuntahkan isi perutnya.
"Saya rasa tak sedap badanlah...ermm..Amal nanti kita sambung eh?akak nak rehat kejap"Amal hanya membiarkan Alez memasuki pintu dan Amar dibelakang mengikuti agar tak terjadi apa-apa.
"Sungguh masa hadapan akak derita...tapi merentasi derita tulah yang membawa kepada kebahagiaan..maybe apa yang amal nampak macam tu tapi yang pasti akak seorang yang boleh mengubah semuanya...ianya bermula sekarang agar semuanya tak terlalu lambat"Amal memandang pantulannya didalam kolam taman tu.
YOU ARE READING
Mr.Penyangak I Love You✔️
RomanceAlezzia Xiao Lee dikenali sebagai seorang bangsawan perempuan berbangsa cina tapi disebaliknya adalah seorang puteri mahkota kepada keluarga Lee. Ramai yang tergila-gila akan dirinya disebabkan kecantikkannya tapi ianya tak penting bagi Alez bila me...