"Eh sugar nak pergi mana tu?"Tanya Fendy yang baru keluar dari bilik mandi dengan tuala paras pinggang.
"Hurm nak turun gi dapurlah sayang oii"pipi Alez mula memerah tanpa disedari.
"Eh nak gi dapur tapi pipi merah ni dah kenapa?"Fendy memandang pipi Alez yang semakin memerah.
"Eh mana ada maybe panas kut?"Fendy memandang kearah penghawa dingin dengan kerutan.
"18°C hui mak aii ni dia cakap panas.."Fendy menggaru dahinya dan memandang kembali kearah hadapan.
Tapi kita diikuti dengan senyuman."Oh malu rupanya"Fendy mengekek ketawa bila Alez keluar dari bilik secara senyap-senyap.
"Aduh comel gila isteri aku ni..rasa nak gomol jer"Gumam Fendy perlahan dan segera memakai baju agar dapat melawat isteri tercinta dekat dapur.
"Sayang"Jerit Fendy dengan perlahan kearah dapur setelah selesai memohon ampun kepada yang esa.
"Oitt janganlah over sangat nanti tak pasal-pasal orang tahu lah sayang "Alez menggeleng dan meneruskan kerjanya.
Fendy tersengih dan memeluk Alez dari belakang.
"Rindulah..kenapa wangi sangat ni"Fendy meletakkan dagunya keatas bahu Alez.
"Ee apa ni geli lah lepas lah aduh sayang no peluk okay tak puas ke semalam tu jadikan sugar bantal peluk"Alez menggeleng perlahan.
"Tak nak..nanti tak ada chance lah sayang nak buat macam ni lagi"Alez menggeleng
"Macamlah aku nak lari"Bisik hati Alez.
"Sayang ni kan..sugar nak buat breakfast ni shuh sana duduk kejap lagi kita dating okay"Fendy tersenyum lantas menyuakan jari kelingkingnya.
"Janji"Alez memandang Fendy dan mencium pipinya sekilas.
"Janji wahai cayangku"Fendy tersenyum bahagia tanpa perasan adegan mereka dilihat oleh seseorang dengan perasaan bahagia.
Dengan perlahan dia beratur menuju ke hayunan luar rumah.
🍀🍀🍀
"Abang ni tolong Aina!"Jerit Alez kearah Zikri.
"Kenapa pulak dah ni Aina..allah"Bebel Zikri kearah Alez.
"Tolong Aina angkat tu bawak sini"Alez menunding kearah kerusi sofa yang terletak di ceruk hujung ruang tamu.
"Allah Aina itu..ergh..sabar Zik..sabar adik angkat kau ni memang macam ni"Zikri dengan menahan geram bergerak kearah sofa tadi dan menolak kearah Alez.
"Good thanks abang...ni yang adik sayang ni..ahahha tapi gurau jer..tak sayang pun"Alez menyusun segala perabot ditengah ruang tamu.
"Hurm..okay tak mau kawan..biar sorang jer pergi kemas ni semua..abang nak pergi pekan beli pelita sayonara.."Alez memandang kearah Zikri.
"Okay pergilah..pergi tinggalkan Aina sorang-sorang sampai hati..huaa nak nangis lah macam ni..tak tak nak nangis nak report lah..abang Safwan...abang Haziz..abang Faziq ..abang Amar...abang Fendy...tolong sini..abang Zikri jahat dekat Aina"Entah dalam beberapa minit lima jejaka tu dah berada dihadapan Alez.
Zikri apa lagi dah gelabah semacam.Alez pula meneruskan lakonananya.
"Abang...abang Zik tak nak tolong..hiks..hiks..dia cakap suruh Aina buat sorang-sorang..tolong Aina abang Zik jahat"Zikri hendak melangkah pergi tapi bahunya ditangkap pantas.
Terasa aura gelap dibelakang hingga Zikri kaku.
"Pergi pekan ye Zikri"Zikri mengambil nafas lega setelah kelibat Alexander di muka pintu.
YOU ARE READING
Mr.Penyangak I Love You✔️
RomansaAlezzia Xiao Lee dikenali sebagai seorang bangsawan perempuan berbangsa cina tapi disebaliknya adalah seorang puteri mahkota kepada keluarga Lee. Ramai yang tergila-gila akan dirinya disebabkan kecantikkannya tapi ianya tak penting bagi Alez bila me...